Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Hlavními "hrdiny" tohoto snímku jsou dva pubertální hoši, kteří tráví svůj volný čas čicháním ředidla nebo lovem koček, které pak prodávají do čínské restaurace. Jejich mentální schopnosti jsou na hranici svéprávnosti a totéž lze říci i o ostatních figurkách, které se filmem mihnou. Dlužno podotknout, že některé jsou na tom i hůře. Celým příběhem nás, jako červená nit, provází špinavý chlapec v trenýrkách s růžovou maskou zajíčka, který mlčí nebo kouří. (mutace)

(více)

Recenze (156)

Barbarica 

všechny recenze uživatele

Trashy estetika (home videos, všetky typy pásov od 8mm až po klasickú 35ku) + postavy z white trash spoločenskej triedy = presná reprezentácia (aspoň teda vyhovujúca opisom z nespočetných investigatívnych článkov a kníh z predtrumpovskej i potrumpovskej éry) dejinami ignorovaných príslušníkov presne tej triedy, ktorá USA pozdvihla po WW II ako finančného lídra planéty a teraz kdesi v rozpadnutých kútoch Stredozápadu čuchá lepidlo a ako večernú zábavku má ručné pretláčanie. Naratívne rozdrobená mozaika osudov v neznámom meste (alebo skôr zhluku rozpadnutých domov?) rozličných "freaks" (od relatívne fyzicky zdravo pôsobiacich chlapcov, týrajúcich mačky, cez obézne sestry a sestry albínky až po mentálne postihnuté postavy). Americká nezávislá "seidlovčina", najviac podobná zrejme Hundstage vo svojej ambícií na ploche výjavov z jedného miesta, s viacerými protagonistami zachytiť a vyjadriť akýsi Zeitgeist. Ambivalentný vzťah k postavám: od ľútosti, pohŕdania až po zhechutenie. Najviac asi však prevláda neuchopenie ich konania, ak divák nepochádza z tejto vrstvy... ()

jaklee 

všechny recenze uživatele

Neskutočne osobité a avantgardné, estetické aj špinavé, smutné aj vtipné. Taktiež pre niekoho nie ľahko stráviteľné autentické svedectvo o zničených zapadákovoch. Korine si týmto originálnym debutom vymyslel vlastný vesmír a taktiež audiovizuálny štýl. Pojal to ako absurdnú koláž zostavenú z rôznorodých surrealistických, dadaistických a inokedy dokumentárne autentických záberov, ku svojim postavám najrôznejším outsiderom navyše pristupuje veľmi humanisticky. Keďže viem aký ma vzťah k Herzogovi, ktorý má ten film takisto rád, vidím tam inšpiráciu filmom "Aj trpaslíci začínali malí (1970)". ()

Reklama

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Každý mohl v minulosti chodit po tomhle světě a na hlavě mít velké růžové králičí uši. Korine zobrazuje úděl lidí, realitu, všednost každého dne nejen na druhém konci světa, ale i v naší blízkosti. Bizarnost, která zaslouží pozornost. Rozhovor dívenky a jejím otci zamrazí. Vše podané amatérsky a realisticky. Svět je špatný a Gummo to krásně zobrazuje. Přesto jde o film na jedno zhlédnutí a bez emocionální vsuvky. ()

Dadel 

všechny recenze uživatele

Tenhle film nemá dobrý děj jako Kids (vlastně nemá žádný), ani není tak přehnaný (tj. legrační) jako Ken Park. Takhle to v běžných amerických zapadákovech opravdu vypadá (vím to z vlastní zkušenosti:), ale v tomhle filmu se většinou nedělo nic moc zajímavého, aby mě bavilo na to koukat. Měl jsem z toho pocit, jako bych sledoval nějaké domácí video cizích lidí, které vůbec neznám. Navíc jsem neměl k dispozici titulky, a tenhle film není k nerodilým mluvčím zrovna "user friendly", takže mi možná něco esenciálního uniklo:) ()

Dr.film 

všechny recenze uživatele

Čistě nezávislá filmařina a sociologická sonda do amerického maloměsta. Dominuje zde řada ujetých scén, hrubého výraziva a celkově se koncept částečně rozpadá pod vahou režisérových uměleckých ambic. Toužebná očekávání tedy naplněna nebyla, jelikož talent Harmony Korineho zde jede asi tak na půl obrátky. ()

Galerie (48)

Zajímavosti (20)

  • Pocit koláže je umocnený použitím rôznych typov kamier, od klasickej "osmičky" až po záznamy z videokazety. (classic)
  • A síce Gummo obsahuje drsné scény so zvieratami, k žiadnej ujme nedošlo, používali sa umelé figuríny. (classic)
  • Tretina filmu je improvizáciou. (classic)

Reklama

Reklama