Reklama

Reklama

Válka

  • Švýcarsko Chrieg (více)
Trailer

Obsahy(1)

Proti patnáctiletému Matteovi se spiknul celý svět. Nemá kamarády a jeho rodiče jako by žili v jiném vesmíru. Jednou v noci ho dva muži odvlečou pryč - otec a matka ho poslali na farmu v horách, kde se podobné "případy" léčí tvrdou prací... Matteovi je patnáct let. Je to křehký chlapec. Utíká do lesů s bratříčkem v náručí. Zoufalý pokus, jak se postavit tyranskému otci. Sedí v autě, které stoupá po strmé horské silnici. Trest rodičů za únos dítěte. Čtyři měsíce tvrdé práce na odlehlé farmě. Tři nepřátelští svěřenci popadnou Mattea a zavřou ho do psí klece. Farmář, který má mít děti na starost, je vyřazen ze hry. Velení se ujme nepředvídatelně agresivní kluk Anton. Poskytne útočiště dalším dvěma problémovým, rozzuřeným teenagerům - srbskému chlapci Dionovi a krátkovlasé dívce Aline. Matteo je jejich pes. Teprve když se jim začne vzpouzet, získá si jejich respekt. Připojí se k jejich misi, v rámci níž se vydají dolů do města. Horečnatá noc plná násilí a zkázy. Jejich válka. Mstí se dospělým, mstí se všemu. Matteo se stane silnějším, naučí se bojovat a zamiluje se do Aline. Je součástí smečky. Farma jim skýtá dokonalý úkryt. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (13)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Studený film ze studených Alp. 1) Snímek není zlý, ale nadšení některých komentátorů z ojedinělého syrového zážitku prostě nesdílím. Motivace činů hlavního hrdiny mi připadá nejasná, druhá půlka filmu pomalá a celé je to takové bezemoční. Ztotožňuji se s výstižným komentem kolegy Madsbendera, jenom to hodnocení dám nižší. 2) 36letý Simon Jaquemet (scénář a režie) svůj celovečerní debut pojal vskutku po švýcarsku - natolik kultivovaně, že mi to chvílemi připadalo až bez krve a vášně. 3) 18letý Benjamin Lutzke (nováček Matteo) byl zajímavý. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Simonův debutní počin byl pro mě poměrně náročný, vzhledem k počínání všech postav. Takže opět se zde vyskytne mé již známé slůvko, že z tohoto snímku mám ambivalentní pocity a nevím kam bych ho zařadila. Je to smutné, drsné, nepochopitelné v několika situacích a potřebovala bych ho asi víc prožít. Takže je to mezi trojku a čtyřkou. V závěru Matteo ze sebe vydal silný výkřik, ale kam a ke komu...........? Kdo mu pomůže.....? ()

Reklama

Brylin 

všechny recenze uživatele

Syrový švýcarský snímek ve mě vzbouzel asi dvě třetiny otázky po smyslu konání hlavních postav, se kterými se lze jen velmi obtížně ztotožnit. V poslední třetině ale vše zapadlo do sebe a já vzal režiséra a scénáristu v jedné osobě na milost. Každý totiž chceme někam patřit, mít svoje společenství, svoji rodinu. A ta, ve které se cítíme dobře a kde máme svoji úlohu, vždy převáží nad jakoukoli jinou, včetně té původní, biologické, ovšem nefunkční. I když doufám, že čtveřici hlavních hrdinou pověsili :-), vím, že ten, kdo zachraňuje kůzlátka, nemůže být úplně špatný. Technicky a řemeslně nemám námitek, snad jen kamera nemusí být ve vypjatých scénách honiček tak rozhoupaná. Těsně pod hranicí čtyř hvězdiček. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

[10. Cinematik 2015] (SPOILERY) V časoch mieru bojujeme v iných vojnách. Jaquementov film je na prvý pohľad len ďalším z populárnej vlny festivalových coming-of-age titulov, ktorého odlišnosť spočíva primárne v zasadení do neopozeraného prostredia. Názov naráža na hlavnú tému - medzigeneračný konflikt vznikajúci uprostred blahobytnej stredostavovskej spoločnosti. Švajčiarske prostredie s vysokým životným štandardom je skrz stretnutie hlavného hrdinu Mattea s trojicou mladíkov na farme, z ktorých jeden je srbský utečenec, postavené do metaforického kontrastu s európskymi krajinami poznačenými nestálou spoločenskou situáciou, nepokojmi a hospodárskou krízou. Pri interpretačnom rozšírení na kontrast s podobne postihnutými krajinami tretieho sveta a blízkeho Východu vzniká príspevok do debaty o súčasnej imigračnej politike._____Film cieleným spochybňovaním a dekonštrukciou ustálených archetypov priamo vyzýva k redefinovaniu mužských rolí a hodnôt. Protagonista Matteo je predstaviteľom súčasnej generácie dospievajúcich tínedžerov bez jasných cieľov a motivácií. Jeho nevyrovnanej štvorčlennej rodine tvrdou rukou vládne otec, zatiaľ čo pasívna matka ho rozmaznáva. Matteo sa pod tlakom neúspešne búri proti otcovi a vidieť na ňom výraznejší vplyv z matkinej strany (mierne zženštilý emo výzor a vystupovanie, introvertné sklony, navonok pasívne prijímanie otcovho rázneho správania a tušenej agresivity). Vzťah otca a syna v prvej časti filmu nachádza svoj kulminačný bod v momente vzdoru, keď Matteo utečie so svojim malým bratom do lesa. Neprimeranou reakciou otca je vyslanie Mattea na trojmesačný pobyt na farme. Tu postupne stráca všetky ženské prvky, z (doslova) podriadeného postavenia si vybojováva slobodu a stáva sa otvorene aktívnou postavou. Zavŕšením jeho premeny napokon nie je akt násilnej pomsty voči otcovi (ktorý, ako Matteo zisťuje, je navyše matke neverný), ale odmietnutie matkinej starostlivosti a znovuprijatia pôvodnej role v rodine. I táto premena je ale nakoniec iba ilúziou - Matteo nenachádza svoje miesto v spoločnosti, len puto k rodine vymieňa za puto ku komunite na farme._____Remeselné spracovanie zodpovedá súčasným normám a klasickým postupom v žánri európskej sociálnej drámy. V prvej polovici prevažne umiernené, od momentu pripojenia Mattea k vyčíňaniu partie z farmy roztrasené snímanie ručnou kamerou, ktorá sa neustále drží pri hlavnom hrdinovi, absencia sprievodnej filmovej hudby, chladné farby, širokouhlé objektívy využívajúce v sekvenciách na farme veľkých prírodných celkov, explicitné zobrazenie nahoty či násilia sa snažia o to, aby portrét problematického dospievania pôsobil čo najreálnejšie. Častá orezaná perspektíva a uhly znemožňujúce celkový rozhľad po scéne, skúpe dávkovanie informácií napojené na vedenie Mattea či už spomínané držanie sa kamery v bezprostrednej blízkosti hrdinu (vo väčších celkoch vždy v centre stredových kompozícií) zasa nútia diváka spoliehať sa na Mattea a vytvárajú predpoklady k jeho aktívnosti. Určitým ozvláštnením je zriedkavá diegetická hudba ako dôležitý štylistický nástroj rozprávania (Matteova hra na bicie počas vyzliekania prostitútky, slabnúci signál autorádia cestou na farmu naznačujúci jej odrezanosť od civilizácie, diskotéková hudba pri Matteovom zostupe do "nového sveta" v podobe podzemného brlohu partie)._____Aj keď by som "Vojnu" už nechcel vidieť znova, ďalšie osudy Mattea a členov jeho rodiny by ma napriek nemožnosti identifikácie s nimi zaujímali. Debut Simona Jaquementa nie je príliš objavný, ale tému pojíma svojsky, sugestívne a hlavne nebanálne. 80% () (méně) (více)

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet €1,5miliónaTržby Celosvetovo ▐ Dráma spočiatku príde ako celkom zaujímavá ale postupne sa to zvrhne len na klasické puberťácke vylomeniny zhýralích spratkov bez zábran a bez životnej vízie, prežívajúcich zo dna na deň v otrasných podmienkach. Sledujeme udalosti ktoré v danom príbehu nemajú patričný dopad, tobôž nejaký efekt, aj keď režisér sa snaží občas niektorými dramatickými vsuvkami si nahrávať aby zaujal ale nie nefunguje to, takže dráma príde ako prvoplánová bez nejakého patričného silného dojmu vyšumiaca do prázdna. /videl v kine: 25%/(filmový festival Cinematik Piešťany 2015) ()

Galerie (14)

Reklama

Reklama