Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na trámu podkrovního bytu je nalezena oběšená dívka, v době smrti sotva patnáctiletá. Pitva odhalí stopy po nedávném mnohačetném sexuálním styku, a kromě toho vyloučí sebevraždu, dívce totiž někdo do oprátky pomohl. Během rekonstrukce na místě činu policie zachytí fotografa, jenž ze střechy protějšího domu svým objektivem zachytil možná poslední okamžiky života nešťastnice. Chlapec, který je na fotografiích identifikován, však podle všeho nebyl jediným dívčiným milencem, a kromě toho má na dobu vraždy dokonalé alibi. Inspektor Silvestri a prokurátorka Vittoria Stori jen nesnadno rozkrývají indicie spletitého případu - zmasakrované tělo v kufru auta, magnetofonové nahrávky schůzek klientů s nezletilými prostitutkami, šíleného muže na motorce vraždícího řeznickým sekáčkem… (dopitak)

(více)

Recenze (30)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nějak nemůžu poměrně klasicky vystavěným kriminálkám (opravdu jde o kriminálku, ty giallo prvky nemají mnoho prostoru) odpustit, když se v nich vyšetřování posouvá hlavně díky náhodám a neustálému přívalu nových svědků, proto se přikláním k průměrnému hodnocení. 'Policie žádá o pomoc' i tak zůstává potěchou pro většinu smyslů (povedená kamera a hudba) a zaujme hlavně sugestivním a přitom neexploatačním způsobem, jakým se vypořádává s motivem prostituce nezletilých dívek. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Spíše žlutá kriminálka než čisté giallo začíná vraždou čtrnáctileté dívky, která patřila mezi mladistvé prostitutky. Pocházela ale z velmi bohaté rodiny a způsob, jak se k prostituci dostala, je poněkud komplikovanější. A pak je tu maskovaný vrah s rychlým sekáčkem na maso, co dělá pro ty nahoře špinavou práci. Divák se tedy dočká naporcované obětí, odseknutí části ruky i efektního záseku do krku. Jedna z nejnapínavějších scén se odehrává v podzemních garážích, hutná je automobilová honička. A co se stane s těmi nahoře? Nu, to asi nebyl a není jen problém Itálie... Naprosto úchvatný je soundtrack od klasika Ciprianiho, bez něhož by bylo napětí poloviční. Možná, že tahle kriminálka není úplně dokonalá, ale mně neobyčejně sedla. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Mix gialla a poliziotteschi, kde ani jeden ze subžánrů nehraje první housle. Začátek s oběšenou figurínou mne trochu vyděsil, a to jsem z italských filmů zvyklý na ledacos, výjimkou není ani dýchání mrtvých obětí.  Naštěstí tenhle  úlet byl vlastně jedinou výjimkou v jinak co do  brutality mírně nadprůměrného snímku, jemuž na naléhavosti přidává i hnusné téma zneužívání mladistvých. Nechybí ani tradiční výpověď o prohnilosti státní moci.  Několik podivností mi však trochu kazilo zážitek.  Mezi inspektorem Silvestrim a prokurátorkou Storiovou se zdá, že zajiskří, ale tuhle divácky vděčnou linku nechá Dallamano nakonec naprosto stranou a krásné Giovanny Ralli se nedočkáme ani v nedbalkách. Útoky maskovaného vraha mají až zvláštní komický nádech, možná je to jeho postavou nebo pohybovými kreacemi, ale připadal jsem si jak na baletu. Kolísavé napětí a ne zrovna dokonalá atmosféra, u Italů jsem trošku namlsaný jiných forem.... ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Tvrdé, akční, rychlé a především nekompromisní giallo se ukrývá v La Polizia chiede aiuto. Že i takové může být giallo? Inu v Dallamově podání může, když se krásně spojí italským akčním thrillerem, tzv. poliziescem. Film je prostředním bodem "giallo school girl trilogy", do které dále patří Cosa avete fatto a Solange? (režie Dallamano) a Enigma rosso (scénář Dallamano). Tvůrci tak diváka opět zavádí mezi mladé školní dívky, které jsou tentokrát znásilňovány a mučeny. Když celá kauza začíná vyplouvat na povrch oběšením jedné z nich, na scénu je povolán maskovaný zabiják, který musí uklidit všechny stopy. Proti němu stojí dvojce ostřílených vyšetřovatelů a nejem ji půjde o život....Jak už bylo zmíněno v úvodu mého komentáře, tohle giallo je velmi odlišné od jiných. Je velmi akční, obsahuje spostu brutálních scén (naháněčka v garážích je památná) a poctivých honiček. Tempo vyprávění příběhu je velmi rychlé a podporované Ciprianiho úderným doprovodem. Tvůrcům tak vzhledem k délce filmu nezbývá moc času na vykreslování atmosféry, jak je u gialla zvykem. To ale nemusí být pro každého mínusem. Škoda jen slabšího finále, jinak jde ale o výborný film své doby, který znamenal malou revoluci v žánru (jasná inspirace pro Morte sospetta di una minorenne nebo A tutte le auto della polizia a mnoho dalších). ()

borsalino 

všechny recenze uživatele

Slušnej italskej přímočarej nářez, žádná psychologie postav, žádný zbytečný řeči. Psychoušovi v černé kombinéze, prohánějícího se na motorce se sekáčkem v ruce likvidující všechny případné svědky, zdárně sekunduje inspektor Silvestri, který se nebojí použít jakoukoli metodu, aby psychouše dopadl. Jak najde motiv, jde to jak po másle. Prostě nekompromisní, přímá a ostrá Itálie sedmdesátých let. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama