Komentáře uživatelů k filmu (34)

  • Galadriel
    **

    Na tomhle filmu jsme byli jako na školním představení, takže jsem ho asi nevnímala tak, jak by to šlo, ale i tak mi přišel jenom o dvou a půl věcech - sexu, smrti a občas malování.(5.1.2004)

  • Malarkey
    **

    Biografický film je u mě buď za pět hvězdiček nebo nehorázná sračka, a tenhle film o Rembrandtovi bude v té druhé skupině. Dalo by se z toho vyždímat více, ale i tak bych neřekl, že zrovna Rembrandt a jeho obrazy mají co říci světu i v samotném filmu a jestli jo, tak jen uzavřené skupince lidí, kteří na tom všem lpí. Takhle to pro mě byla akorát zpatlanina, která mi přišla příšerně natočená, nudná a naprosto k ničemu. Protože když to tak porovnávám s jinými filmy, nemůžu jinak. Tenhle film rozhodně nedoporučovat, nemá nic z toho co velké filmy s podobnou myšlenkou čítají alespoň v kostce samotného příběhu. Nuda, nuda, dlouho se táhnoucí nuda.(25.9.2008)

  • gouryella
    ***

    Životopisný film, který sice zdařile popisuje život malířského velikána, ale způsobem, který více nudí než zaujme a připomíná spíše dokument než-li celovečerní film(17.10.2002)

  • sportovec
    *****

    Po lidech XVII. století jen stěží můžeme očekávat psychiku moderního rozervaného člověka. Vevázanost do deterministického světa kalvínského protestanství jedné z prvních moderních demokracií naší doby zakládala odlišné vazby už proto, že cílem filmu rozhodně není školská demonstrace nenapadnutelné dokonalosti velkého klasika, ale naopak úspěšná snaha o přiblížení jeho nitra, lidství, které stojí za patinou starých obrazů a zašlých, namnoze nerekonstruovatelných dějů, jež zobrazují. Drama osobnosti, která je současně i součástí své doby, i ji přesahuje, vůle k citu, který prolamuje společenské přehrady a majetkové kalkuly, současně však také člověk, plně žijící okamžikem a jeho mámivým kouzlem. Zhruba takový je Rembrandt, ztělesněný hereckým géniem naší doby, jímž Klaus Maria Brandauer nepochybně je. Poznání, že lidský úděl zůstává ve všech - byť sebevichřičenějších - dobách stejný, že je to vždy onen podobenský chléb o dvou kůrkách, v němž si štěstí a radost podávají ruku se smutkem a neúspěchem či tragédií, činí postavu Rembrandta z řepného pole i přes propast století blízkou, lidskou, pochopitelnou. A film, jenž ji tu právě takto prostředkuje, se nám jeví nikoliv náhodou jako jeden z obrazů jednoho z největších mistrů výtvarného umění všech dob.(8.5.2010)

  • paascha
    ***

    film na nedělní odpoledne(12.11.2008)

  • strougy
    **

    Dle přebalu DVD "kontroverzní příběh" je zpracován ve stylu průměrných televizních dokumentů, čímž ze všeho nejvíce připomíná standardizovaný tovární výrobek, který hlavně nemá nikoho urazit a nikoho se dotknout. Veškeré postavy v čele se samotnou hlavní postavou se dají jednoduše rozházet do škatulek ve stylu dobrák-zloduch, informací o samotné době, společnosti či díle se dočká divák poskrovnu a dá se o nich s úspěchem pochybovat (viz scéna se služkou/milenkou umírající na dýmějový mor), televizní kulisy vypadají poněkud směšně a vše ve výsledku působí strašně sterilně. V paměti mi tak nakonec zůstane asi pouze krásně komponovaná scéna s uvízlou velrybou. Slabší 2*.(13.12.2012)

  • dzej dzej
    ***

    Naprosto standardní malířský biografický film vyprávěný (jak je dobrým zvykem) v retrospektivním modu selektivního vzpomínání. Autory filmu bohužel daleko víc zajímá Rembrandtův život – jak veřejný (kontroverze, věčné dluhy), tak osobní (v zajetí bujného libida) než jeho tvorba. Kromě otrockého opakování scén, ve kterých mistr maluje a přitom vede dialog s tím nebo oním se o jeho fascinující malířské duši nic nedozvíme. Za zmínku ještě stojí nevídaně amatérské dekorace – z téměr všech interiérů a exteriérů křičí slovo „kulisy“ a záběr s velrybou uvízlou v amsterdamském přístavu by si za rámeček nedal ani Georges Mélies.(13.10.2006)

  • Campbell
    *

    Mám velmy rád životopisné filmy. Ale zatím jsem nenašel žádný kvalitnější životopis o malíři(Snad kromě Goyovy přízraky). Tohle bylo neuvěřitelně roztahané a nudné žádné velké scény jen se kecá naprosto o ničem. To už se mi líbil víc Modigliany.(24.10.2009)

  • Šandík
    ****

    Slušný pokus víceméně o hraný dokument.(29.6.2008)

  • Marthos
    *****

    Film, který se prostřednictvím uchvacujících výtvarných expozicí proměňuje v monumentální fresku Rembrandtova strastiplného života. Láska a nenávist. Život a smrt. Vášeň, žal a intriky. Klaus Maria Brandauer je v titulní roli doslova fenomenální.(13.9.2015)

  • Orlau32
    *****

    Životopisný film jednoho z největších malířů 17.století. Klaus Maria BRANDAUER zahrál úlohu skvělým způsobem, taktéž ostatní herci. Režisér MATTON ukázal bez zbytečných příkras nebo falešného lichocení, jaká tehdy byla doba a že závist odjakživa hýbala světem, že to není jen povahova výsada Čechů. Film byl natočen s velkým vkusem pro tento žánr a zvláště musím pochválit vydavatele DVD, který zde do BONUSU umístil 52 malířových obrazů, takže ten, kdo vůbec neví kdo Rembrandt byl a co maloval, si zde může doplnit své mezery ve vzdělání. Nádherný film.(27.1.2009)

  • Siegmund
    ***

    Životopisný film o mém oblíbeném malíři mě docela zklamal. Čekal jsem víc, mnohem víc. Už samotný začátek filmu mi nějak neseděl. Myslím, že by si takový významný malíř zasluhoval film rozhodně kvalitnější. Škoda.(5.6.2013)

  • sahe
    ***

    Pojato spíše jako historický, dokumentární...(12.11.2008)

  • Davej
    ***

    Pěkné filmové obrazy ale nic moc navíc. Také se mi zdá, že už jsem jeden snímek o Rembrandtovi už kdysi viděl a to, že si z něj některé dojmy narozdíl od tohoto pamatuji, by mohlo znamenat, že byl lepší:)(24.4.2003)

  • Martin741
    **

    Priserna hroza /nuda/ natocena o Rembrandtovi a o jeho zivote v Amsterdame. Mal som problem to vobec dopozerat. 20 %(27.8.2013)

  • Radar
    **

    Skutečně moc rozvleklý životopis bez dramatických scén.(2.3.2003)

  • Murphy722
    ***

    Ač tak ,či tak pořídil jsem si ho na DVD a jen na něm jsem ho viděl poprvé. Rembrandt v podání Brandauera byl docela přesvědčivý. I v celku velmi podobný malíři. Ale jak už tady zaznělo v průběhu to bylo velmi táhlé a zdlouhavé. Rembrandtovy děti umírali jak na běžícím pásu. Nemuseli tam dávat tyto scény jak umírali všechny jeho děti. jen tak v průběhu naznačit. Ale bylo to nutností pro vykreslení krutosti života. Ulice vypadaly dost uměle. A byl bych rád, kdybych se dožil lepšího zpracování Rembrandtova života.(22.7.2008)

  • amarth
    ***

    Sympaticky zpracovaný snímek, který ze svých rozpočtových možností vytěžil maximum. Mne osobně tedy nenudil! 3,5.(23.9.2008)

  • tucnak
    ***

    Pěkná kamera, ale až přehnaně se stylizuje do dobových obrazů. Hudba mě dost rušila (třeba takový Caravaggio si vystačil jen s ruchy, a jakou měl panečku atmosféru) a třeba po scéně s pitvou mě i nechtěně rozesmála- tajemná, patetická, aby každému hňupovi došlo, že teď bylo řečeno něco opravdu "závažného". A patetický byl v podstatě celý film, navíc bylo vše takové očekávatelné, bez výraznějšího dramatu, nebo kontroverze (i když Rembrandtův příběh sám o sobě je opravdu hodně dramatický). Ke konci sem si začala řikat, že už se to docela zlepšilo, když v tom začala Cornelie poskakovat před bílym pozadím s výkřiky "můj otec je mrtvý, zemřel s úsměvem" a já šla zase do kolen.(6.3.2008)

  • Darth Vader
    ****

    Galadriel a ostatní recenzenti nepochopili o čem úmění opravdu je! Ano je tam sexualita a smrt jenže toto naplňuje člověka jen z části a umělec se pak cítí prázdný. Zde nastává chvíle, kdy Rembrandt se vzdává vysokého postavení ve společnosti a místo toho chce mít svobodu v malování! Kdo nedokázal nic vytvořit, těžko pochopí tento snímek a úmění jako takové!...(11.7.2012)

<< předchozí 1 2
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace