Režie:
Olivier MarchalScénář:
Olivier MarchalKamera:
Matthieu Poirot-DelpechHudba:
Axelle RenoirHrají:
Richard Anconina, Anne Parillaud, François Levantal, Gérald Laroche, Francis Renaud, Guy Lecluyse, Catherine Marchal, Alexandra Vandernoot (více)Obsahy(1)
Temné uličky Paříže ovládají zločinecké gangy a osmnáctý policejní okrsek patří mezi nejzapadlejší. Jeho detektivové jsou však podsvětí nejblíže. Frankovi se pod falešnou identitou podařilo dostat do blízkosti nebezpečného gangstera Clauda, který chystá velkou akci. Po krvavé loupeži diamantů zůstalo sedm mrtvých. Frankovi kolegové začnou případ vyšetřovat. Mezi podezřelé teď patří i on sám, a aby dokázal svou nevinu, musí s přítelkyní Ninou dopadnout skutečné pachatele a najít lup. Netuší však, že mezi policajty jsou i dva zrádci, kteří udělají cokoliv, aby diamanty získali první. Krvavý boj začíná... (oficiální text distributora)
(více)Recenze (29)
Dobrá, francouzská kriminálka, která je tak nějak příjemně špinavá, kdy máte pocit, že jste skutečně v ulicích, že se snažíte něco řešit. Není to nijak přikrášleno, i když mě docela překvapilo, že to je vlastně i celkem romantický film. Příběh mě tolik neoslovil, ale protagonisté si mě dovedli celkem získat. ()
Film na mě působil trochu jako návrat ke kořenům a Francouzi se na poli kriminálek mají kam vracet. Film měl v podstatě jen jednu hlavní dějovou linii bez nějakých romantických rozptylovaček a jiného balastu. Sice to bylo místy trochu upovídané, ale dalo se to zvládnout. Zvláště působivé byly scény na policejní stanici při výsleších. Říkal jsem si, z kolika procent snímek může vycházet z reality? Každopádně příjemně ponuré, tvrdé a temné. Snad jen ten trochu zkratkovitý a spravedlivý konec by mohl být trochu syrovější. ()
Lepší býti v gypsu než v hledáčku Gibsu! První hodnotný Marchalův celovečerák naznačil, kam se budou jeho cesty dále ubírat. Téma policejní hniloby a propojení s podsvětím, dirty spirit, uvěřitelné dialogy pronášené uvěřitelnými postavami. Obdivuji, jak autor umí vybrat herce a dát jim tu správnou roli (viz. například vamp Parillaud). K těm tvůrčím specifikům nutno přiřadit i hry s linearitou vyprávění, i když tady někdy působily trošku těžkopádně.. ()
Co postava to drsňák. Co scéna to drsná ukázka. Nevím jak by třeba ty policejní výslechy rozdejchali ochránci lidských práv, ale já to vydejchával dlouho. Moc dobře udělanej příběh se skvělými hereckými výkony mě nutí ke konstatování, že Gangsteři odvedli poctivou práci . Anne Parillaud je dlouhodobě takovej kus ženský, že při jejím balení bych taky odved poctivou práci. ()
Francouzské kriminálky 90. let, až na čestné výjimky (některé díly Moulina), nestály za mnoho. Až v novém tisíciletí přišel bývalý polda Olivier Marchal a vrátil tomuto žánru chladnokrevnost, realismus, špínu, osudovost a emoce. Ačkoli se téměř celý film (vyjma flashbacků) odehrává na policejní stanici, má stále co nabídnout, předvším díky své syrovosti, výborným dialogům a hereckým výkonům. Richard Anconina tu podává možná svůj životní výkon a Anne Parillaud je rovněž výborná (sluší ji to tady možná i víc než v Nikitě). Z ostatních připomenu pragmatického Françoise Levantala či smyslnou Alexandru Vandernoot. Skvělá krimi jako za starých časů, bůh ví proč má zde tak nízké hodnocení. 85%. ()
Galerie (16)
Photo © 2002 United International Pictures (UIP)
Reklama