Reklama

Reklama

Táhni do pekel

  • Francie Mange tes morts (více)
Trailer 1

VOD (1)

Obsahy(1)

Fred se po 15 letech vězení vrací ke své rodině do kočovnické kolonie na okraji Paříže. Mezitím se událo mnohé, ale jedno se nemění. Jeho bratři se chystají na velkou loupež nákladu mědi. Jenže plán se jim vymkne z rukou a Fred se bude muset rozhodnout, jestli mu snaha postarat se o bratry stojí za další několikaletý žalář... (Artcam Films)

(více)

Recenze (10)

Matty 

všechny recenze uživatele

Za jednu z příčin narůstající infantility post-industriální společnosti je udávána absence iniciačních obřadů. V západním světě chybí zlomová událost, která by zřetelně oddělila fázi dětství od fáze dospělosti. Francouzské drama Táhni do pekel nás naopak zavádí do jedné z posledních přežívajících komunit, které význam zasvěcujících rituálů nepodceňují a formativnímu vlivu civilizace nadále vzdorují. Se všemi riziky, která s sebou takový tradicionalismus nese. ___ Zápletka získává konkrétní obrysy pozvolna. Během prvních minut sledujeme bez uvedení do děje jednu velkou rodinu, jejíž členové tráví čas lovením zajíců nebo kradením benzinu. Teprve postupně z dialogů vyplyne, kdo si s sebou nese jakou minulost a roztříštěné vyprávění se začíná sbíhat k ústřední loupeži. Ta přesto netvoří dramatické jádro filmu. Zločin pouze akceleruje proces Jasonova dospívání, které po mozaikovitém prologu sledujeme téměř v reálném čase. Je zřejmé, že samotná testosteronová noční jízda bude pro partu dobrovolných společenských odpadlíků důležitější než cíl, k němuž dojedou… nebo taky ne. ___ Zvýšená ochota jít do rizika je pouze jednou z vlastností, které si Hue ve své studii chlapské sounáležitosti všímá. Tím, jaký význam přikládají ničím neomezované svobodě, připomínají hrdinové filmu westernové kovboje. Jestliže chlapcova pobožná matka zastupuje civilizaci, Jasonovi tři kumpáni reprezentují divočinu. Mladému společníkovi udělují lekce přežití ve světě jasně rozděleném na lovce a oběti, přičemž Frank raději zemře, než aby se stal člověkem respektujícím vymezené hranice. Nenechat se omezovat – to je pro něj nejvyšší hodnota. ___ Otevřený závěr filmu naznačuje, že rodinný odkaz nemusí nutně zaniknout, bude-li obohacen o nové hodnoty. Názorová nevyhraněnost konvenuje dokurealistickému stylu natáčení. Kamera přilepená na těla herců zvýznamňuje motiv mezimužské intimity a úzkých citových vazeb a zároveň přispívá k intenzivnímu pocitu, že jsme svědky bezprostředně probíhajícího dění. 65% ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Neprikrášlená štúdia mužského sveta, ktorá sa od observačného úvodu postupne preklenie do thrillerového podnebia. Azda najlepšie to vystihuje samotné situovanie väčšiny filmu do interiéru auta (viac "macho" prostredie už snáď ani nešlo zvoliť). Dokumentaristické pojatie je fajn, ale výsledok je po všetkých stránkach len jemne nadpriemerná rutina, na ktorú pravdepodobne rýchlo zabudnem. 60% [Challenge Tour 2015: 30 dní so svetovou kinematografiou] ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Sociálna dráma z Francúzska. Hlavným hrdinom je 18 ročný chalan, ktorého brácha prišiel z lochu. Asi tušíte, že postavy filmu Choď do pekla sú typom ľudí, ktorým sa v živote vyhýbate. Ale radi sa na ne pozeráte na filmovom plátne. Je to tak, my s nimi súcitime a držíme im palce, ale v reálnom živote tomu tak nie je. Sú to proste grázli. Tento paradox fikčných svetov patrí podľa mňa k jedným z najzaujímavejších faktorov. No ale k veci, postavy sa chovajú tak, ako predpokladáte, čiže emotívne, "grázlovsky" a nepríliš logicky. Zaujímavejšie je, že hodná dĺžka filmu je natočená v aute, čo je myslím fajn experiment. Inak taká festivalová pohoda, ktorá však na kvalitnejšom festivale môže len tak prešumieť. Možno by si tento filmík zaslúžil aj celoplošnú distribúciu. ()

Pevek2 

všechny recenze uživatele

Jasne, ze se u toho musi vybavit spojeni "Bavorak pane". Nejen kvuli tomu, ze to neni ani tak pokracovani jako variace na podobne tema od stejneho autora, ale kdyz ta specialni Alpina vyjede z garaze, tak to slovni spojeni naznacuje i nefalsovany obdiv k autu, ktere je zaroven socialnim statusem jeho majitele. Jenze ten bavorak spis patri dablu a cesta do noci v nem vlastne k nicemu dobremu nepovede. Jean-Charles Hue dotahuje svoji entologicko-antropologickou metodu k dokonalosti. Neherci, kteri hraji sami sebe a rekonstruuji svoje vlastni historky vcetne mytologie sveho (kocovneho) kmene jsou absolutne realisticti. Kdyz jdou krast, tak to neni nic od stolu vykonstruovaneho, ale pusobi to naprosto verne. Stejne jako jejich charisma. A prave ta entologicka a mytologicka slozka je timhle socialnim realismem odsunuta do pozadi. Tam ji to vic slusi a odsud probublava do popredi. Iniciacni cesta mladika, boj dobra se zlem i obetovani se tak nepusobi nepatricne. A pak, ze vsechny myty uz byly odvypraveny! Nene, tvori se znovu a kazdy den. A tohle je mytus o navratu, jehoz soucasti je fantasticky bavorak. ()

pushover 

všechny recenze uživatele

Ze života francouzkých cikánů a zlodějů cenných kovů. Vlastně jedinou výtku, kterou lze filmu dát je to, že je naprosto zbytečný... ()

blondboss 

všechny recenze uživatele

Ako sa vo Francúzsku jedna nepodarená road movie ulicami nočného predmestia Paríža vytvorila alias pokus o zobrazenie reálneho života kočovníckych osád. Akože pointa aj prevedenie celkom fajn, ale celý film sa hádať v aute a semtam vystreliť na poldov mi nepríde ako kvalitná dráma. Preto len dve hviezdičky, aj keď silné. 45 % ()

Troniq 

všechny recenze uživatele

Vlastně tak trochu cikánskej Drive z pařížského předměstí, kterému vévodí bachor hlavního anti-hrdiny a brumlavej zvuk starý Alpiny. Kamera si z velké části vystačí s interiérem vozu a pasažéry, migrujícímí nocí za hordou mědi. Jak drsné a křehké zároveň, jako střepy zadního skla, poskakující na kufru rychlého sedanu. Intenzivní, s ideální stopáží a vlastně až na morek civilní a reálné... ()

Reklama

Reklama