poster

Nikdy nejsme sami

  • anglický

    We Are Never Alone

    (festivalový název)
  • Slovensko

    Nikdy nie sme sami

    (festivalový název)
  • Velká Británie

    We Are Not Alone

    (festivalový název)

Drama

Česko, 2016, 105 min

Režie:

Petr Václav

Scénář:

Petr Václav

Producenti:

Jan Macola

Střih:

Florent Mangeot

Masky:

Lukáš Král

Kostýmy:

Tereza Kučerová
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Vančura
    ***

    Film, na kterém se mi líbí snad jen jeho plakát a grafika závěrečných titulků, jinak to šlo dost mimo mě. Ke konci jsem se už vážně modlil, aby to skončilo - tak moc mi byl ten film protivný. Petr Václav na mě osobně na tiskovce k filmu působil jako člověk odtržený od reality, který si točí filmy hlavně pro sebe - Nikdy nejsme sami si pravděpodobně u kritiků vyslouží kladné přijetí (i nějaký ten Český lev by za to asi mohl být), ale v kinech to bude podle mě stejný komerční propadák jako Cesta ven. Děj (či spíše sled volně pospojovaných epizod) mi přišel jako jedna velká vykonstruovaná kravina (bílá prodavačka, která se jen tak zamiluje do romského pasáka? Tak určitě, haha), a vše, co je v tom filmu zajímavé, je vždy jen naznačeno, a pak to hned skončí a jede se dál rozvíjením něčeho jiného. Střídání barevného a černobílého formátu, které zde už zmínily předchozí komentáře, by mi samo o sobě ani tak nevadilo (byť nemám problém přiznat, že rozklíčovat jsem to nedokázal), co mi ovšem přišlo už hodně za čarou, je scéna, ve které hypochondr Roden detailně zkoumá svoje hovno - myslel jsem, že se v kině pozvracím, a jestli si z toho filmu budu něco pamatovat i po čase, bude to právě tohle. Za mě říkám ne.(31.3.2016)

  • Slarque
    ****

    Svět je peklo a všichni si v něm náš pobyt jen vzájemně ztěžujeme. Psychologický film ze světa obydleného asi osmi postavami se může opřít o slušný scénář a výborné herce. Střídání černobílých a barevných záběrů ale podle mne ničemu neprospívalo. Aspoň že tam zbyla trocha humoru. Postavy, jakou tu hraje Miroslav Hanuš, rozhodně nejsou v českém filmu obvyklé, ale stejně by více vynikla v kontrastu s někým aspoň trochu „normálním“. V závěru kupodivu přišla špetka naděje.(14.4.2016)

  • xxmartinxx
    ***

    Skvělé společenské realistické drama, jen si nejsem jistý, v jaké společnosti a realitě se má odehrávat - dozajista ne v těch našich. Jde o jakýsi antický nadreálný svět, kde jsou lidé vyšinutější, náhody samozřejmější, řeč tezovitější a dějové oblouky (přičemž kam směřují, je jasné zhruba od poloviny) vám narážejí do obličeje na každém kroku. Je to trochu impozantní a hodně chtěné. Místy skoro legrační. Hodně to vypovídá, ale nevím o čem. Bojím se, že se trochu projevuje, že Václav není s prostředím, o němž vypráví, úplně propojený. A bohužel při natolik zvýšené panoptikálnosti se pohybujeme tak trochu v uncanny valley.(31.3.2016)

  • spacylemon
    ****

    Až na dřeň... je to sice na všech frontách přestřelený a postavy bez výjimky groteskní karikatury, ale mě to baví a občas skoro vystřelí mozek z hlavy (slepou patronou) (nakonec, vždyť mám rád Vorla, Triera i Seidla)... Hanušova postava je ale výborná jen do chvíle, kdy se definitivně ukáže, že mu šplouchá na maják; jako sorry, ale tohle už neberu - že názory "slušného Čecha" může mít jen člověk nepříčetný, obrušuje dopad té postavy; navíc zavání propagandou a na tu já mám citlivý nos (ať už je z jakékoliv strany)...(23.3.2016)

  • Enšpígl
    ****

    Petr mně hodnocení filmu rozhodně neulehčil a váhání mezi čtyřkou a pětkou bude trvat možná i po další projekci, ale ke pětkám to teď momentálně má dál než ke čtyřkám. Režiséra jako je Petr Václav tenhle národ, zejména voliči našeho prezidenta potřebují jak prase drbání. Když totiž přemýšlíš bez kontextu a potřebných informací jen tupým získáváním zkratkovitých informací z TV Nova, Blesku a spol. dopadneš jak postava Miroslava Hanuše "na naší straně je morální právo" ...v kontextu s činem, který tomuto výroku předcházel bych řekl, že se jedná o jeden z nejsilnějších momentů současné kinematografie a nádherně zpracovaný vysledek toho, kam až může vést lidská zloba. Petr se nebojí silných sociálních témat a bušit je do lidí. Zdejší bušení ještě navíc vyšperkoval hodně drsným humorem. Důvod proč váhám nad svejma pětkama je vyhrocenost některých situací, postav a dialogů, ale ono to do celkovýho vyznění filmu pasuje. Na rozdíl od Cesty ven, zde Klaudie předvedla skutečný herecký výkon a obstála. U ostatních (Roden, Vlasáková, Hanuš) nepochybuj, jsou zkrátka dokonale přesný. Jsem rád, že nám pan režisér vysvětlil občasnou změnu barevnosti filmu, protože bych jinak měl nad tímhle otazník, ale to jen na okraj. Podstatnější než barva filmu je jeho sdělení a za to je vysoké hodnocení prostě po právu.(21.3.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace