Reklama

Reklama

Osamělá

Trailer

Během své první směny odhalí nová pracovnice ostrahy děsivé tajemství, které číhá v útrobách chátrající budovy. S nervy na pochodu musí čelit skutečným i imaginárním démonům, zatímco si ze všech sil snaží uchovat zbytky zdravého rozumu. Děsivý příběh se odehrává v průběhu jedné noci, kdy nápadně krásná žena Julia Streaková nastoupí jako nová pracovnice ostrahy ve společnosti, jež vlastní zchátralý komplex kdysi luxusních bytů. Tam se seznámí s Cooperem, příkrým členem ochranky, který jí má dělat parťáka. S postupující nocí začne budova ožívat a sadisticky si pohrávat s Juliinou myslí. Je to ale budova, Cooper, nebo zdejší tulák, kdo ji skutečně terorizuje? Touha zjistit pravdu zavádí Streakovou nebezpečně hluboko do útrob chátrajícího komplexu, kde odhalí jeho děsivé tajemství... že kdysi sloužil jako centrum, v němž byly zneužívány a zanedbávány tělesně i mentálně postižené děti. Jejich duše se tam stále svíjejí v mukách a požadují, aby každý nevítaný host zaplatil to nejvyšší vstupné... do objektu s číslem popisným 451. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (21)

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Mladej žene hrozí, že kvôli svojmu psychickému stavu príde o svoju jedinú dcéru, a tak sa kvôli tomu, aby dokázala, že je v poriadku, rozhodne začať s novou prácou. Náplňou je kontrolovanie obrovskej budovy, ktorá je celá monitorovaná kamerovým systémom, ale napriek tomu správca vyžaduje pravidelné obchôdzky. Po krátkom zoznámení so spolupracovníkom Cooperom (Jason Patric) sa Julia (Louisa Krause) vyberie na prvú kontrolu a začuje zvláštne hlasy. Rozhodne sa im nevenovať pozornosť, lenže zvuky sa začnú stávať stále intenzívnejšími. Rozhodne sa skontrolovať aj miesta, ktoré nie sú dostavané a pokryté kamerami. Náhodne objaví dvere, ktoré sú zamknuté, ale ona ich napriek zákazu otvorí. To ale nikdy nemala robiť, pretože za dverami sa skrývajú dôkazy o najtemnejších udalostiach, ktoré sa odohrali v tejto budove. - Dnes ráno som bol velmi smutný z toho, že sa zase neobjavil žiadny horor. Už velmi dlho je na hororovej scéne úplné ticho a ja len spomínam na časy, keď v piatok vychádzalo päť hororov, a ja som nevedel, ktorý mám uprednostniť. The Abandoned aka The Confines som mal v hladáčiku už dlho, keďže ho distribuovalo štúdio IFC Midnight, ktoré sa medzičasom stalo mojim najoblúbenejším štúdiom. Stačí mi počuť ich intro, ktoré trvá len desať sekúnd, a už mám na tvári slzy šťastia. Horor The Confines ubehol velmi rýchlo a celý som ho pozrel na jeden dych. V už spomínanom období som často pri tej nadmiere hororov pozerával na hodiny alebo sa venoval rôznym činnostiam popri pozeraní, ale pre tento rok som si dal predsavzatie, že si budem každý jeden horor poriadne vychutnávať. Postavy sa mi nepáčili už od začiatku. Julia je sice pekná, ale ako herečka mi velmi neimponuje. Coopera radšej ani nebudem spomínať. Musím priznať, že približne prvá polovica má velmi ubíjajúci dej a napriek tomu, že trvá dosť dlho, sa takmer nič zaujímavé nestane. Od vstupu do sklepa ma to však velmi chytilo a začalo to byť pekne hororové. Scéna so znetvoreným dieťaťom sa mi velmi páčila a velmi dobré bolo aj to, že sa do katakomb nedostala len jedna osoba, ale všetky. Celková myšlienka pre mňa osobne vyznela velmi dobre. Myslím si však, že deti mohli dostať ovela viac priestoru, pretože masky vyzerali velmi dobre. Ešte si musím rýpnuť aj do hudby. Pri tých scénach, ktoré boli v rámci atmosféry najdôležitejšie sa vôbec nevydarila, pretože aspoň pre mňa to pôsobilo ako mix k dráme a vojnovému filmu. Záver bol pre mňa uspokojivý, aj keď som si istý, že ho tu bude väčšina ludí kritizovať, pretože ho nepochopia. Celkovo je The Abandoned pre mňa velmi uspokojivou záležitosťou, ktorej dám s radosťou vyššie hodnotenie, pretože nemám dôvod dávať nízke hodnotenia hororom, ktoré sa mi páčia. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

V hlavních rolích sexy single máma, vozíčkář, bezdomovec.... a duchové, noční můry, vidiny, nebo holka magor? No však sami uvidíte, co z toho nakonec vyleze. Na práci nočního hlídače se moc žen nehlásí. Julia by v ní snad mohla najít zalíbení, kdyby jí její dojem nekazilo hned několik faktorů. Její nadřízený starší kolega je tak trochu podivín, který ale svoji práci vykonává velmi zodpovědně, po rozlehlé budově, zejména v její nedokončené části, se pohybují divné přízraky, a vůbec se zde v noci dějí divné věci. Je to ale dobře placený flek, tak co. Olalá, až o něco později zjistíme, že celý film stavěl na jedné velké pointě, která sice vzhledem k předchozímu ději nedává dostatečný smysl, nicméně divák má dost dlouhou dobu na to, aby ji, byť třeba i přibližně, vytušil. Nedá mně to, abych nenapsal, že vlastně vše, co je ve filmu k vidění, je už v žánru hororu dostatečně překonané, a to ve všech příslušných kategoriích, kategorie béčkové, céčkové, případně ještě nižší nevyjímaje. Proto je tedy od tvůrců hezké, že se tak snažili, ovšem to, s čím přišli, zde nejednou bylo v různých obměnách. Film je v podstatě o dvou hercích. Sledujeme jejich bloudění v labyrintu chodeb, jejich rozhovory u monitorů s bezpečnostními kamerami, občasný výjev či zjev ve spoře osvětlených prostorách, to je náplň, která tvoří většinu děje. O postavách téměř nic nevíme. O budově se záhy dozvídáme, že v ní bylo sanatorium, v němž byly děti, s nimiž se ne zrovna lidsky zacházelo. Neokoukaná Louisa Krause musela na diváky nějak udělat dojem, takže od poloviny filmu jde její pracovní uniforma dolů, nástup hlásí vyprsené tílko. Jason Patric nešel do trenek, je upoután na invalidní vozík, což ho nikterak v pohybu(bu) nelimituje, neb jízdu i přesuny z vozíku zvládal brilantně. Jak je na tom film s bububu a s budliky budliky, to už je v takových lehce atmosférických intencích. Kupodivu, i přes snahu kamery, se to k velkým lekacím scénám nedostane, příjemný dojem kazily jen pohybující se židle, které v jedné scéně směšně "obklíčí" Jasona Patrica. Rozuzlení se dá odhadnout, tvůrci je několikrát až příliš okatě a průhledně předloží, pozorného diváka to neošálí. Tedy pokud si u toho nezdřímne, ono to nemá žádné grády, tempo je celkově pomalejší. Film vyznívá po technické stránce extrémně levně. Nebylo na dobré masky duchů, přízraků, speciálních efektů je poskrovnu. Nezbývalo nic jiného, než aby to herci v hlavních rolích vzali na sebe a začínajícímu režisérovi Eytan Rockawayovi tak výrazně pomohli v jeho hororovém plahočení. 60% ()

Reklama

korbitch22 

všechny recenze uživatele

Námět hodný velkého hororu a dokonalé prostředí, to vše zabité naprosto strašnou režií a příšerným castingem.Když už chcete točit horor, máte prostě diváka drtit atmosférou, napětím, po dlouhém a napínavém záběru ho usmrtit lekačkou a ne ho nechat jen tak lehce nahlodat mysterióznem a kopnout ho do varlat dementním scénářem, který bohužel slušná pointa nezachrání.Dvd béčko hodné zapomenutí, zazrák se opět nekoná...nečekaně.45%. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Nezabudni si uniformu. To je najdôležitejšia časť tejto práce.“ Mám podobné horory rád. Dievča stráži rozľahlú budovu so svojráznym parťákom. Noc, vypadávajúce kamery, vonku búrka a dnu mal byť pocit bezpečia, ale nie je. Niečo je tu s nimi. Nehrá sa na gore ani CGI, ale na pomaly budovanú atmosféru a strašidelné scény. Nie je to budúca klasika, na to je scenár príliš štandardný (hoci finálny twist ma dosť prekvapil, nečakal som to) a asi neobsahuje nič, čo by vás nejako enormne zaskočilo, teda až na spomínaný koniec. Prostredie obrovskej stavby má však rozhodne niečo do seba a niektoré scény sú dosť nepríjemné a mrazivé, čo je v horore vždy brané ako plus. Dosť mi to pripomínalo Last Shift s Julianou Harkavy. (Že je to Jason Patric som vôbec netušil. Nech je mu Nebezpečná rýchlosť 2: Zásah ľahká.) ()

ricci.s 

všechny recenze uživatele

Duchárske horory môžem, a aj keď je väčšina z nich na jedno kopyto, mne stačí sa párkrát vyľakať a som celkom spokojný. V tomto prípade sa to ale nesplnilo. Spočiatku to vyzeralo nádejne. Atmosféra tmavých tunelov, svetlo baterky a pocit, že niečo sa ukrýva za rohom, funguje relatívne dobre. Avšak môj záujem by sa zvýšil až vtedy, keď to "niečo" aj aspoň občas vyskočilo. A toto mi chýbalo. A pritom detskí duchovia mali vždy potenciál, no režisér to vôbec nedokázal využiť, vlastne sa na nich ani nepokúšal nejako zapracovať. Ten melodramatický záver, ktorý mal diváka akože prekvapiť, už šiel úplne mimo mňa. Celkovo priemerný horor na jedno pozretie (minuloročný Last Shift bol podstatne lepší). ()

Galerie (12)

Reklama

Reklama