Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Baxt
    ****

    Minulost Hollywoodu už bratři Coenové reflektovali v několika svých předchozích filmech (Bratříčku, kde jsi? odkazovalo na Sullivanovy cesty, v Bartonu Finkovi přetvořili vlastní tvůrčí krizi v Hollywood satirizující dílo). Ačkoli světy Bartona Finka a Ave, Caesar! dělí jen zhruba třináct let a některá témata se v nich protínají, jedná se o dost odlišné snímky. Když ve vyprávění přijde na řadu nahlodávání studiového systému, byl scenárista Fink v nevýhodnější pozici než hlavní postavy Ave, Caesar! K Hollywoodu přistupoval zespoda, neznalý a konsternovaný z dehumanizujícího kolotoče výroby. Tři hybatelé děje z Ave, Caesar! naopak k Hollywoodu přistupují seshora a hlediska těchto figur Coenové využívají k prozkoumání takřka všech zásadních složek hollywoodské tvorby první poloviny 50. let. Snímek ale netematizuje jen nádheru dobové kinematografie. Naopak se snaží přiblížit, jaké obrovské množství zákulisních tlaků produkci ovlivňovalo. A co je ještě pozoruhodnější, mísí v sobě nejen historickým výzkumem ověřená fakta, ale i vyvrácené mýty. Režiséři tak vytváří svět, v které koexistují skutečné a bulvární reality Hollywoodu 50. let. Spojit tyto dva pohledy do jednoho fungujícího fikčního světa stálo jisté úsilí. Je škoda, že plynutí děje narušuje občasně klopotné tempo. Série nevysvětlitelných scenáristických pochybení pak přichází ve finále, kdy se několik linií uzavře opravdu jen velmi volně a film úsečně končí. Jde o pozoruhodný přešlap v kariéře režisérského a scenáristického dua, které dokázalo umně zakončit i své méně povedené snímky (Lupiči paní domácí). Ave, Caesar! se nevyhnutelně stane slabší součástí jejich filmografie, což i tak znamená zdařilý počin. Sloužit může jako stvrzení jejich cinefilství a jako podvratný pohled do produkčního zázemí Hollywoodu 50. let, o jaký se zatím žádný americký filmař s takovým nasazením nepokusil.(10.3.2016)

  • novoten
    **

    Za Caesarem stojí parádní nápad na poctu, který se zvrhl špatným směrem. Zápletce s komunisty, ve které ze sebe Clooney (u Coenů už tradičně) dělá ňoumu, se ani při veškeré snaze nejde zasmát. Nejsmutnější na tom všem ale je, že právě zlatému věku kinematografie, kterému se film snaží vyjadřovat lásku, dělá až parodicky fascinovaným pohledem v důsledku medvědí službu.(1.3.2016)

  • Morien
    ***

    Inu provizorně, musím nad tím kontemplovat. Ačkoliv momentů, kdy jsem se nekontrolovaně chechtala na hlas, bylo docela dost, tak mám dojem, že v mém mínění bude film s časem jenom klesat a klesat. Vtírá se mi pocit, jako by mi něco zásadního, co bych měla ke správnému docenění vědět, unikalo. Je pravda, že některé momenty, zejména tedy ruskou linku (a ačkoliv bych nevěřila, že to někdy řeknu, tak i Scarlett Johansson), jsem zřejmě od základu nepochopila. Ve svém celkovém vyznění mi film přišel nezaostřený, nesjednocený a také předvídatelný. Předvídatelný v pointách, které přinesl, a neuspokojivý v tom, kolik věcí se rozhodl do vyústění nezahrnout. Jako nejhodnotnější/nejbystřejší scénu bych popsala diskusi s duchovními a jako nejslibnější postavu (která to také s pointou asi nejvíc odskákala) mladého kovboje.(29.2.2016)

  • ScarPoul
    ****

    Ceonovci na vtipnú nôtu. Tentokrát pocta klasickému Hollywoodu. A v zásade je to dobré. Všetky tie parafrázy na Ben- Hura veľmi oceňujem, hoci zápletka mi nepríde natoľko zaujímavá a postavami natoľko zmotivovaná aby fungovala ako funkčný a prekvapivý príbeh. Film je ale plný postavičiek a skvelých etudiek. Či už sa jedná o tie na hereckom poli ( Ralph Fiennes) alebo tom komickom( Channing Tatum hľadiaci z ponorky na svoj dom). Film funguje ako samostatný a funkčný svet, ale divákovi, ktorý nepozná Hollywoodsky štúdioví systém film veľa nepovie. Nie je divácky natoľko ústretový hoci sa tak tvári. A bohužiaľ nadmiera postáv, málo času a nejasná zápletka spôsobuje, že film je skôr podarenou exhibíciou než filmom pre masy. So žiadnou z postáv sa totiž nestotožníme. Pre mňa ale stále zábavné. A je tu Scarlett v plavkách.(10.4.2016)

  • Thomick
    ****

    Coenovci mrkají na pánbíčkáře, ukazují dlouhý nos hollywoodský mašinérii a hážou laso potenciálnim Tatumovym obdivovatelkám (a, heck, obdivovatelum jakbysmet). Snad poprvé se dá roztříštěnost považovat za regulérně silnou stránku filmu. Je to spíš soubor skečů než cokoliv jinýho (což našemu publiku očividně nevoní), ale já si v rámci možností smlsnul.(29.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace