Reklama

Reklama

Trabantem do posledního dechu

  • Slovensko Trabantom do posledného dychu (více)
Trailer 1

Patrně nejznámější český cestovatel současnosti Dan Přibáň podnikl svou dosud nejnáročnější expedici. Posádky dvou žlutých trabantů, polského Fiatu neboli malucha, čezety, jawy a dokonce i dvou invalidních vozíků vyrazily z australského Perthu, a během půlroční dobrodružné výpravy projely Východní Timor, Indonésii, Malajsii a Thajsko. (Aerofilms)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (179)

H34D 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že po tom, co Přibáň a spol. projeli Asii, Afriku a Jižní Ameriku, tak jejich další cestu už tolik neprožívám, jakobych neměl obavy, protože vím, že to zvládnou. Ale abych se smysluplněji vyjádřil, vadila mi posádka. Poláci a slovák jsou tak trochu dementi, to víme už od minula, ovšem k tomu se přidali další divní lidi a nějak to prostě už není ono. Není to ta skromná partička, která tyhle věci zkouší poprvé... Stále ale solidní cestopis a dobrá zábava na večer. 7/10 ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Parta dobrodruhů zkoumá, co vydrží Trabant, Maluch i oni sami. 1) V rámci žánru patří film k těm lepším. I tak je to ovšem výhradně pro fandy trabantománie, jejich rodinné příslušníky a přátele. Oceňuji partu, vozíčkáře i dobrodružství během půlroční cesty. Ale jinak je to všechno blbost. 2) Proč tuto klukovinu podpořil Státní fond kinematografie (program filmových povídek) mi zůstalo utajeno. ()

Reklama

dan.pacino 

všechny recenze uživatele

Další cesta žlutého cirkusu, která není o nic horší než ty před ní. Ba možná naopak. Trabantem do posledního dechu již není jen o opravování motorů a ztrácení pasů, přibylo humoru a lidských příběhů. Velký pokrok je vidět v kameře a střihu, některé záběry člověku vyrazí dech (hlavně dlouhé uzávěrky oblohy). Hodnotím to spolu s dvouhodinovou přednáškou, kterou jsem ihned po skončení filmu měl možnost také vidět a která rozhodně stála za to. Zábavné rozšíření filmu o fotky a nové příběhy, které se do filmu nevešly - za mě lepší než samotný film. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Mal som pripravený komentár o tom, že tu prvýkrát malo väčší zmysel spracovať Trabantov do filmu, oproti seriálu. Miesto toho som si celý čas hovoril, ktorá scénka bude nasledovať a oni ju tam nedali. Dokonca ani ten záverečný bozk. Celé vyznenie je úplne iné a miestami nedostačujúce. Seriál bol štvorhviezdičkový aspoň v tej ázijskej časti, jeho filmový zostrih pôsobí ako bonus na dvd-čku. Najslabšia časť. Jak seriál, tak film. ()

Maynard. 

všechny recenze uživatele

Obdivuhodný je, že se kvalita jednotlivých dílů stupňuje směrem vzhůru! Taky je paráda, že z toho tvůrci vlastně už udělali film a ne jen "dokumentární" film. Co mi tam trochu chybělo, tak žlutá čára na mapě, která by mi přímo ukázala kudy že to tihle dobrodruzi projíždí. Co se týče humoru, tak už sem se dlouho takle v kině nenasmál :o). Je to doslova prošpikováno hláškami, od "obyčejných" lidí. Je to prostě bomba, že tam není nic nahranýho. Dan si s sebou vzal svoji mladou, což podle mě byla osudová chyba této výpravy a to nejen, že na těžkým terénu nezvládala řízení, ale bylo na ni vidět, že to moc nedává. Takže si myslím, že na další výpravu zůstanou drahé polovičky doma, páč to uplně zbytečně hrotila :o). Už se těším na další dobrodružství, který na sebe snad nenechá dlouho čekat. Jo, viděno v HK v Centrálu v Garsonce, což samo o sobě je filmový zážitek. ()

Galerie (68)

Zajímavosti (5)

  • Přibáňův tým na své zatím poslední filmové cestě urazil během půl roku 15 291 kilometrů. „Inspirují mě příběhy Alexandra Elstnera, to byl český motocestovatel, říkalo se mu ‚lovec kilometrů'. Před válkou existovalo sportovní cestování, závodilo se, kdo nějakým civilním voze ujede větší vzdálenost v nejkratším čase. Ten jezdil, aby jel," popisuje Přibáň své cestovatelské motivace. (Zdroj: Aerofilms)
  • Složení vozidel v tomto dokumentu je: 2x Trabant 601, Fiat 126p Maluch, Jawa 250 a ČZ 175. Jeden Trabant musel být kvůli Kristíně Madajové a Kubovi Kouckému upraven na ruční řízení pro invalidy (s čímž měli štěstí, protože Trabant byl seriově vyráběn jako vozidlo pro invalidy) a ČZ 175 musela být nestandartně snížena kvůli výšce Dominiky Gawliczkové, která měří pouhých 155 cm. (UncleMorty)
  • Film Trabantem do posledního dechu byl natočen výhradně samotnými členy výpravy bez jakéhokoliv doprovodného štábu. (Zdroj: Aerofilms)

Související novinky

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

Startuje letní přehlídka BEST FILM FEST

14.07.2016

Volné seskupení čtyř artových kin v Praze: Atlas, Evald, Lucerna a MAT pořádá od 14. do 20. července tohoto roku BEST FILM FEST, týden nejúspěšnějších a divácky nejnavštěvovanějších filmů první… (více)

Reklama

Reklama