Westworld - Labyrint (2016) (série)
Režie:
Jonathan NolanKamera:
Paul CameronHudba:
Ramin DjawadiHrají:
Anthony Hopkins, Ed Harris, Evan Rachel Wood, James Marsden, Thandiwe Newton, Jeffrey Wright, Tessa Thompson, Jimmi Simpson, Rodrigo Santoro, Shannon Woodward, Ingrid Bolsø Berdal, Ben Barnes (více)Obsahy(1)
Ve Westworldu – obrovském zábavním parku, kde hosté neváhají vynaložit horentní sumy za to, že prožijí s tamními robotickými hostiteli dobrodružství ve stylu Divokého západu – probíhá další den plný fantazie. Přední programátor Bernard Lowe však upozorní zakladatele projektu dr. Roberta Forda na případy nezvyklého chování, které zaznamenal u několika nedávno přeprogramovaných hostitelů. Ve westworldském městečku Sweetwater se mezitím farmářova dcera Dolores setkává na ulici s pistolníkem jménem Teddy. Jejich načrtnutý příběh je však narušen příchodem nelítostného Muže v černém a posléze také improvizovaným setkáním hostitele s artefaktem z vnějšího světa. (HBO Europe)
(více)Recenze (68)
Príbeh: Rýchlozbohatlíci sa chodia odpútať od hraníc bežného života do westernovej reality "Westworld". Čo ale ak sa naprogramovaná simulácia začne rúcať? Herecké obsadenie: Veľmi milo prekvapila prítomnosť pána Forda alias Anthonyho Hopkinsa. Čo sa týka Westworldu tam na mňa veľmi dobre pôsobí duo Evan Rachel Wood ako Dolores a James Marsden ako Tedy. Myslím že to ich puto bude alfou a omegou ale nechám sa prekvapiť. Muž v čiernom, ktorého meno nespomenuli je zatiaľ veľký otáznik ale Ed Harris je jednoducho fenomenálny. Prevedenie: Pripomína mi to hernú sériu Assanssins Cread, kde sa dej príbehu odohrával v minulosti čo je v tomto prípade Westworld a prítomnosti čo bol v hernom prípade Animus. Mám rád podobné prepojenia, ponúkajú veľa možností na zvrat. Pocity: Cítim z toho obrovský potenciál. Je to pútavé a strháva to diváka. Viac ma ale zaujíma pozadie v realite ako vo Westworlde, možno sa to ďalšími časťami zmení. 85% ()
Bezprostředně po filmu značně dehonestující zážitek. Fiktivní postava scénáristy píše pro zdejší Westworld po třiceti letech příběhy tak stereotypní a neumětelsky přepálené, až tenhle tvůrčí záměr vypadá dokonce i na HBO jako cosi z Hallmarku, či ještě hůře občas dokonce i ze SyFy. Psychologické drama z prostředí laboratoře je skvělé, scény z Divokého západu ale bohužel těžce nefungují. Zatím spíš chci aby seriál nikdy nevznikl, kabelovka se možná opravdu měla hecnout a ty produkční šlamastyky nepřecházet... ()
Ze začátku jsem v tom měl totální čurbes, ale postupným vyprávěním se vše začalo uprvavovat, neříkám, že mám jasno úplně ve všem, ale dle způsobu vyprávění je to dost pravděpodobně záměr tvůrců seriálů, hezky pomalinku a postupně. Nepopírám, zaujalo mě to....hodně mě to zaujalo. Herecky je to lahůdka, obrazově jakbysmet, krásné titulky, hudba, no prostě práce profiků v každé filmařské disciplně. Uvidime jak dál, pilot splnil účel - probudil zájem a seriál tedy nemá ten šmitec. ()
Nezaujalo ma to. Zručne nakrútené a profesionálne po všetkých stránkach, ale Ed Harris ide tradične na autopilota a z mnohých (kvázi)mrazivých scén ani zďaleka nemrazí až tak, ako malo (výmena otcov). Hopkins s Jeffreym Wrightom sú v tom celkom dobrí a vysoký rozpočet je vidno (ako ostatne priamo v deji sucho podotkne jedna z postáv), ale inak si nie som istý, či dám celú sériu. Naznačené otázky ma totiž príliš nezaujímajú a postavy ma neoslovili. ()
Vypravěčský potenciál je neskutečný. Tatam je pachuť z béčkovýho thrilleru ze sedmdesátek, Westworld v seriálový podobě je koktejl etiky, morálky, vize, ideologie, ke všemu očividně se strukturovaným storytellingem. Ten potenciál naloudit na základní premisu [v podstatě cokoliv] je ohromující a můj pseudo-spisovatelský mozek už během první scény ze zákulisí tahal jednu příběhovou nitku za druhou (o to příjemnější je, že jedna nitka se nakonec objevila v závěru epizody). Je zbytečný hodnotit základní premisu, protože bychom se logicky nakonec dostali k Asimovovi, Heinleinovi a ke Clarkovi a nakonec se dostali přes Dicka třeba i k Danu Simmonsovi (btw. přečtěte si Ílion, v zásadě námět je takřka shodný se základní premisou Westworld, samozřejmě s jiným příběhem a strukturou). Ale jak říkám, potenciál Westworldu je v rukou Jona Nolana neskutečný. Přidat se musí skvělí herci, skvělá kamera a výtečný world-building ()
Galerie (12)
Photo © Warner Bros. Television / John P. Johnson
Zajímavosti (8)
- Robotická ruka hrající na piano v úvodních titulcích je vymodelována podle autora soundtracku k seriálu, Ramina Djawadiho. (HellFire)
Reklama