Režie:
Susanne BierScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Michael SnymanHudba:
Johan SöderqvistHrají:
Nikolaj Coster-Waldau, Ulrich Thomsen, Nikolaj Lie Kaas, Maria Bonnevie, Lykke May Andersen, Søs Egelind, Nastja Arcel, Benjamin Boe Rasmussen (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Detektivové Andreas a Simon žijí zcela rozdílné životy. Andreas je spořádaný manžel, zatímco čerstvě rozvedenému Simonovi se všechno hroutí pod rukama. Situace se náhle změní poté, co jsou přivolání k brutální hádce mezi párem narkomanů. Když Andreas objeví jejich zanedbaného syna, rozhodne se porušit zákony, které má hájit, a kojence unese. Nyní je řada na Simonovi, aby znovu nastolil rovnováhu mezi dobrem a zlem. (Film Europe)
(více)Videa (3)
Recenze (179)
Docela zajímavý příběh o tom, jak se jeden detektiv dostane k případu rodiny narkomanů a nakonec si z toho odnese něco víc, než by se dalo na první pohled čekat. Tohle skutečně není něco, co byste viděli každý de. Film mi přišel originální, navíc skvěle zahraný, kdy hlavně Nikolaj Lie Kaas ukazuje svoji všestrannost. Velmi syrové a přitom přístupné. ()
Seveřani umí natočit skvělý a hlavně ponurý filmy a toto je jasnej důkaz. Je to složitý téma a je vlastně dobře, že to točila ženská, protože se jedná zejména o mateřskou záležitost. No, jelikož děti nemám, bude můj náhled o to míň zaujatej (a asi i míň citovej), přestože je jasný, že ztráta dítěte je pro rodiče tím nejhorším, co je může potkat. O SBS syndromu jsem se vlastně dočet až díky tomuto snímku, ale teď k hodnocení, proč vlastně dávám průměr. Nedokážu totiž vůbec pochopit jednání hlavních postav (ty feťáky, kteří nejsou po většinu času při smyslech, ještě celkem jo, ale hlavně ty dva ze "spořádané" rodiny), jedná se o úplně iracionální situaci - zejména ve chvíli, kdy zjistím, že moje dítě nedýchá a tím pádem mu něco je, tak nezavolám sanitku, nic?! Prostě to nechám a pak řeším krajním způsobem?! Následující sled událostí a dobře vymyšlených zvratů už je celkem v pořádku (divák je nejednou překvapen), ale toto mně hlava nebere. Hlavní pochvalu si nicméně zaslouží mužský trojlístek N. Coster-Waldau, U. Thomsen a N. L. Kaas, kteří filmu totálně vévodí a hrajou perfektně. Takže z toho mám díky tomu všemu trošku rozpačitý dojmy. A to je škoda... ()
Ked uz teda kvalita ceskoslovenskych filmov kolise a smeruje istym smerom /k zumpe/ taxom si myslel ze aspon Europa toci jaku taku kvalitu. Mno, nie je to bergman, ze jo, natocila to Susanne Bier, a talentom nema na Bergmana, ale aspon rezisersky zrucna rutina. Mchnk ma pravdu s tou depresiou a krutostou - hodne velka cast deja sa odohrava v interieroch - sice pekne kulisy ale casto vladli len vatovo plane plky. Dam 3 spunty, az prilis tvorcovia tlacia na pilu . 66 % ()
Myslet na něj je nebezpečně neškodné, překročení nesnadné a žít s tím pro ty se svědomím nesmírně trýznivé. Rubikon, jehož brod tentokrát vede proudem etických otázek. Intenzivní a zároveň seversky odtažitý, se scénářem, který občas nechává herce na holičkách. Možná i proto mezi šmejdskou smažkou, hodně trpícím a méně trpícím nakonec vyčnívá ten, kdo to měl herecky nejméně atraktivní (Ulrich Thomsen). Druhou šanci raději nerozebírají maminky na webu eMimino, takže se nepodíváte na jejich rady a nepřidáte do diskuze své zkušenosti.. ()
Typická severská a velmi chladná atmosféra, doplněná skvělým obsazením, s dějovou linií, na kterou se hodně těžce kouká. Vážně, několikrát sem chtěl kousek filmu přeskočit, protože všechno je tak pomalé, a já měl blbé tušení, že se stane něco špatného. A to tušení člověka užírá a svírá a doslova sem se musel protrpět ke konci. Což na jednu stranu nemusí být na škodu, ale prostě mi to moc nesedlo, nechtěl sem takhle trpět. Naštěstí si tvůrci krásně pohlídali předvídatelnost, a nabízejí tak hodně nečekané zvraty, které tak i přes pomalé tempo udrží divákovu pozornost. 70% ()
Galerie (22)
Zajímavosti (4)
- Námet na tému filmu prišiel od scenáristu Andersa Thomasa Jensena. Susanne Bier sa to zapáčilo, pričom povedala: "Po rokoch spolupráce sme obaja chceli tentoraz urobiť niečo, čo bolo extrémne a kde človek robí niečo, čo je nepopierateľne zlé." (Arsenal83)
- Modelka Lykke May Andersenová sa k role Sanne dostala bez castingu. Režisérka Susanne Bier ju stretla na jednej párty a proste ju obsadila. Úmyselne preskočila casting, pretože mala pocit, že Andersenová na ňom nebude dobrá, bola si však istá, že je pre danú rolu práve ona tá pravá. (Arsenal83)
- Samotná Susanne Bier film v roku 2014 charakterizovala ako jeden z najťažších a najintenzívnejších filmov, aké dovtedy natočila. (Arsenal83)
Reklama