Režie:
Petr VáclavScénář:
Petr VáclavKamera:
Štěpán KučeraHrají:
Karel Roden, Lenka Vlasáková, Miroslav Hanuš, Zdeněk Godla, Klaudia Dudová, Daniel Doubrava, Rudolf Tříška, David StropekVOD (1)
Obsahy(1)
Do obce roztažené podél státní silnice se nastěhuje paranoidní pracovník vězeňské správy a jeho rodina. Spřátelí se se svým novým sousedem, nezaměstnaným hypochondrem, kterého živí jeho žena pracující v místní prodejně. Unavená životem a starostí o dva syny, všimne si vyhazovače z nočního klubu. Ten ale miluje striptérku. Ta však čeká na otce svého dítěte, který sedí v nedaleké base, kde pracuje náš bachař. Drama o současné době a lidech, kteří jsou obětmi i strůjci jejích běsů. (Falcon)
(více)Videa (1)
Recenze (137)
To nebyl film, to bylo mučení. Mučení plné odpudivých lidských charakterů, které se chovají nesnesitelně, amorálně a hlavně nereálně (jak se proboha může docela obyčejná ženská zamilovat do romského pasáka, který u ní v konzumu nakupuje chlast a kartony cigaret?!). Absolutně jsem nepochopila, co chtěl tímhle snímkem pan režisér sdělit. Není mi sympatický svým sebestředným vystupováním a už vůbec ne svou tvorbou. "Cestu ven" si s radostí nechám ujít. ()
Petr mně hodnocení filmu rozhodně neulehčil a váhání mezi čtyřkou a pětkou bude trvat možná i po další projekci, ale ke pětkám to teď momentálně má dál než ke čtyřkám. Režiséra jako je Petr Václav tenhle národ, zejména voliči našeho prezidenta potřebují jak prase drbání. Když totiž přemýšlíš bez kontextu a potřebných informací jen tupým získáváním zkratkovitých informací z TV Nova, Blesku a spol. dopadneš jak postava Miroslava Hanuše "na naší straně je morální právo" ...v kontextu s činem, který tomuto výroku předcházel bych řekl, že se jedná o jeden z nejsilnějších momentů současné kinematografie a nádherně zpracovaný vysledek toho, kam až může vést lidská zloba. Petr se nebojí silných sociálních témat a bušit je do lidí. Zdejší bušení ještě navíc vyšperkoval hodně drsným humorem. Důvod proč váhám nad svejma pětkama je vyhrocenost některých situací, postav a dialogů, ale ono to do celkovýho vyznění filmu pasuje. Na rozdíl od Cesty ven, zde Klaudie předvedla skutečný herecký výkon a obstála. U ostatních (Roden, Vlasáková, Hanuš) nepochybuj, jsou zkrátka dokonale přesný. Jsem rád, že nám pan režisér vysvětlil občasnou změnu barevnosti filmu, protože bych jinak měl nad tímhle otazník, ale to jen na okraj. Podstatnější než barva filmu je jeho sdělení a za to je vysoké hodnocení prostě po právu. ()
Nikdy nejsme sami je vzácný typ filmu, který působí jako cynická méně-vnímavé-diváky-trollující komedie, která umí zamrazit v těch správných momentech. Tvůrcům se podařilo vytvořit skvostně depresivní vesmír, kde každá z postav je zapamatovatelná a skvěle zahraná. Roden opět vystřihl úplně jinou postavu, kde se vrátil ke stylu vypjatého herectví, kterým se bavíme třeba v jeho záporáckých rolích z 90. let, ale nezastiňuje ostatní herce, kteří svoje postavy hrajou taky výborně, ať už Vlasáková, Hanuš svého paranoidního bachaře nebo sympatický pasák. Vůbec mě nenapadá jediná slabina, dostalo mě to. Nemůžu uvěřit, že v roce vzniku filmu ocenil Český lev hromadou cen bezduchého úmorného Masaryka místo jakékoliv ceny pro tenhle skvost. ()
Trochu povrchně film shrnu jako typickou festivalovou depku. Průnik asi sedmi soukromých pekel plných strachu a negace kdesi v severočeském pohraničí. Závěr sice prosvětluje pár paprsků naděje, ale jinak je film koktejlem absolutního zmaru. Řemeslně je snímek zvládnutý bez chyby, zdobí ho skvělé herecké výkony (Roden!, Dudová), jen na osobní rovině mi toto nereálně realistické drama nic neříká. Nevím, proč vzniklo. Silnější dvě hvězdy. ()
Roden balancuje na hraně soucitu a smíchu. Vidíme živočichopis - módní sociálně kritické drama, ale nepochopil jsem sdělení filmu. Že nás formuje okolní prostředí? Vyprávění je monotónní , což podporuje schematický pravidelný střih a k postavám jsem si nevytvořil vztah. Pohybují se beze smyslu odnikud nikam. ()
Galerie (30)
Photo © Segarra Films
Zajímavosti (3)
- Film byl natočen v Senicích. (SONY_)
Reklama