Režie:
John BadhamScénář:
Norman WexlerKamera:
Ralf D. BodeHrají:
John Travolta, Karen Lynn Gorney, Barry Miller, Joseph Cali, Paul Pape, Donna Pescow, Julie Bovasso, Martin Shakar, Sam Coppola, Nina Hansen, Lisa Peluso (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Devatenáctiletý brooklynský rodák Tony Manero (John Travolta) žije pro sobotní noci na místní diskotéce, kde se díky svým stylovým tanečním kreacím stává králem klubu. Mimo něj však jeho život není tak růžový. Doma se Tony neustále hádá s otcem a musí soutěžit se svým bratrem, který se stal knězem a rodina o něm má poněkud zidealizované mínění. Uspokojení mu nepřináší ani jeho práce v obchůdku s barvami. Všechno se ale změní, když na diskotéce zahlédne Stephanii Manganovou (Karen Lynn Gorneyová) a začne s ní trénovat na taneční soutěž. Stephanie sní o světě za hranicemi Brooklynu a její plány odstěhovat se za most na Manhattan navždy změní Tonymu život. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (321)
Já tenhle film už kdysi dávno viděl, ale skoro nic jsem si nepamatoval. Pak jsem kolem toho hodně let tak nějak přešlapoval, jestli se na to mám podívat, nebo to bude úplná ztráta času... Nakonec jsem se odhodlal, že se na to podívám. Upřímně řečeno, ten příběh sám o sobě neni nejhorší. Travolta, kterýho teda zrovna moc nemusim, tam hledá nějaký to svoje místo na světě a řeší problémy s despotickym fotrem, pobožnou matkou, se šéfem v práci, atd... Ale ten nosnej příběh zůstal tak trochu v pozadí za tou disco-omáčkou kolem. Mně to i podle komentářů připadá, že hodně lidí snad ani nehodnotí ten film jako celek, ale spíš jenom ten disco soundtrack. Ono je to strašně jednoduchý vysmívat se 40 let starý muzice a módě, ale já teda s odstupem těch 40 let můžu konstatovat, že tahle disco-éra byla ještě docela v pohodě. Když to srovnám s nějakejma recitujícíma negrama z ghetta nebo recitujícíma cikánama z Púchova, co si hrajou na negry z ghetta, a podobnym odpadem, co je v současnosti IN, tak fakt jako zlatý Bee Gees nebo KC & the sunshine band a další muzika, která ve filmu zazní. Celkově vzato z historickýho hlediska je to docela zajímavá sonda do kratičkýho období, kdy disco vládlo. O nějaký 2 roky dřív disco teprve začínalo pronikat do mainstreamu a o 2 roky později bylo to klasický 70's disco přibito na pranýř hanby a v podstatě zmizelo z povrchu zemskýho. Ty 3 hvězdy si tohle dílo určitě zaslouží. Navíc několik scének bylo skvěle parodováno v Noci v Roxbury. ()
7/10 Saturday Night Fever mal byť takým predvojom Less than Zero, mal hovoriť o skazenej mládeži konca sedemdesiatych rokov, ale svojim audiovizuálnym romantizovaním disca dosiahol pravý opak. Divák, ktorý si neprečíta, o čo vlastne išlo tvorcom, tak ostáva zmätený. Je to športový/tanečný film? Alebo je to young adult dráma? Ten tón je tak zmätočný, že do posledných minút to nie je jasné. Atmosféra a hudba sú ale podmanivé. ()
Frčeli Bee Gees, vystřelovací nože a afro-účesy. Travolta byl mladej, ošklivej a hubenej. Ostatní zcela nevýrazní a po pěti minutách od filmu si nepamatuju ani jejich jména, ani obličeje. Jinak ovšem s tímhle snímkem na rozdíl od Pomády problém nemám. Až na ten dost bídný dabing made in Česká televize (Jan Dolanský atd.). ()
Naštěstí mě tahle doba tzv disco-boomu minula a nikdy jsem ji ani moc nemusel ale na druhou stranu si zas rád poslechnu neuvěřitelně plytké hity skupiny Bee Gees..Pokud chcete trochu satiry doporučuji "Dancin' Fool" od Franka Zappy. To co v Americe už dávno znali a tímto filmem se vlastně disco hudba jako taková jen více zpopularizovala (později však někdy koncem 70 let disco zcela upadlo, krom Evropy, na svědomí ho měl sám nenasytný hudební průmysl ale i producenti a hudebníci), se u nás objevilo až někdy v 80 letech a ostatně to vidíme dodnes i v jiných moderních hudebních stylech (hip-hop, techno, house), v módě apod..Napomádovaní paňáci, metrosexuálové atd..Nenáročný film pro nenáročné diváky kteří si jen nostalgicky zavzpomínají na dobu kterou zažili, i když se zpožděním ale zrovna tak může stále oslovit i dnešního teenagera..Pokud jde o Travoltu tak z Pomády jsem ho měli přeci jen radši..2* za choreografii, písničky a taneční Travoltovi kreace, které byly naprosto úžasné...Komentář zde jako 13-tý v pořadí. Zajímavé komentáře tzv. ddt. po čase : MovieFan55, Radek99, dopitak, Lavran, CheGuevara, Gemini. ()
Přiznám se, že teprve nedávno jsem tenhle kultovní film viděla poprvé. Potěšilo mě, že krom hlavní tématiky, o kterou se bohatě stará hudba Bee Gees a disko tanec, je toho ve filmu ve skutečnosti víc. Travoltova postava nebyla jen výborný tanečník, ale vlastně především obyčejný kluk, který si ještě není jistý, co se životem, ale má srdce na správném místě. Rozervanost, mladická nejistota a jednotlivé problémy všech postav tomu dodávaly patřičnou hloubku, a tak z toho čiší lidskost na pozadí onoho stylového diska. Musela jsem mimochodem žasnout nad Travoltovými tanečními kreacemi, a místy se i pousmát nad vtipností tehdejší módy (že by se ještě někdy do mužského módního stylu vrátily boty na vysokém podpadku? :D To by mohlo být zajímavé). ~(4,0★)~ ()
Galerie (71)
Zajímavosti (40)
- Konkurzu na roli Stephanie se zúčastnilo několik hereček. Mezi nimi třeba Carrie Fisher, Jessica Lange, Kathleen Quinlan nebo Amy Irving. Poslední jmenovaná se dostala až do finální rozhodovací fáze. (Terva)
- Při písni "You Should Be Dancing" měl být původně záběr jen na Travoltovi nohy. Ten se tak naštval, že pohrozil odchodem z natáčení filmu. Režisér nakonec od tohoto záměru ustoupil. (Terva)
- V první vlně zájmu o skupinu Bee Gees koupilo jejich dvojalbum se stejným názvem jako film v hodnotě 13 amerických dolarů,přes dvanáct milionů zákazníků. (Terva)
Reklama