Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 1

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (266)

Zíza 

všechny recenze uživatele

Film je rozdělený na dvě části, z nichž ta první se soustředí na naivní zlodějku a podvodnici Sookee a rozhodně není tím nejzajímavějším úvodem do filmu. Druhá část se naopak soustředí na šlechtičnu Hideko, odkrývá příběh z její strany a je to právě tato část, která dokázala mě zaujmout mnohem více. Přestože příběh filmu režiséra Chan-wook Parka, není pro zkušenějšího diváka ničím překvapivým, ani nijak zvlášť zajímavým a obohacujícím, dokáže Komorná uchvátit kostýmní výpravou, kulisami a zajímavou kamerou. Občas je až jedno, o co ve filmu jde a kdo koho chce podvést či se ho zmocnit, rozložení a snímání scén dokáže zaujmout a uchvátit mnohem více. Park se také vůbec nebojí ukázat sexuální scény mezi Sookee a Hideko, až je těžké odhadnout, zda jsou krásně eroticky osvobozující či se jedná jen o mužský vlhký sen. Herečky se v nich ale nebály žádných hranic a ve své neposkvrněné nahotě se divákovi nastaví jako na talíři. Ženská sexualita a erotismus jsou zde vyjádřeny jako teplý bezpečný přístav v porovnání s tím mužským, který je zobrazován až groteskně a jako něco negativního a násilnického. Ve svých 145 minutách má film jak silnější momenty, tak slabší chvíle, které nedokáží zcela udržet divákovu pozornost. V první polovině se Komorná tváří jako erotický thriller, ale sklouzává k letargii, ze které se režisér Park snaží diváka probrat buď zvratem na konci první části filmu, erotickými scénami či násilím, na které slabší povahy nebudou hledět s povděkem, nebo retrospektivním vyprávěním. Konec je příliš snadný na to, z jaké klece Hideko utíká a do čeho všeho se dívky zapletly. Průměrný film, nic objevného pod sluncem, moc dlouhé. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Napínavý thriller s skvěle úchylným humorem a v podstatě téměř pornografickými scénami, každý milovník vybrané literatury se jistě minimálně lišácky pousměje. Dlouhá stopáž mi nevadila (vybral jsem si navíc extended verzi). Mrzelo mě, že třetí část postrádá napětí a zajímavost prvních dvou částí, ale i tak se jednalo o velmi netradiční zábavu. Ještě mi trochu mi vadilo, že chobotnice zůstala v akváriu. :-) ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

51. MFFKV: Režisér „trilogie pomsty“ nebo ceněné Žízně (2009) natočil neskutečně zábavný, ale přitom promyšlený revenge thriller, který velmi inovativně pracuje s románovitou strukturou a divákovou představivostí. Příběh členěný do kapitol si podobně jako v Tarantinových Osmi hrozných opojně pohrává s mírou vědění postav a očekáváním, které je s přibývajícími minutami neustále přehodnocováno nespolehlivými vypravěči. Někoho může zarazit až přílišná kýčovitost a umělohmotnost celého fikčního světa (a způsobu, jakým je stylisticky zobrazován), v němž režisér svou hrdě pokleslou brakovou story rozehrává, nicméně i ta je nakonec velmi srozumitelně obhájena tvůrčím záměrem. Tuhle prolhanou a značně nadnesenou lesbickou „fantasy“ hříčku je opravdu po celé dvě a půl hodiny radost rozplétat a splétat dohromady. ()

MikO_NR_1909 

všechny recenze uživatele

Ktovie, či veľkosť románovej predlohy neboli Parkovi prekvapivo na tiaž, určite sa mu podarilo perfektne zhustiť kostýmovú atmosféru a vybalansovať ňou digitálnu hĺbku. Skôr obmedzujú a mierne rušia prehnané peripetie, ktoré nemá plne pod kontrolou a nevie nimi súrodo kombinovať. Expresivita postáv potom vo vzájomnej diskrepancii chátra, v niektorých momentoch naopak prekvapí, ale chýba tomu dôvtip. A možno prefíkaná umelecká provokatívnosť. Určite tým ale nemyslím pritvrdenie lesbických scén, tie už dávno nie sú tabuizované, čochvíľa bude v kinematografii rafinovaných výklonkov erotiky tabuizovaných snáď viac v heterosexuálnej polohe. Ale to už je od témy. ()

rikitiki 

všechny recenze uživatele

Něžný příběh dvou dívek, které se začnou mít rády trochu víc, než je pro jejich pohlaví a společenské postavení obvyklé, doplňuje velmi solidní drama s několika překvapivými zvraty v ději. Atmosféra sexuální frustrace (při čtení erotické literatury) i sexuálního napětí (když se dívky sblíží) by se dala krájet. Vyhroceně emocionálně jsou ale natočené i scény s krutým strýcem, kdy se zdá, že dívka ze své zlaté klece nemůže uniknout a navždy už bude buď strýcovou poslušnou loutkou nebo obětí. Některé scény působily spíše jako sen. Zajímavý námět o vzpouře poslušných a pokorných, odvážné ztvárnění a precizní herecké výkony – tenhle film si mě získal svou jinakostí. ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Timeline: Natáčení začalo 15. června 2015 v Kuwaně v Japonsku. Poslední klapka klapla v poslední říjnový den. Natáčelo se v Japonsku a Jižní Koreji. Film si odbyl premiéru 14. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes. Do kin se pak podíval prvního června. (Hal_Moore)
  • Vo filme sa objavia okrem plynového zapaľovača aj náramkové hodinky Seiko Solar, čo je však v roku 1930 nemožné. (MikaelSVK)
  • Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená komorná, ale slečna a vztahuje se na postavu Hideko (Min-hee Kim), kterou tak Sook-hee (Tae-ri Kim) často oslovuje. (Jirka_Šč)

Reklama

Reklama