poster

Volání netvora: Příběh života

  • USA

    A Monster Calls

  • Španělsko

    Un monstruo viene a verme

  • Velká Británie

    A Monster Calls

Drama / Fantasy

USA / Španělsko / Velká Británie, 2016, 108 min

Předloha:

Patrick Ness (kniha)

Scénář:

Patrick Ness

Kamera:

Óscar Faura

Producenti:

Belén Atienza

Scénografie:

Eugenio Caballero

Kostýmy:

Steven Noble
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (92)

  • POMO
    ****

    V Arrivali sa lúčila matka s dcérou, tu lúči syn s matkou. Vážnejší, temnejší a myšlienkovo hlbší film než Spielbergov hravý The BFG, s ktorým sa núka porovnanie. A Monster Calls je vlastne ďaleko viac smutnou drámou, než fantasy dobrodružstvom. Všetko v ňom sa točí okolo rodinných vzťahov a fantasy prvky sú iba prostriedok, ako príbeh priblížiť deťom. Neviem ale, či by som svoje deti chcel zaťažovať tak smutnou témou. Na pripomenutie si niektorých hodnôt je to ideálne skôr pre dospievajúcich. Tí ale dajú prednosť odtieňom šedej.(10.1.2017)

  • verbal
    *

    Takhle nějak by to asi vypadalo, kdyby matku Malého prince sklátil mozkový tumor. Za tím přeceňovaným nesympatickým Malým zmrdem by pak nenaběhla existenciálně vyhřátá liška, nýbrž heideggerovsky zpruzený strom, který by místo „Ájem Grůt“ skoro dvě hodiny otravně recitoval Pojem úzkosti, prokládaný Metaforickým úvodem do dětské psychologie pro ambiciózní popeláře, dokud by se ten hnusný asociální pazneht nenaučil mít rád Ryplyjovou. Pokud tedy nemáte gumovou páteř, abyste se mohli bez zábran kousat do prdele nudou, nebo nechodíte se sveřepě samolibým výrazem a Kierkegaardem pod paží do tlučhubovských kaváren hledat sysla blití, zabavíte se daleko lépe, když si doma najdete tu nejtvrdší zeď, budete do ní sto deset minut pateticky mlátit hlavou a pobrukovat si při tom Ó Tannenbaum.(28.1.2017)

  • Cervenak
    ****

    Na konci som rumázgal ako dážď, pekný film s myšlienkou. Bayona je nový del Toro.(12.2.2017)

  • Jossie
    ***

    Vizuální stránka byla hezká, herci byli fajn, příběhy stromu byly krásné, jen to citové vydírání mi tentokrát vůbec nesedlo a nezabralo na mě.(16.2.2017)

  • Dadel
    ****

    Občas se stane, že se podívám na nějaký film, o kterém nic nevím a je to moc příjemné překvapení. Čekal jsem nějakou CGI blbost pro děti, ale ve skutečnosti je to citlivý příběh o chlapci s bujnou fantazií, který se musí vyrovnat se ztrátou maminky. A až během filmu mi došlo, že český název je ve čtvrtém, ne v druhém pádě. Ale kdybych věnoval větší pozornost jménu režiséra, tak bych tak překvapený nebyl:)(18.2.2017)

  • M.a.t.t.
    ***

    Udalosť roku? Ako sa to vezme. Nepopieram, že vo vytýčených mantineloch to funguje tak, ako má, animované vsuvky vedia upútať a emocionálna nálož na konci je tak silná, že vo mne dokázala niečo zanechať. Ako celok však film vnímam ako jemne schematický konštrukt, do ktorého som sa nevedel naplno ponoriť. Na detský film, ktorým by malo byť Volanie netvora v prvom rade, naviac ide o príliš depresívny zážitok, ktorý sa silne míňa so svojou cieľovkou. Finančný neúspech tak, bohužiaľ, nie je vonkoncom prekvapivý.(25.1.2017)

  • Psema
    ***

    Patos overload...(21.1.2017)

  • TeeAge
    ****

    Čistokrvné drama, na ktoré (ne)musí mať človek náladu. Najviac ma zaujalo spracovanie jednotlivých rozprávok - animácia bola kúzelná. Hlas Liama Neesona pre strom bol výbornou voľbou. Smutný pekný film.(22.2.2017)

  • xxmartinxx
    ***

    Líný film, který chce k velkým emocím přijít tou nejbanálnější cestou. Bayonu mám už dávno zaškatulkovaného jako skvělého řemeslníka bez srdce. Není potřeba na dojmu nic měnit. Dejte mu třeba Marvelovku příště. 3 a 1/2(20.2.2017)

  • 3DD!3
    *****

    Strašně pěkný snímek o smrti, vyrovnávání se s ní a též o dětské fantazii, která dokáže léčit.(11.2.2017)

  • Hild
    ***

    Film, kterému vlastně nelze nic vytknout. Vizuálně nesmírně zajímavé a po celou dobu jsem z filmu cítila, že je přesně takový, jaký chce být. Problém u mě byl ten, že absolutně nejsem cílovka tohoto filmu, což by mě během traileru, u kterého jsem měla na krajíčku, vůbec nenapadlo. Volání netvora je vlastně pro mě docela těžko zařaditelný film. Po většinu času jsem si říkala, že je to prostě dětský film, ovšem nebude to pro děti až příliš depresivní? Pro dospívající to už může být lehce naivní a dospělí zase všechna témata a motivy odhalí během prvních minut a bude jim chybět větší hloubka. Výsledný dojem tak bude zcela individuální, vše bude záviset na tom, zda se diváka dokáže dotknout ta emocionální rovina, mě se tentokrát bohužel film emočně vůbec nedotkl, ale špatný film to v žádném případě není.(29.1.2017)

  • Davies182
    ****

    Pravda je tam venku. Smysluplná a odzbrojující katarze už dnes v ryze dramatických filmech moc často na přetřes nepřichází, spíše (a výhradněji) v jejich akčnějších podobách - a tudíž ve zcela jiných žánrových odvětvích. Je proto velmi příjemné, ujistit se po letech v tom, že takový Bayona s důvtiplnou šokující pointou stále pracovat umí.(21.2.2017)

  • Jezinka.Jezinka
    *****

    Smrt není příliš veselé téma, není ani příliš časté konverzační téma. Na to, kolik lidí už umřelo, je až s podivem, jak málo se o smrti mluví. Smrt, která dřív byla přirozenou součástí života, děti vídaly o nedělích konec životní cesty slepic a králíků, s nimiž definitivní rozloučení proběhlo ve společnosti brambor a nádivky, případně špenátu a zelí, při nedělním obědě, stejně jako, když přišel čas, svých prarodičů, případně sem tam někdo odešel předčasně v následcích úrazů. S postupem doby se smrt přestěhovala ze dvora a světnice do nemocnic, ze součásti života se stalo tabu a z toho, co vždy bylo těžké se stalo neúnosné. Nejhorší smrt je, když se rodič dívá do hrobu svého dítěte. Vyrovnávat se jako dítě se smrtí rodiče je hned druhá v pořadí. A smrt sama o sobě není tak strašná, jako umírání. Cílovkou Volání netvora nejsou jen děti, ale každý, komu záleží na dalším člověku, protože pak mu hrozí, že bude potřebovat Netvora, aby se vyrovnal se ztrátou,(31.1.2017)

  • Beckett51
    *****

    Stejně dechberoucí jako předloha jen s tím rozdílem, že ve filmu tomu pozměněný závěr (nebo spíše prodloužený) dal trochu jinou pointu. Což ale neni vůbec na škodu, naopak. Herci, atmosféra, hudba, režie - všechno jak má být. (Spoiler alert... ) A paradoxně nejsilnější scéna nepřijde ani ve chvíli, kdyby to člověk čekal (poslední opravdový rozhovor Connora s matkou), nebo kdy mu to film říká (poslední scéna Connora s matkou), ale ve scéně v autě, kdy babička mluví s Connorem a člověk si uvědomí, co přijde a co nelze zastavit. Nebudu lhát... stejně jako u knížky mi ukápla slza a nehodlám se za to nijak stydět.(29.1.2017)

  • Spiker01
    ****

    Kouzelný příběh, který si s ničím nezadá s filmem Můj kamarád drak, který je přibližně tak na stejné úrovni a dokáže člověka zaujmout hlavně postavou Liama Neeseona a jeho nečernobílými příběhy, které mě vážně bavilo sledovat. Bayona bude mít jistě v Hollywoodu i po Jurském světě dveře otevřené...7/10(1.3.2017)

  • sochoking
    ****

    Ono je to v skutočnosti za tri, ale keby som mal 8 rokov, tak u toho revem a bez váhania by som strelil 5 hviezd, takže výsledné 4 sú podľa mňa fair . A celý čas som mal pocit, že sa dívam na malého Toma Hanksa... [ vue cinema, Redditch, UK ](2.1.2017)

  • Psychor
    ***

    Jakožto zdejší hororový expert nemohu být s prací Juana Antonia Bayony v žádném případě spokojen. Vzhledem ke kvalitám režiséra jsem se těšil na ponurou hororovou fantasy na způsob del Torova Laberinto del fauno, jenže Monster Calls má mnohem blíže k pohádkovému příběhu pro děti. Bayona se bohužel ani náznakem nedokázal vrátit ke svým hororovým kořenům, ze kterých například vyrostl jeho působivý Sirotčinec. Místo toho s diváky vyrazil na bezpečnou vyjížďku do slzavého údolí, v kterém hrály prim skvělé herecké výkony a znamenitý audiovizuál se zajímavou akvarelovou animací. I přes mírné zklamání snímku udělím poctivé tři hvězdy a doporučím ho ke zhlédnutí.(21.1.2017)

  • misterz
    *****

    Z pohľadu tých čo majú dosť rokov na to, aby boli ešte deťmi, no málo rokov aby boli dospelí, to bolo perfektné a inovatívne v mnohých smeroch. J.A. Bayona vie teda narábať s atmosférou, to treba uznať. Navyše len málokedy sa stáva, aby bola dráma so smutným námetom takto inteligentne kombinovaná s iným žánrom, v tomto prípade fantasy, takou rozprávkou pre staršie deti. Krásne potemnelý príbeh zahalený do jedinečnej atmosféry, v ktorom sa zrkadlí množstvo metafor a predobrazov zo života, na ktorých vyjavenie detskému svetu slúži práve tento rozprávkový motív. V tomto smere to bolo geniálne vymyslené. Poviem ti tri príbehy, štvrtý mi porozprávaš sám... Postaviť sa svojmu strachu a zdolať svojich démonov je náročné, ale je to nevyhnutné, pokiaľ sa chceme v živote niekam posunúť. Tak šikovne namiešaná dráma a fantasy sa vidí iba veľmi zriedka.(31.1.2017)

  • *CARNIFEX*
    ****

    Skutočne veľmi ťažko sa popisuje takýto snímok, s takouto formou spracovania, aby človek neprezradil z mnoha jeho kúziel. Snáď len toľko možno dodať, že každý jedinec má svoje vlastné nočné mory, ktorých sa netreba báť, ba práve naopak, treba sa im postaviť, i keď to v mnohých prípadoch nie je jednoduché. Cesta ku "šťastiu" má totiž mnoho podôb ...(30.1.2017)

  • Flego
    ****

    Mladý Conor to nemá jednoduché, rodičia sú rozvedení, matka smrteľne chorá, v škole ho šikanujú a prenasledujú ho nočné mory. Je to práve obrovský strom, netvor, ktorý sa mu zjavuje a ako jediný ho dokáže vyslobodiť z nepokojnej duši... Emocionálny nímok, ktorý nie je rozhodne pre deti, hovorí cez postavu chlapca o pravde, ktorá nemusí byť zákonite pravdou, keď mnohé veci vyzerajú inak, ako sa nám zdajú. Tvorcovia použili vhodnú animáciu a fantasy scény patria k tomu lepšiemu. 4+(13.2.2017)

<< předchozí 1 2 3 4 5
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace