Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ****

    Letitá kauza sériového vraha nedává spát ani veřejnosti, ani francouzským úřadům. Šílených vrahů se po bílém plátně prohánělo už mnoho. Toho pro Francii prvního, jehož DNA byla rozhodující, zvěčnila ve své knize jistá Patricia Tourancheau. Někdo tu má silná srovnání s jinými (mnohem kvalitnějšími) kousky, já bych byl opatrnější. Každopádně jsem rád, že se ještě nezapomnělo na starou dobrou žánrovou školu. Odhodlání překračující osobní život (pod pokličku rodinného žití hlavního hrdiny se nicméně sice podíváme, ale pro děj nemá žádný význam) žene tuhle partu za sériovým vrahem, sledujeme vyšetřování, nitky, které mnozí policajti nevidí, frustraci, omyly, slepé uličky. Časově skáčeme, ocitáme se na poměrně velkém časovém rozpětí. Celý projekt se hemží jmény a daty, ti méně pozorní tak budou mít problém (ač je tohle vyprávění i přes sérii retrospektivních návratů poměrně přímočaré). Někdo může říct, že prakticky jen čekáme, zda to ten dotyčný udělal či nikoliv, ale to bychom tvůrcům lehce podrazili nohy. Ne, neměl jsem vytřeštěné oči a zrychlený tep, ale několik napínavých momentů jsem si solidně užil. Na nějakých 70%.(29.6.2016)

  • DaViD´82
    *****

    Hutná a skvěle zahraná procedurální kriminálka nesoucí se v odkazu toho nejlepšího ze staré dobré sedmdesátkové francouzské žánrové školy; což je ještě umocněno stylizací Personnaze do mladého Delona. O kvalitách Případu SK1, který by si v mnoha ohledech mohl z fleku potykat i s Fincherovým Zodiacem, pak myslím nejlépe vypovídá to, že by se nijak neztratil ani tehdy. Natož dnes, kdy se již podobné bijáky takřka netočí.(19.11.2015)

  • gudaulin
    *****

    Příjemné překvapení Festivalu francouzských filmů 2015. V plném lesku vrací na scénu žánr, na který francouzská kinematografie byla kdysi hrdá - starou poctivou kriminálku natočenou tentokrát ve stylu Fincherova Zodiaca. Tedy nikoliv jako konflikt policejních složek se zločineckým podsvětím, ale jako svízelné a zdlouhavé sbírání stop, skládání drobných skřípků, které možná později někdo dokáže sestavit tak, aby dávaly smysl. Bludiště indicií, slepých cest a omylů, které stojí životy dalších obětí. SK1 popisuje případ sériového vraha, který po léta děsil obyvatelky Paříže a zaměstnával policejní aparát. Ukazuje, jak je snadné sejít ze správné stopy, jak ošidné je uplatňovat racionální uvažování tam, kde ho protivník postrádá. Divák sleduje spletité vyšetřování a zároveň soudní přelíčení s podezřelým, kde jej ale filmaři nechávají v nejistotě a napětí, jestli ten asociální podivín šířící kolem sebe negativní energii v pozici obžalovaného je skutečný pachatel. Celkový dojem: 95 %.(5.2.2016)

  • evulienka3
    *****

    Filmov podobného razenia som videla v poslednej dobe niekoľko (napr. Spotlight, Zodiac) a napriek tomu, že tento je tiež podobný... pre mnohých zrejme nudný a uťahaný.... ja som bola opäť nadšená. Skvelá procedurálna kriminálka tentokrát z Francúzka.(17.5.2016)

  • claudel
    *****

    Když jsem v Paříži, vždy se snažím zajít do kina na nějakou tu francouzskou novinku, protože ve většině případů je dost pravděpodobné, že do českých kin nebo na DVD vůbec nedorazí. L´Affaire SK1 asi každému Francouzi něco řekne asi jako každému Čechovi něco řekne příjmení Kajínek. Já jsem v devadesátých letech vyrůstal, francouzsky zdaleka neuměl ani dobře a o nějakém vrahovi z východní Paříže neslyšel. O to víc byl pro mě film odehrávající se ve dvou časových liniích zajímavější. Jak vyšetřování, tak scény ze soudní síně výborně natočeny, nenudil jsem se a nechal se strhnout v děsivém souboji policie a justice s brutálním a surovým vrahem. Vyzdvihnul bych výkony Raphaela Personnaze v titulní roli a Thierryho Neuvica a Christy Theret ve vedlejších - už to není ta třeštící Lola, ale sebevědomá mladá herečka. L´Affaire SK1 se u mě dostává na špici průběžného pořadí nejlepších filmů roku 2014.(25.1.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace