Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HenryS.
    ***

    eh... to je těžké... opravdu nemůžu... je mi to moc líto.... ach když vy jste takový státník...(10.11.2008)

  • WANDRWALL
    **

    Pohádka o dobrém lékaři, a zlém vůdci. Zahráno expresivně, Němci se tehdy opravdu móóc lekli. Málem zatavili chod své ekonomiky, málem zastavili Hitlera a jeho nápady, který národ tak baštil!***(4.10.2010)(4.10.2010)

  • Campbell
    ***

    Já na tyhle filmy asi nejsem. Haas je stopro dobrej herec a dobrej režisér, to bezesporu. Ale z nějakého důvodu nedokžu celý film ocenit. Asi mi vadila délka a až zbytečná roztahanost. Určitě se ale jedná o nadčasový film, ale prostě ho neocením uplně.(6.12.2011)

  • Slarque
    ****

    Karel Čapek napsal vysoce aktuální protiválečnou alegorii a Hugo Haas neotálel a ještě v témže roce z ní udělal film. Hru rozpohyboval, takže divadlo nejvíce párkrát připomene on sám coby herec některými teatrálními gesty. Jen si nejsem jistý, zda byl dobrý nápad připsat do scénáře postavu doktora nepřátelské země, která celkové vyznění filmu v závěru oslabuje.(22.1.2015)

  • Marthos
    *****

    Nástup Adolfa Hitlera v Německu v roce 1933 signalizoval fašistické nebezpečí, které se s přibývajícími léty neustále rozrůstalo. V roce 1937 už zcela bezprostředně ohrožovalo nejbližší sousedy. K nim patřila i Československá republika, v které henleinovci tvořili přičinlivou a nebezpečnou pátou kolonu. Umění jako jeden z nejcitlivějších seismografů společenského dění pochopitelně reagovalo na toto nebezpečí. Reagoval i film, který v té době neměl právě lehkou situaci. K největším výrobnám českých filmů patřily dvě firmy hospodářsky závislé na německých filmových koncernech (UFA a Elektafilm, zastupující berlínský Tobis). Proto vznikly v té kritické době pouze dva snímky, které můžeme považovat za učinné protesty proti blížícímu se násilí: veselohra Svět patří nám Voskovce a Wericha a Bílá nemoc v režii Hugo Haase, který přenesl Čapkovu apelující divadelní hru na filmové plátno krátce po jejím uvedení v Národním divadle. Dějová osnova Bílé nemoci je známá, stejně jako její kladné politické i humánní vyznění, které v době ohrožení republiky sehrálo významnou roli a které urputně dráždilo německé agresory. Hlavní postavu doktora Galéna vytvořil na divadle i ve filmu Hugo Haas. Zanechal tak českému filmu jednu z nejkrásnějších postav a v rámci své filmografie vytvořil roli, která patří k jeho nejnáročnějším a zároveň k nejhlubším. Rozpor mezi světem násilí a lidskosti, mezi fašismem a demokracií nemohl být lépe symbolizován než střetnutím doktora Galéna s diktátorským maršálem, ztělesněného strhujícím Zdeňkem Štěpánkem. I na relativně malém prostoru se potom zbylým spoluhráčům, převzatým z fakticky totožného jevištního obsazení, podařilo nesmazatelně zapsat do historie zlatého hereckého fondu. Film s hlubokým lidským a společenským přesahem, jehož faktická existence by měla právě dnes dojít bezmezného uznání. Ušlechtilost ducha jest vítězstvím největším.(6.10.2008)

  • - Film bol v USA uvedený až v roku 1940, aj to zostrihaný do dĺžky 78 minút. (Raccoon.city)

  • - Film byl natočen 2 měsíce po vydání samotné literární předlohy od Karla Čapka a 2 roky před 2. světovou válkou, díky čemuž měli poté všichni herci problémy s nacisty. (montongery)

  • - Filmový kuriér z 18. novembra 1938 uviedol, že Ministerstvo vnútra zakázalo s okamžitou platnosťou verejné predvádzanie tohto filmu. Rovnako tak dopadla snímka Svět kde se žebrá (1938). (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace