poster

Zločin v Polné (TV film)

  • anglický

    Murder in Polná

    (festivalový název)

Drama / Historický

Česko, 2016, 2x86 min

Režie:

Viktor Polesný

Scénář:

Václav Šašek

Kamera:

David Ployhar

Hudba:

Zdenek Merta

Hrají:

Jaroslav Plesl, Karel Heřmánek ml., Karel Roden, Gabriela Míčová, František Němec, Jan Kačer, Petr Štěpánek, Jiří Plachý ml., Ondřej Kavan, Jan Novotný, Luboš Veselý, Simona Kopecká, Johanna Tesařová, Rostislav Novák ml., Miroslav Etzler, Zdeněk Dušek, Dana Sedláková, Stanislav Zindulka, Vladimír Polívka, Petr Šmíd, Martin Myšička, Josef Carda, Vladimír Marek, Kamil Halbich, Mojmír Maděrič, Jiří Wohanka, Martin Mejzlík, Stanislav Lehký, Štěpán Benoni, Štěpán Tuček, Zdeněk Maryška, Jakub Koudela, Lukáš Marval, Miroslav Saic, Jaromír Meduna, Vilém Udatný, Jitka Sedláčková, Miloslav Mejzlík, Jiří Král, Jaromíra Mílová, Adriana Bajtková, Petr Bucháček, Martin Davídek, Monika A. Fingerová, Vlastimil Fridrich, Petr Grůša, Kryštof Grygar, Jakub Hajner, Miroslav Hruška, Václav Chalupa, Tomáš Jákl, Elisabeth Janků, Luděk Jiřík, Nikol Kouklová, Tomáš Kraucher, Aneta Krejčíková, František Kreuzmann ml., Martin Kubačák, Adéla Kačerová-Kubačáková, Milan Ligač, Petr Macháček, Jaroslava Mílová, Zdeněk Pecháček, Karel Pěnkava, Jiří Ployhar ml., Tomáš Pokorný, Jindřich Pulda, Miloš Rothbauer, Karel Skalský, Jiří Šimek, Sebastian Pošmourný, Lucie Roznětínská, Alena Štréblová, Jiří Čapka, Miroslav Babuský, Eliza Roth, David Bělohradský, Kateřina Březinová, Gabriela Dorantová, Jan Fiala, Josef Humpolec, Hynek Chmelař, Karel Jirák, Daniel Krečmar, Heda Pacnerová, David Punčochář, Richard Šírek, Jaroslav Vlach, František Segrado, Alois Antal, Ivan Herma
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Joges
    *****

    Česká tvorba je v poslední době na vzestupu. Baví mě návraty do historie, baví mě ožehavá témata a dramata, baví mě detektivní příběhy - se skutečnými historickými událostmi a postavami obzvlášť. Velkému českému projektu & filmu s plejádou českých herců proto fandím. Přeju také, ať se aktivním tvůrcům příště podaří něco podobného a stejně dobrého.(14.2.2016)

  • kingik
    odpad!

    Svět má na velkofilmy Baye, u nás straší Polesný. Pane Polesný, jenom taková drobnost - neměl jste náhodou režírovat Lídu Baarovou? Vaše ambice dělat ze standardního tv filmu kino-inscenaci je vskutku fascinující. A v jaké fázi Vám došlo, že točíte s neherci, pro vyhaslou Čt a ještě blbě?! Aha, odpovím si sám, Vám to nedošlo. Takže na tenhle film se nedalo vůbec dívat, víte to, že. Byl dokonale příšerný. Ve jménu všech amerických bijáků se angažoval Roden, s nímž má sebedebilnější film hereckou jistotu. Masarykovi byl podobný asi jako já Pamele Anderson. Stále ke mně promlouval Roden, nezapracoval nijak na intonaci a barvě hlasu, tudíž jeho kreace je nepovedená jako Křížův Hitler z opusu Liduna. Zbytek herců je odstrašující - Heřmánek junior by neměl, zdůrazňuji NEMĚL nikdy a nikde hrát. Jeho čestné místo je ve vitríně zvaná Ordinace, tam nikoho neobtěžuje. Plesl to je čurák, to víme všichni. Stále stejný ksicht. Další herci už vůbec nikoho nezajímají, tak co se o nich rozepisovat. Film je legračně nasnímaný. "Skvělé" bylo nasvícení. Asi svítili svíčkami. O stupínek výš bylo báječné barevné rozlišení. To nevím, kdo na to přišel. Zřejmě angažovali Osmáka Lafatu (Osmany Laffita) na barevnou korekci. "Tón v tónu", jinak nevím, jak to nazvat, byl tak hnusný pro oči, že jsem po půl hodině litoval, že nejsem pes, abych nerozeznal barvy. Ten barevný hnus se nedal vydržet dva díly. Tahle intelektuální fraška pro hloupé neználky, mně byla desetkrát odpornější než konkurenční VIP vraždy, které alespoň dokázaly přiznat svoji lacinost, kopírku i režijní neumětelství. Od Polesného nic takového nepřišlo. Ten blb je fakt přesvědčený, že natočil dobrý film. Kdyby jeho jediný režijní postup nebyl tak trapně a ohraně televizní. Celé to stálo tak dvě kila. Otřesná výprava, kostýmy, žalostná technická stránka. Polesný pro mě nikdy nebyl režisér. Ten prostě jen přišel diváka obtěžovat. Kdyby raději točil něco ze současnosti. Těch dobových slátanin mám plný šourek. Kurva, kdo pamatuje, že to tenkrát takhle bylo. Já ne! Takže mrdat celou hildamrdiátu, pardon, hilsneriádu. To zase byl, pičo, název. Když to neuvidíte, uděláte jen dobře. 0%(11.2.2016)

  • ad
    ****

    V souvislosti se současným děním v ČR až krutě současné...problém je, že dnes tu máme místo Masaryka...ehm, víme koho..(7.2.2016)

  • pakobylka
    ***

    Jednoznačně nadprůměrná záležitost ... alespoň co se maličko usedlé a neprůbojné české kotliny týká. Dobová atmosféra je poměrně výstižná a dokonce i nastínění charakterů jednotlivých postav má solidní úroveň. Jen odskoky v ději ... a v čase jakoby nepřicházely v ty správné okamžiky - vůbec střih není úplně nejzdařilejší, protože v některých případech dosti nešťastně narušuje provázanost jednotlivých scén. Druhá část má sice ucelenější a sevřenější koncepci, ale zase jí schází širší záběr, který by obsáhl i podrobnější a dramatičtější pohled na samotný soudní proces. Nejedná se o žádnou dokumentární dobovou rekonstrukci, takže se nebudu vyjadřovat k nesrovnalostem mezi skutečností a uměleckým ztvárněním příběhu Leopolda Hilsnerta. Zato bych ráda napsala pár vět k přetrvávajícímu nepříjemnému pocitu, který s hodnocením nikterak nesouvisí: Načasování snímku (přelom ledna a února 2016) a způsob jeho zpracování Českou televizí jako by měly nenápadně navést prostý lid k zamyšlení, k prozření - a k následnému odsouzení všech, kteří se z jakýchkoli důvodů staví nevstřícně k současné migrační vlně. Nicméně ... i když pominu prapůvodní příčiny jejího vzniku, dle mého soudu je tím pravým důvodem současných nespokojených nálad ve společnosti především chování evropských politických "elit", kterým se nedá věřit a na které nelze spoléhat - a celoplošných médií, která jim jdou při vytváření žádoucích "mediálních obrazů" úslužně na ruku. Protože tady ani zdaleka nejde jenom o jakousi zbytečnou "hysterii", o projevy rasismu a xenofobie či snad o sobecké obavy z možného poklesu životní úrovně. Co když hrajeme ruskou ruletu o budoucnost - o naši kulturu a o způsob života, o pocit jistoty a bezpečí ve vlastní zemi ? Neboť nelze bez negativních důsledků rezignovat na dodržování zákona, nechávat přes vnější i vnitřní evropské hranice volně proudit nekontrolovaný - a prakticky nekontrolovatelný lidský příval, v rámci politické "korektnosti" přehlížet nebo jen velice laxně a nedůsledně (zdráhám se napsat bázlivě, neochotně a opatrně) řešit jeho excesy a zároveň v jednotlivých státech dlouhodobě protěžovat nepřizpůsobivé a netolerantní menšiny a diskriminovat tak stále ještě vcelku spořádanou a tolerantní, avšak čím dál méně loajální neprivilegovanou většinu. Takže zpátky k věci: Snažím se o pokud možno objektivní hodnocení bez ohledu na ušlechtilé i neušlechtilé pohnutky, které k natáčení vedly a které se ho zajisté i účastnily, takže za 3,5*(2.2.2016)

  • Aky
    *****

    Nad současnou obvyklou úroveň vysoko čnící televizní film. Skvěle herecky zvládnuté role, pečlivé reálie, stálý rytmus a udržované napětí. Co mi malinko sledování komplikovalo, byla znalost reálného příběhu, kterého se scénář pokorně drží, takže jsem byl ochuzen o překvapení. Scény sledující samotný případ Hilsnera, zejména pak soudní, jsou o poznání zajímavější, než soukromá rovina, která zůstává trochu šedivá a v pozadí.(12.2.2016)

  • Karel Roden

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace