poster

Komorná

  • Jižní Korea

    Agasshi

  • Jižní Korea

    아가씨

  • anglický

    The Handmaiden

  • anglický

    The Handmaid

    (neoficiální název)
  • anglický

    Lady

    (neoficiální název)
  • anglický

    Fingersmith

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Komorná

Thriller / Romantický / Psychologický / Erotický

Jižní Korea, 2016, 144 min (Director's cut: 167 min)

Režie:

Chan-wook Park

Předloha:

Sarah Waters (kniha)

Kamera:

Jung-hoon Jung

Hudba:

Yeong-wook Jo

Producenti:

Chan-wook Park

Střih:

Jae-Bum Kim

Scénografie:

Seong-hie Ryu
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • MikO_NR_1909
    ***

    Ktovie, či veľkosť románovej predlohy neboli Parkovi prekvapivo na tiaž, určite sa mu podarilo perfektne zhustiť kostýmovú atmosféru a vybalansovať ňou digitálnu hĺbku. Skôr obmedzujú a mierne rušia prehnané peripetie, ktoré nemá plne pod kontrolou a nevie nimi súrodo kombinovať. Expresivita postáv potom vo vzájomnej diskrepancii chátra, v niektorých momentoch naopak prekvapí, ale chýba tomu dôvtip. A možno prefíkaná umelecká provokatívnosť. Určite tým ale nemyslím pritvrdenie lesbických scén, tie už dávno nie sú tabuizované, čochvíľa bude v kinematografii rafinovaných výklonkov erotiky tabuizovaných snáď viac v heterosexuálnej polohe. Ale to už je od témy.(25.11.2016)

  • Bebacek
    ****

    Chci být lesba.(7.7.2016)

  • Tuax
    ****

    Sice jsem netušil o co tady půjde, ale v tomto případě to bylo opět plus. Navíc po čase opět viděný korejský film v kině. A v plném sále. Samotný film se z počátku vyvíjí, tak, že je těžké říct, v co se vyvine. Ale po celkovém zhlédnutí mi z toho nejvíce vychází komedie, ačkoliv ten žánr u toho oficiálně chybí, tak extrémní spousta scén je záměrně komediálních a to i v docela vážných situacích. Takže i přes tu snahu o dramatičnost a nějakou thrillerovost, je to ze všeho nejvíce komediálně laděná podívaná. Příběh celkově není nijak zamotaný, jen je záměrně vyprávěný z vícero pohledů jednotlivých postav, což tomu dává určitou grády a zajímavost. Tenhle typ zpracování různých filmů mám rád a zase tolik jich není, kde se využívá toho pohledu na jednu věc z vícero stran. Je to umně do sebe zapracované a tak je to funkční. Ovšem po prvním zvratu jsem už jen čekal, kdy přijde ten finální, který taky přišel. To už pak bylo prakticky jasné. No a pak je tu ta erotická složka, se kterou si tvůrci taky hodně vyhráli a děvčata (herečky) si to zřejmě i hodně užila. Na ničem se v tom to filmu nešetřilo a mnoho scén je přetahovaných, ve snaze o uměleckost a tak je to s ohledem na celkový obsah i docela přetažené. Přesto byla to zajímavá lechtivá komedie s pěkným vizuálem a výpravou.(25.8.2016)

  • Arbiter
    ***

    Snad je trochu moje chyba, že jsem šel na Komornou s očekáváním příběhu v duchu Markýze de Sade, ale dostal místy skoro až nepatřičně lehkovážnou hříčku, jako od Woodyho Allena, kdyby se býval byl narodil v Jižní Korei. Esteticky krásná podívaná s příjemnou narativní strukturou.(22.8.2016)

  • iamek
    ***

    [51. MFF KV 2016](12.7.2016)

  • - Timeline: Natáčení začalo 15. června 2015 v Kuwaně v Japonsku. Poslední klapka klapla v poslední říjnový den. Natáčelo se v Japonsku a Jižní Koreji. Film si odbyl premiéru 14. května 2016 na filmovém festivalu v Cannes. Do kin se pak podíval prvního června. (Hal_Moore)

  • - Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená komorná, ale slečna a vztahuje se na postavu Hideko (Min-hee Kim), kterou tak Sook-hee (Tae-ri Kim) často oslovuje. (Jirka_Šč)

  • - Ještě před uvedením do kin byla prodána práva na mezinárodní distribuci do 116 zemí. (Hal_Moore)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace