Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DwayneJohnson
    ****

    Cože? Turci jsou v Berlíně? Tahle věta mi určitě utkvěla nejvíc. Němci nastavili zrcadlo minulosti v tak trošku netradičním rázu. A jde jim to opravdu velice dobře. Dělají si legraci nejen že sebe, ale i z dalších, aktuálních věcí. Kdo není suchar, ten se zasměje a kdo je, tomu se ten film asi stejně moc líbit nebude. Jsem tomu velmi rád, že patřím zatím k té první skupině. Jak nebudu, doufám, že to sám se sebou co nejrychleji skoncuju. S takovým volem bych rozhodně dlouho nevydržel.(12.6.2016)

  • Hrabka
    ***

    Téma je moc pěkné a chytlavé, najdou se momenty, které pobaví, nicméně jsem od toho čekal víc - větší zábavnost, lepší děj. Možná mi nesedl styl, jakým to je natočený. Prrostě jsem čekal, že to Adolf rozbalí mnohem víc. Každopádně bych řekl, že film stojí za zhlédnutí, protože se v něm vyskytují kromě humorných scének také momenty, které vybízejí k zamyšlení. 65%(4.11.2016)

  • Radek99
    ***

    Skvělá kniha adaptovaná do průměrného filmu. Dokud se tvůrci drží literární předlohy (zhruba 3/4 filmu), film funguje, jakmile do silné literární látky naroubují svůj vklad (tedy v momentu, kdy ve filmu vychází kniha a začíná se podle ní točit film), začínám mít se snímkem problém - jednak mi vadí postmoderní prvek, takový ten CharlieKaufmanovský metafilm o filmu, s tím spojený posun od satiry ke crazy komedii, a především pak to násilné ideologické zakotvení - co Timur Vermes říkal v knize mezi řádky, nenásilně a náznakem, je náhle divákovi servírováno naprosto polopaticky a samý závěr už je jenom tupě ideologický...propojení s fenoménem uprchlické krize? Laciněji už to podat nešlo... Stejně mi vadila podivná formální stránka (televizní look, laciná mizanscéna...) a některé herecké výkony (především nemastný neslaný představitel Sawatzkeho). A v čem byl film naopak povedený? Dokud se děj drží románu, je znát, že literární předloha je opravdu silná a originální satirická kniha. Předně velká metafora toho, že dnes se dá svět nejlépe ovládnout skrze média (což věděl ve své době i skutečný Hitler, proto to říšské ministerstvo propagandy, Joseph Goebbels, Leni Riefenstahl, UFA, filmové týdeníky v kinech etc). Timur Vermes prostřednictvím fiktivní oživlé postavy říšského vůdce sarkasticky analyzuje současnou německou politickou scénu (proto jeho knihu docení především čtenář, který se v politickém dění u sousedů alespoň trochu orientuje, stejně jako v německých historických reáliích). Co se Vermesovi skutečně povedlo, je oslí můstek mezi literárním Führerem a německou stranou zelených, přičemž se svými vlastními soukmenovci z NPD příliš nesouzní (i tady by jistě proběhla po převzetí moci ,,Noc dlouhých nožů"). A ještě sofistikovanější je fakt, že Hitler coby hlavní hrdina působí jako neškodný mírně podivínský sympaťák, Timur Vermes celkem kongeniálně nastiňuje způsob, jak se kdysi nenápadně a pozvolně dostal k moci, jak ho asi kdysi ve 20. letech vnímal německý národ... Neškodná figurka, která je trochu směšná, ale celkem charismatická, a která z řečnického stupínku na tribuně či skrze televizní obrazovku může říkat vlastně cokoliv, všechny ty kontroverzní věci posluchač/divák apaticky přejde...jen ten holokaust opravdu není vtipný...(21.3.2016)

  • Spiker01
    ****

    Skoro jsem na tenhle kousek zapomněl, ovšem v posledních pár letech jsem se poměrně otevřel německé kinematografii, tak jsem zvědav jak si němci s tímto v Německu velice nepříznivým tématem poradí. Hodně mě překvapilo, že je to zrežírované naprosto bravurně, až jsem si říkal, že tomu nesahá po kotníky nejel česká, ale třeba i francouzská agenda. Rozhodně jsem si první hodinu nesmírně užil, občas se pousmál fórkům a vůbec jinak absurdním situacím a ač je pravda, že tempo není tak vražedné a 10minutovka navíc tomu malinko sráží vaz, velice mile mě film překvapil a řekl bych, že čest své předloze zdárně prokazuje...8/10(7.10.2016)

  • Javert
    **

    V porovnání s knihou, kterou jsem dočetl den před projekcí filmu, je to slabota. Kde kniha naznačuje, hraje si s významy i naším (respektive německým) vnímáním minulosti a přítomnosti, je film příliš polopatický a snažící se zavděčit masám. Přílišnou doslovností je pak film připraven o satirickou sílu, kterou se může chlubit jeho knižní předloha. Taktéž herecké výkony jsou, až na čestné výjimky (několik hitlerovských výstupů), jalové. Hodnotit filmové dílo ve světle jeho předlohy není možná úplně fér, těžko říct. Každopádně můj dojem je i několik hodin po dokoukání takový, že je to ve své podstatě naprosto tuctový film, který kromě ústředního motivu - "znovuzrození" Adolfa Hitlera v současném Německu - nemá svého diváka čím zaujmout...(13.4.2016)

  • - V jedné scéně je ve Fabianově (Fabian Busch) pokoji vidět plakát k filmu Návrat do budoucnosti (1985). Fabian také skoro celý film nosí klasickou vestu hlavního protagonisty tohoto filmu, Martyho McFlye. (filmfanouch)

  • - Spoiler: Film končí natáčaním celovečerného filmu o Hitlerovi. Na rozdiel od knihy, v ktorej sa dostal Hitler do Strany zelených a dal sa na politickú dráhu, nie na hereckú. (Jumar)

  • - Scéna, na které se Sawatzki (Fabian Busch) dívá na příchod Hitlera (Oliver Masucci), je odkazem na film Terminátor (1984). (ovitek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace