poster

Volný pád (festivalový název)

  • Szabadesés

  • Jižní Korea

    Jayu nakha

    (Jižní Korea)
  • slovenský

    Voľný pád

    (festivalový název)
  • anglický

    Free Fall

Povídkový / Drama / Komedie

Maďarsko / Jižní Korea / Francie, 2014, 80 min

Režie:

György Pálfi

Scénář:

György Pálfi

Hudba:

Amon Tobin

Střih:

Réka Lemhényi
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Pluhy
    ***

    V našem činžáku žijí prapodivní sousedé. Jedni nám neustále vždy v sedm hodin večer začnou dupat do stropu (říkáme jim Gumídkovy), od druhých se line smrad chlévského hnoje, sousedka od naproti si tam neustále vodí nějaké chlapy a v přízemí má další sousedka kadeřnictví kam nikdo nechodí. Vždy jsem si představoval, jak to u nich musí vypadat, a díky Pálfiho Volnému pádu již nemusím. Pomocí ironie a sarkasmu pro něj typické zobrazuje sedm krátkých příběhů ze světa maďarského paneláku. Pokud se ale těšíte na stejně fanstmagorickou jízdu jako byla Taxidermia, přijde zklamání. Pálfiho nový snímek je pouze slabým odvarem a u panelákové story mě zaujala pouze polovina příběhů.(11.7.2014)

  • Dadel
    ***

    Jsem rád, že po letech Pálfi natočil opět něco ve stylu Taxidermie, ale toto je jen slabý odvar. Půlka segmentů je úplně o ničem (je den po projekci a jednoho segmentu se už nemohu dopočítat), a těch pár geniálních nápadů to nezachrání. Ale, koukat se na film ve Velkém sále Thermalu a poslouchat reakce nic netušících diváků - k nezaplacení!(11.7.2014)

  • Jhershaw
    ****

    Pálfi před projekcí říkal, že se na to máme dívat jako na jeden film spíš než na sedm krátkých filmů; což mně se tedy nepovedlo a nějaký výrazný spojovací prvek jsem nenašel. Nicméně segmenty: Babka 7/10 (za pointu), Meditace 7/10 (za pointu), Nahá na party 6/10, Igeliti 9/10, Trojka v bytě 9/10 , Antiporod 10/10, Kráva 6/10. = cca 75 %(13.7.2014)

  • Madsbender
    ****

    [Febiofest 2015] Sedmoro štylisticky výrazne diferencovaných poviedok, ktoré dohromady vytvárajú najnovší (dodajme extrémne lacný) Pálfiho film, mapuje prostredníctvom provokatívnych metafor celý súbor príznakov a fóbií modernej spoločnosti. Rôznorodosť jednotlivých príbehov na obsahovej i formálnej rovine síce na prvý pohľad vyvoláva dojem, že filmu chýba čo i len náznak koherentnosti. Tú mu v skutočnosti dodáva previazanie hudobnou kompozíciou Amona Tobina, spájajúci motív starej ženy so sizyfovským údelom a koncept paneláka, z ktorého niet úniku (tak isto, ako z každodenných rituálov a rutiny). Navyše dejová paleta od dokumentácie atypickej rozlúčky so slobodou cez ironizáciu životného štýlu, ktorý je in (bio a sterilná čistota) až po sitcomovú paródiu voľných vzťahov a desivý pôrod naruby dokonale vystihuje mnohotvárnosť života, ktorú sa film snaží portrétovať už od svojich počiatkov. Explicitnosť prvoplánovo prezentovaných metafor napokon výstižne zdôrazňuje zvrátenosť a absurdnosť aspektov reality, na ktorú poukazuje. Je to síce jednoznačne Pálfiho najslabší film, ale predsa stále zaujímavý a vo svojom posolstve skutočne depresívny. 80%(6.4.2015)

  • iamek
    ***

    [49. MFF KV 2014](20.7.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace