poster

The American Nightmare

  • Velká Británie

    The American Nightmare

Dokumentární / Horor

USA / Velká Británie, 2000, 73 min

Režie:

Adam Simon

Scénář:

Adam Simon

Producenti:

Jonathan Sehring

Zvuk:

Chris Syner
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (9)

  • Tetsuo
    *****

    Výborný dokument o hororovém žánru. Chytré, vtipné, komplexní, s myšlenkou. Možná vám po zhlédnutí dojde, že horory velmi často odrážejí nálady ve společnosti a nejde jen zálibu tvůrců v nechutnostech. 1. světová, Vietnam... atd.(27.9.2004)

  • Matty
    ****

    Skoro akademický pohled na stále podceňovaný žánr, přitom žánr, jenž podvědomý strach a úzkost vyjevuje s větší upřímností než žánry takzvaně seriózní. Lahůdka pro milovníky hororů, kteří uvidí a uslyší své oblíbené režiséry, stejně tak pro studenty filmových věd, kteří uvidí a uslyší své oblíbené filmové teoretiky (jestli se rádi nenoříte do textů přímo vystupujícího Toma Gunninga a Carol J. Clover, na dokumentu spolupracovali ještě Colin MacCabe a Robin Wood). No a ti, kdo horory snášejí hůře, se alespoň mohou přesvědčit, že ony navenek často perverzní filmy ve skutečnosti točí chytří pánové, jimž opravdu nejde jen o počet upilovaných údů a délku vyhřeznutých střev.(13.5.2011)

  • Shadwell
    *****

    Tematizování adekvátnosti násilí v umění a hororu nesouvisí s etikou, ale s nepřiznaným egoismem. Protože empatie a vciťování se do bolesti druhých náleží mezi civilizační, Nietzschem, zdá se, neúspěšně anestetizovaný výmysl; skutečnost je taková, že identifikace a hrozivá představa sama sebe v pozici mučených, strach o sebe, nikoliv o ostatní, znepokojuje tvůrce hororu. Proto jsou plavé bestie a všemožní Romerovci-Cronenbergovci v reálu tak abnormální loseři, respektive přemýšliví flegmatici a doslova žijící mrtvoly (Living Dead). Za časů lumpenproletariátu u moci a skřivánčení na niti se poroučejí mezi prvními a celá racionalizovaná kantovská etika tímhle strachem podmiňuje svůj sebevznik. Proto je tato etika nepřítomna jakékoliv zkušenosti; jediným jejím cílem je připravit půdu pro budoucnost, protože jediným řešením z přebytku a nudy je často jen válka, popřípadě provinční varianta Klubu rváčů; lidé se musejí z bolesti a unifikace vyřvat, ale ještě předtím stanovit obrané postuláty odpovídající Ženevské konvenci namířené proti svéhlavým, morálně zanedbaným extrovertům a oportunistům. Věřím jen těm, kteří si svědomitě odpoví na otázku, jak naložit s neomezeně přisouzenou mocí; zda trestat, nebo nechal vymizet důvod ke trestání. Tvůrci hororů volí první možnost. Upozorňují na všemožné nepřístojnosti (konzumerismus, rasismus), ale řešení nenabízejí, a sami nic neřeší; sami se schovávají za mediální, nikoliv nenávratné, mizení filmových postav.(10.11.2008)

  • Slarque
    ****

    Dokument o několika legendárních hororech, které jsem většinou neviděl. Jelikož jde převážně o filmy ze 70. let, je souvislost s válkou ve Vietnamu a spol. evidentní. Nejvíce mě zaujala část „Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli jste se zeptat Davida Cronenberga“.(13.6.2005)

  • Hejtmy
    ***

    Zajímavý dokument, v němž autoři nejen analyzují filmy z doby zrození moderního hororu (šedesátá a sedmdesátá léta), ale snaží se je i zasadit do soudobého společenského a politického kontextu. Nutno dodat, že se jim to celkem daří a že dokument nepůsobí jen jako subjektivní názor, jak to bohužel často bývá, ale jako skutečná nezaujatá analýza. A celé je to navíc natočeno tak, že se divák nenudí. 60 %(3.12.2015)

  • SOLOM.
    ****

    Zatímco svět žil zavražděním Kinga, válčilo se ve Vietnamu a po ulicích se lynčovali lidi, pánové jako Carpenter, Cronenberg, Hooper, George A. Romero, Savini či Craven dokázali využít svého potenciálu a díky svému umu pozvedli pokleslý hororový žánr natočením „kultovních“ filmů, které diváci obdivují dodnes. Tento dokument se mi líbil především díky filmovým ukázkám z nezapomenutelných kousků, ale stejně tak potěšily „zpovědi“ těchto velikánů.(26.11.2013)

  • p6qwre
    ***

    Dokument, ve kterém režiséři slavných amerických hororů přibližují okolnosti vzniku jejich zásadních filmů. Důraz je kladen na přiblížení těchto okolností: studená válka, Vietnam, boj černochů o rovnoprávnost, zabití Kennedyho a Martina Luthera Kinga. To je asi OK, ale přišlo mi to zpracované dost na efekt, střídání záběrů z Vietnamu a z některých filmů, k tomu to páni režiséři komentují sice zajímavě a s nadšením:), ale nic hlubšího nesdělí. Jedině David Cronenberg dokázal docela slušně vysvětlit, proč ho baví točit takové divné filmy.(15.12.2007)

  • dubinak
    ****

    Velice pěkně okomentované sestřihy z nejlepších hororů z nejlepších let, které díky projevům oddaných režiséru jen získavají na libosti a dokazují jejich odpůrcům, že nejde jen o vybití zvrhlé fantazie, ale mnohdy také o hlubší význam a výrazný požitek z umění. Docela hezky to bylo zpracované a ač jsem neviděla všechny ty podrobně rozebrané snímky, ráda jsem si tímto dokumentem zpestřila filmový jídelníček.(28.8.2013)

  • powda
    ****

    Pôsobivý dokument, ktorý vyplnil niektoré moje medzery. Pre každého fanúšika (aj klasického) horrru vrelo odporúčam. 8/10(3.2.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace