poster

Naqoyqatsi

  • USA

    Naqoyqatsi

Dokumentární / Hudební

USA, 2002, 89 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madison
    ****

    Pre mňa osobne časť z celej trilógie, ktorá sa vyšplhala na piedestál veľkoleposti. Jednotlivé zábery diváka hypnotizujú a nútia ho zamyslieť sa nad všetkým, nad ľudskou civilizáciou, technikou, ktorá neprináša úžitok, ale bezprostrednú skazu, strachom prenechať miesto hodnotnejším kultúram. Obrazy plynú, hudba sa prelieva, zážitok je neopísateľný. Philip Glass nie je človek. A Reggio je obdivuhodný vizionár.(30.12.2009)

  • Crawler-D
    *****

    Závěrečný díl trilogie. Geniání nebo buhapusté? Viděl jsme v tom snahu vykreslit současnou společnost a trendy, které ji ubíjí. Opět je za tím účelem použita dokonala symfonie obrazu a zvuku, hudby. Občas mě jen iritovalo použití počítačové grafiky.(5.1.2008)

  • kiddo
    ****

    Zatímco v Koyaanisqatsi byl původní tvůrčí záměr vcelku rafinovaně skryt a divák tak měl dostatek vlastního prostoru pro volné vykládání filmu, v Naqqoyqatsi je téma jasně představeno hned na začátku a výsledný snímek je tak jen tu více tu méně zdařilou vizuálně nápaditou agitkou, v „qatsi“ trilogii poprvé používající k představení obsahu surrealismus. Reggio se zaměřil na samotnou podstatu člověka a pomocí extravagantní a stylizované obrazové stránky využívající například černobílou estetiku zašlých pohlednic, fotografické negativy, maximálně vybledlé nebo naopak výrazné barvy, abstraktní obrazy virtuálních tunelů, číselné sloupce, skládání záběrů, surreálné výjevy (spermie měnící se na bezejmenný dav lidí) nám představuje člověka v celé jeho fascinující sebedestruktivní kráse a nízkosti zároveň a zkoumá ho jako dávno vyhynulý zvířecí druh. Naqoyqatsi je památníkem mrtvé rasy nahlížené z dávno vymlácených oken opuštěných renesančních budov, horečnatým světem živoucích mrtvol povražděných samy sebou, příběhem lidstva smeteného vlnami ničivých válek, bytostí, jejichž nádheru ničí jejich vlastní výtvory. Přestože i kvůli menšímu souznění obrazu a hudby Naqoyqatsi ani zdaleka nedosahuje působivosti úplně prvního snímku trilogie, kdyby nic jiného, tak Reggio se zde po prázdném Powaqqatsi vrátil k invenčnímu přístupu a sérii přednášek na téma „Člověk a …“ uzavřel vpravdě víc než důstojně.(16.9.2006)

  • Rover
    ****

    Reggio daleko více využil možností moderní doby a více než záběry našeho světa uvidíme digitální efekty a roztodivnou práci s nasnímaným obrazem. Zdaleka nezapůsobilo tak jako Koyaaniqatsi, přesto skvělé. A je to samozřejmě hlavně geniální HUDBOU Philipa Glasse.(4.5.2008)

  • mrksik
    **

    NeĽudské, anticivilizačné, antiglobalizačné, antivojnové, PRÁZDNE. Hoci audiovizuálne úchvátné a pseudointeligentné, je to NUDA. Nebránim sa zobrazeniu kvázi problémov tejto spoločnosti či ľudstva ako takého, no tento spôsob mi neprišiel ako príliš šťastný. Som esteticky založený človek, ale napriek tomu som si nedokázal prehrýzť cestičku a vžiť sa do tohto "diela".(27.12.2007)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace