poster

Victoria

  • Německo

    Victoria

  • Slovensko

    Victoria

Thriller / Drama / Krimi

Německo, 2015, 140 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    **

    Hm. Tyhle hokus pokusy s neustále se pohybující kamerou v jediném záběru moc nemusím. Jasně, do některých sekvencí se tahle forma hodí, ale na dvě a čtvrt hodiny je toho moc. A do toho zjevně improvizované dialogy, které by asi měly dodat na autenticitě, ale ve finále mi připadalo, že herci občas netuší, co mají říkat. A je to docela škoda, protože herecky by mi to i sedlo a příběh, jakkoliv neobjevný, mi také nevadil. Tady mě Němci zklamali. 40%(12.12.2015)

  • J*A*S*M
    *****

    (BE2CAN, Lucerna) Velmi intenzivní zážitek, sympatické postavy, vysoká míra uvěřitelnosti a forma, z níž padá čelist k zemi. Pro mě zdaleka nejlepší zážitek letošního Be2Can - dostatečně málo zadumané, bez snobského řešení existeciálních otázek a dokonce s dějem! A tleskalo se, heč.(18.10.2015)

  • Baxt
    *****

    Kameraman kaskadérem. Rozkročena mezi moderním uměleckým filmem a subžánrem kriminálního heist movie, Victoria realizuje tento přechod naprosto plynule a vytváří úchvatný mix spojený vzrušující formou. Vše je natočeno v jednom záběru (což se po zohlednění prvků heist filmu stává pozoruhodnější) a čas syžetu je skoro roven času projekce (blížeji než Gravitace). Na tento fakt se upomíná — Victoria se ve vyprávění vyznačuje vysokou mírou sebeuvědomění, čehož se nevzdává ani v pozdějších akčnějších a více vtahujících scénách. Kamera se nikdy nevzdaluje hrdince a prostor je vystavěn za pomocí pečlivě zvolených a nasnímaných vodítek rozesetých ve vyprávění, na které se později navazuje. Jako málokdy je důležitým referenčním bodem konstruujícím okolí zvuk mimo záběr. A svět se bez jediného střihu mění, noc v den a štěstí v tragédii...(6.10.2015)

  • MessiáŠ
    **

    Možná přísné, ale z mého (objektivního) pohledu zasloužené hodnocení, protože v konečném zúčtování jde o – byť velkolepou (avšak také manýristickou, sluší se podotknout) – Prohru. Plakát se sice snaží sugerovat polaritu hlavní hrdinky, které slouží i zapuštění příběhu do předělu mezi nocí a dnem, avšak tomuto pohledu by muselo být podřízeno i jednání postav, zatímco hlavní hrdinka, jak bryskně podotkl kolega, se od začátku chová jako robot Chappie a berlínští týpci připomenou bandu imbecilů z jiného, v tom případě kvazi-jednozáběrové paskvilu Hany. Postavy kromě nevyšinuté logiky chování (jsou přece na kokainu) postrádají vnitřní napětí, film navíc neumí uspokojivě pracovat s jejich dílčími motivy, aby se dostal se k smysluplné pointě, čemuž odpovídá i neúměrná délka. Kdyby se skončilo opětovnou návštěvou klubu, dala by se Victoria číst jako melancholická vítězná vzpoura loserů, kteří pro jednu noc odmítnout hrát podle pravidel (motiv zneuznané pianistky). Zároveň by vyprávění důmyslně seběhlo se začátkem a převráceně variovalo; zůstalo by otevřené právě jako zakoušení osudové extatičnosti, jejíž následky by si muset divák domyslet. Namísto toho příběh potácí opileckými zkraty dál, aniž by věděl, kdy přestat. Finální záběr je už jenom ani-nevím-kolikátou citací z Života Adele, avšak místo katarzní melancholie vyvolá spíš nesoulad (klíčové slovo) mezi dosavadním děním na plátně a překrásnou (a skutečně melancholickou) Frahmovou titulkovou skladbou.(8.10.2015)

  • Duotone28
    *****

    Poznáš ten pocit, ked si povieš že tuto vec si nemal vidiet na svojej LEDke, ale na plátne. Tento raz sa ma toto netýka. Totiž to, nebol som len pred plátnom, ale v ďaka kamera aj priamo vo filme. To čo tu robila réžia za kamerou nemá dneská obdobu, lebo ak poviem že bola výborná, vynásob to ešte 3x. Victoria mi bude v hlave dunieť ešte pekne dlhú dobu, a už traz viem, že je to jeden z mojich hlavných kandidátov na film roku! Single-shot masterpiece! nazdar(3.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace