Režie:
John BadhamScénář:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrají:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (321)
Jedná sa pravdepodobne o film s jedným z mojich najobľúbenejších intier celkovo. Tá chôdza Johna Travoltu nemá chybu. Aj tá atmosféra 70tych rokov. Jeden z najúspešnejších filmov 70.rokov nakrútil režisér John Badham. Ten mal šťastnú ruku aj pri voľbe hudobného sprievodu, súčasťou deja sú dnes už slávne hity skupiny Bee Gees. O speváckom a najmä tanečnom nadaniu Johna Travoltu nie je pochýb. Dnešná mládež na tento štýl filmov môže pozerať, že je nič moc. Ale pred rokmi sa tým žilo, úplne iný štýl ani náhodou podobný tomu dnešnému negerskému hip hopu. Napodobňovali sme Travoltove kreácie a tá doba bola úžasná. Tak ako to zachytil režisér, vedel v tej dobe ako si pripútať divákov. A kto má rád život s tancom, nie je nad lepšiu snímku. John Travolta tu podal výborný výkon nielen teda tanečný, ale aj jeho úloha je podfarbená psychologicky a to je dobre. Horúčku považujem za hodnotný film, ktorý stále môže osloviť aj mladú generáciu. ()
Byl jsem na tom ještě v letním kině. To bylo tehdy, když se vdávala moje sestřenice a já tam poznal dvě sestry, co potřebovaly pomoc... Ničím mě ten film neupoutal, ostatní ano, hrou na pompu. Já pokukoval raději na jednu z těch sester, a ve mě probíhalo něco jiného, co s dějem filmu, který byl podružnější. Inu náhody tehdy měly ještě zelenou... Ach ten čas nezralých malin a spontánních vztahů! ()
Nechce se věřit, že John Travolta někdy vypadal a pohyboval se tak, jako v tomhle filmu, který mu ostatně na dlouhá léta bez pořádné role zajistil existenci. Nejde o žádný převratný děj, jen o jednu taneční soutěž komplikovanou rivalitou mezi dvěma barevnými komunitami, a jak jinak - o lásku. I když film stojí v podstatě jen na hudbě a tanci, občas se do toho hercům vloudí i hraní, je to šikovně nastřiháno - statické scény pohotově střídají scény akční, stejně tak při tanečních vstupech práci střihu a kamery nepřehlédnete jako nepřeslechnete hudbu Bee Gees, která nezapadla prachem. A pátou hvězdičku přidávám za to, co je jen moje .... ()
Když jsem film viděl poprvé a myslel jsem si, že to bude jen další "Pomáda", byl jsem pořádně překvapený. Ty písně Bee Gees evokují trochu jiné vyznění, ale tohle je pořádné drama, které navíc disponuje krásnými písněmi a výbornými tanečními čísly. Ale příběh hraje prim, a to je dobře, protože je výborný a skvěle natočený. ()
Ještě než se John Travolta proslavil v legendárním muzikálu "Pomáda" zahrál si v tomto kultovním snímku, hvězdu tanečního parketu, jehož smyslem života je svádění holek, alkohol a tanec. Travolta a jeho taneční kreace jsou stejně nezapomenutelné jako hudba Bee Gees a legendární úvodní titulky. 4* převážně z nostalgie. ()
Galerie (71)
Zajímavosti (40)
- Během natáčení zemřela přítelkyně Johna Travolti Diana Hyland. Díky této události se Johnovi přičítala zvýšená podrážděnost při natáčení. Filmování bylo na tři dny přerušeno. (Terva)
- Klub Odyssey 2001 neměl před natáčením barevné stěny a ani blikající podlahu. To si vymysleli filmaři pro lepší efekt. (Terva)
Reklama