Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Danny DeVito prokázal mistrovství v žánru černé komedie již před patnácti lety snímkem Válka Roseových. Rozvádějící se manželský pár (Michael Douglas a Kathleen Turnerová) v něm svedl nelítostný zápas o to, komu po rozvodu připadne jejich společný dům. Také v jeho novém filmu Baba na zabití je předmětem sporu vytoužená nemovitost. Tentokrát se jedná o starobylý dům v Brooklynu se třemi krby, vitrážovými okny a majestátní knihovnou. Mladí manželé Alex a Nancy se do něj nastěhují v domnění, že našli svůj vysněný domov. Splněný sen má ovšem malý háček: první poschodí obývá za regulované nájemné na první pohled roztomilá stará dáma, paní Connellyová, která, jak je ujišťuje realitní agent, se netěší dobrému zdraví, takže dům bude novým majitelům brzy patřit celý. Jak záhy vyjde najevo, opak je pravdou. Paní Connellyová se rozhodně zemřít nechystá a svou ďábelskou vitalitu vynakládá zejména na vynalézání nových a nových způsobů, jak novým sousedům znepříjemnit život. Od televize puštěné na plné pecky, přes permanentní žádosti o drobnou pomoc až po pozorování jejich milostných hrátek. (Filmbox)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (384)

tron 

všechny recenze uživatele

„Čím sa živíte?“ – „Som spisovateľ.“ – „Myslela som si, že to je skôr hobby, než práca.“ Aj keď režírujúci herec Danny DeVito od geniálnej Vojny Roseovcov zostarol a už to nie je tak úplne ono, stále je posadnutý veľkým domom a jedovatým zmyslom pre humor (chrípka, umelé dýchanie, poručík Dan). Namiesto práce s hercami (Stiller, Barrymore, staručká Eileen Essell) a budovania atmosféry snímka ustavične zakopáva o jednoduchý humor (vracanie, plienky v reštaurácii), ktorý podvraťáckemu (v dobrom) režisérovi nepristane. Iste, aj v spomínanej Vojne Roseovcov so sebou začali znepriatelené strany nakoniec otvorene bojovať a cikať si na lososa, no vtedy to bola vzácne zručná kombinácia čiernej komédie a psychologického teroru vyhrotené do absurdnosti. Toto tu je už „len“ solídna bláznivá groteska. Miestami je scenár veľmi divne vystavaný, ale musím uznať, že po prevalení finálneho twistu tieto podozrivé momenty získajú logiku. Stále si to ale nezaslúži 4*. Problém vidím v tom, že obidve bojujúce strany sú mimoriadne nesympatické, žiadnej z nich sa úprimne nedajú držať palce a nijaká si nezaslúži vyhrať. Možno to bol od Dannyho zámer, ale mňa to čiastočne znechutilo. Nepomáhala tomu ani ustavičná nerozhodnosť manželov (neustále chceli  starú pani Connellyovú zabiť, ale keď mali perfektnú príležitosť, neurobili to, ale zháňanie nájomného vraha im prekvapivo nevadilo). ()

T-pack 

všechny recenze uživatele

Ač o sobě možná budu tvrdit, že hodnocení nerad měním, jsou filmy, který jsem jako mladší osoba výrazně nadhodnotil a nedá se na to zpětně koukat. Jakkoli můžu u všech z nich argumentovat nostalgií a jak jsem to jako týnejdžr žral, tak u tohohle ne. Pět hvězdiček je artefakt mojí éry, kdy jsem zbožňoval celej frat pack, měl Stillera hodně rád a bez přemejšlení napálil dobrý hodnocení všemu, u čeho jsem se zasmál aspoň dvakrát. Dneska jsem chytil konec Duplexu v telce a najednou jsem si uvědomil, že na rozdíl od Zoolandera, Vybíjený nebo třeba i jen Fotr je lotr, který jsou tak přehnaně dětinský, až se vkrádá spojení guilty pleasure, si z tohohle filmu nepamatuju skoro nic, a to málo, co jo, je dvojice nájemníků, která se snaží vzít dalšímu člověku život. A tohle není žádná moralistická stížnost, jen když si to srovnám s DeNirovým ksichtem, jak se ptá, jestli Jebal kouří trávu, když si to srovnám se Stillerem a jeho handlebar knírem a hlavně dalším pokusem o vraždu ve filmu, při kterym se ale odehrává breakdance battle a lítající hvězdice se zastavujou silou pohledu, přijde mi humor Duplexu až příliš přízemní a nudnej, aby se dal brát s velkou mírou nadsázky. Takže u ostatních dříve hodnocenejch Stillerovek klidně nechám pět hvězdiček na věky věků, i kdybych z nich čtyřikrát vyrost. K tomuhle filmu ale nemám vztah absolutně žádnej a jen kroutím hlavou nad tím, že jsem někdy pět hvězdiček dal. ()

Reklama

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Duplex divákovi najprv ponúkne zo začiatku odhadovaný priemer a to vo všetkom od scenára, námetu, či vývoja deju cez herecké výkony po režijné poňatie. Inak Duplexu chýba aj jasný strhujúci spád, razantnejšia dynamika, či stále vypointovanie konkrétnych scén, keď sa ale od všetkého náročný divák filmu oprostí, dočká sa vo finále príjemného oddychu. Duplex sa tak môže v sumári začleniť medzi slabo nadpriemerné diela z dejín svetovej kinematografie. ()

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

Baba na zabití... to si distributor dělá srandu. V originále Duplex. Copak nešlo vymyslet něco lepšího....???? No nic. Na to jakej ta komedia má potenciál tak mi to příde takový utopený a ani nedokázali pořádně využít komediálních vloh obou hlavních představitelů. Konec ale docela dobrej a jeden, dva vtípky se taky povedly. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Mladá dvojice se přestěhuje do krásného dvojpodlažního domu, v jehož horním patře na doživotním výměnku žije zatraceně vitální stařenka. Ta manžele svým vlezlým chováním tak ničí, že oba začnou uvažovat o její vraždě a dokonce si najmou nájemného zabijáka. Já se u této černé komedie bavil, tedy chvílemi, protože scénář je dost nevyvážený a režii si vzal na starost Danny DeVito, který se v tomto žánru pohybuje jako ryba ve vodě. Dočkáme se velmi překvapivé závěrečné pointy, která je celkem logickým vyústěním stařenčina protivného chování vůči novým nájemníkům. Eileen Essell v roli otravné stařenky navíc vydatně přehrávala podstatně slavnější herecké kolegy Stillera a Barrymoreovou. 70% ()

Galerie (221)

Zajímavosti (13)

  • Príbeh filmu sa zrodil v hlave scenáristu Larryho Doylea a bol inšpirovaný skutočnými udalosťami, ktoré sa odohrali vo Francúzsku. V roku 1965 47ročný právnik súhlasil, že bude platiť 500 dolárov mesačne za krásny byt obývaný 90ročnou pani Calmentovou až do jej smrti, a potom ho po nej zdedí. Nanešťastie pre neho sa pani Calmentová stala najstaršou ženou na svete a dožila sa 122 rokov. Zomrela až v roku 1997, rok po smrti svojho 77ročného podnájomníka. Doyle sa začal pohrávať s touto myšlienkou, premiestnil príbeh do Brooklynu, a načrtol postavy zo svojho vlastného života – hoci nevraví ktoré. (ash99)
  • Pro scénáristu Larryho Doyla šlo o celovečerní debut, dosud se podílel jen na seriálu Simpsonovi (od r. 1989). Do Hollywoodu ale nevkročil tou správnou nohou, protože i jeho následující projekt Looney Tunes: Zpět v akci (2003) byl komerčně bez úspěchu. (imro)

Reklama

Reklama