poster

Zločin v Polné (TV film)

  • anglický

    Murder in Polná

    (festivalový název)

Drama / Historický

Česko, 2016, 2x86 min

Režie:

Viktor Polesný

Scénář:

Václav Šašek

Kamera:

David Ployhar

Hudba:

Zdenek Merta

Hrají:

Jaroslav Plesl, Karel Heřmánek ml., Karel Roden, Gabriela Míčová, František Němec, Jan Kačer, Petr Štěpánek, Jiří Plachý ml., Ondřej Kavan, Jan Novotný, Luboš Veselý, Simona Kopecká, Johanna Tesařová, Rostislav Novák ml., Miroslav Etzler, Zdeněk Dušek, Dana Sedláková, Stanislav Zindulka, Vladimír Polívka, Petr Šmíd, Martin Myšička, Josef Carda, Vladimír Marek, Kamil Halbich, Mojmír Maděrič, Jiří Wohanka, Martin Mejzlík, Stanislav Lehký, Štěpán Benoni, Štěpán Tuček, Zdeněk Maryška, Jakub Koudela, Lukáš Marval, Miroslav Saic, Jaromír Meduna, Vilém Udatný, Jitka Sedláčková, Miloslav Mejzlík, Jiří Král, Jaromíra Mílová, Adriana Bajtková, Petr Bucháček, Martin Davídek, Monika A. Fingerová, Vlastimil Fridrich, Petr Gruša, Kryštof Grygar, Jakub Hajner, Miroslav Hruška, Václav Chalupa, Tomáš Jákl, Elisabeth Janků, Luděk Jiřík, Nikol Kouklová, Tomáš Kraucher, Aneta Krejčíková, František Kreuzmann ml., Martin Kubačák, Adéla Kačerová-Kubačáková, Milan Ligač, Petr Macháček, Jaroslava Mílová, Zdeněk Pecháček, Karel Pěnkava, Jiří Ployhar ml., Tomáš Pokorný, Jindřich Pulda, Miloš Rothbauer, Karel Skalský, Jiří Šimek, Sebastian Pošmourný, Lucie Roznětínská, Alena Štréblová, Jiří Čapka, Miroslav Babuský, Eliza Roth, David Bělohradský, Kateřina Březinová, Gabriela Dorantová, Jan Fiala, Josef Humpolec, Hynek Chmelař, Karel Jirák, Daniel Krečmar, Heda Pacnerová, David Punčochář, Richard Šírek, Jaroslav Vlach, František Segrado, Alois Antal
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lanark
    ****

    Těsně po zhlédnutí jasná pětihvězda, po prostudování jiných materiálů týkající se případu Leopolda Hilsnera jsem nakonec tu pátou hvězdu ubral. Nemám rád, když se z lidí dělají modly a mučedníci a když se komplikované události zjednodušují, aby se zvýšila jejich atraktivita. Z "formálního" hlediska je to velká paráda a tvůrci si zaslouží jen chválu. Nicméně manipulovat s fakty a s události ve prospěch jedné strany případu je ve filmu, který má být obžalobou právě takové manipulace, tak trochu "touché". Ano, tvůrcům se dokonale podařilo vystihnout to plíživé zlo, které pramení ze strachu a z předsudků, ale bohužel mu nasadili příliš jasné černobílé kontury, které se v reálném životě vidí velmi zřídka a v tomto případě to určitě nebylo.(28.2.2016)

  • slunicko2
    **

    Zajímavé jako historická rekonstrukce. Jinak nudné. 1) Polopatismus a zjednodušování jsou typické znaky scénáře, který vypadá, jako by byl psán na současnou politickou objednávku. 2) Je dobré, že nyní ti, kteří film sledovali, mají představu o tom, co to byla hilsneriáda. Je nyní na nich, aby si šablonovitý popis převedli na skutečnost.(13.2.2016)

  • pakobylka
    ***

    Jednoznačně nadprůměrná záležitost ... alespoň co se maličko usedlé a neprůbojné české kotliny týká. Dobová atmosféra je poměrně výstižná a dokonce i nastínění charakterů jednotlivých postav má solidní úroveň. Jen odskoky v ději ... a v čase jakoby nepřicházely v ty správné okamžiky - vůbec střih není úplně nejzdařilejší, protože v některých případech dosti nešťastně narušuje provázanost jednotlivých scén. Druhá část má sice ucelenější a sevřenější koncepci, ale zase jí schází širší záběr, který by obsáhl i podrobnější a dramatičtější pohled na samotný soudní proces. Nejedná se o žádnou dokumentární dobovou rekonstrukci, takže se nebudu vyjadřovat k nesrovnalostem mezi skutečností a uměleckým ztvárněním příběhu Leopolda Hilsnerta. Zato bych ráda napsala pár vět k přetrvávajícímu nepříjemnému pocitu, který s hodnocením nikterak nesouvisí: Načasování snímku (přelom ledna a února 2016) a způsob jeho zpracování Českou televizí jako by měly nenápadně navést prostý lid k zamyšlení, k prozření - a k následnému odsouzení všech, kteří se z jakýchkoli důvodů staví nevstřícně k současné migrační vlně. Nicméně ... i když pominu prapůvodní příčiny jejího vzniku, dle mého soudu je tím pravým důvodem současných nespokojených nálad ve společnosti především chování evropských politických "elit", kterým se nedá věřit a na které nelze spoléhat - a celoplošných médií, která jim jdou při vytváření žádoucích "mediálních obrazů" úslužně na ruku. Protože tady ani zdaleka nejde jenom o jakousi zbytečnou "hysterii", o projevy rasismu a xenofobie či snad o sobecké obavy z možného poklesu životní úrovně. Co když hrajeme ruskou ruletu o budoucnost - o naši kulturu a o způsob života, o pocit jistoty a bezpečí ve vlastní zemi ? Neboť nelze bez negativních důsledků rezignovat na dodržování zákona, nechávat přes vnější i vnitřní evropské hranice volně proudit nekontrolovaný - a prakticky nekontrolovatelný lidský příval, v rámci politické "korektnosti" přehlížet nebo jen velice laxně a nedůsledně (zdráhám se napsat bázlivě, neochotně a opatrně) řešit jeho excesy a zároveň v jednotlivých státech dlouhodobě protěžovat nepřizpůsobivé a netolerantní menšiny a diskriminovat tak stále ještě vcelku spořádanou a tolerantní, avšak čím dál méně loajální neprivilegovanou většinu. Takže zpátky k věci: Snažím se o pokud možno objektivní hodnocení bez ohledu na ušlechtilé i neušlechtilé pohnutky, které k natáčení vedly a které se ho zajisté i účastnily, takže za 3,5*(2.2.2016)

  • Nach
    ****

    Pravdomluvný vrah se přiznává k vraždě: "Dámy a pánové, jsem skutečným vrahem Anežky Hrůzové! Cože? Zabili jí židé? Ne, zabil jsem jí já! Strašně mě vzrušovala. Tu hůl jsem vyrobil, nůž držím i teď v ruce. Vidíte? To je její krev! Cože?! Ale já ten nůž židovi nevzal, ten je opravdu můj!!! Žádného žida ani neznám. Proč mě vedete do blázince?! Já jsem opravdový vrah!" Přiznávám, nejprve to vypadalo strašně. Úvodní vražda, hudba, hraní herců, kamera. Ale jakmile se to začalo točit kolem vyšetřování, a pak hlavně v soudní síni, film nabral obrátky, postavy mě začaly silně zajímat a drama začalo vyvolávat ty správné emoce, podobně jako u Habermannova mlýnu. Jsem z první epizody velice potěšen a snad si nastavenou laťku snímek udrží i ve své další části. 75% Rpizoda druhá pokračuje v nastavené laťce a je kvalitativní dvojče první části. Karel Roden je výborný herec a T.G.M. zvládl (opět!!!) na výbornou. Též naštvanost z blbosti národa se u mé maličkosti dostavila a chuť vypálit oči některým zabedněným hlavám tohoto příběhu. Prostě vysoká kvalita a jsem moc rád, že zrovna Česká televize jí dosáhla. Bravo tvůrcům!!! Druhá epizoda a mé celkové hodnocení: 75%(31.1.2016)

  • dO_od
    ***

    // „Vy jste do toho šel z vyššího principu mravního. Pro Baxu je to investice do politické budoucnosti. Jeho budou milovat davy, vás proklejou. On vsadil na lidskou hloupost, vy na spravedlnost. A to byla zásadní chyba, protože jak vidí i slepí, žádná spravedlnost není a blbost vždycky zvítězí.“ Jako televizní film, který není úplně hloupý a osvětluje události, které v dnešní době bylo potřeba osvětlit, to funguje. V čemkoli dalším to selhává a stavění na piedestal si v žádném případě rozhodně nezaslouží. 6/10 a buďme ambicióznější, prosím.(1.2.2016)

  • - Přestože se většina filmu odehrává v Polné, nenatočila se tam ani jedna scéna. (SimpanzJi)

  • - Herec Karel Roden se na roli T. G. Masaryka dlouho připravoval. Po dohodě s uměleckým maskérem Martinem Valešem si nechal růst vousy tak, aby úprava do Masarykovy podoby byla co nejvěrnější. „Společně s cvikrem, účesem a dobovým oblečením byla jeho podoba dokonalá. Jeho vizáž se připravovala vždy asi hodinu. Jeho vousy se pokaždé znovu zastřihovaly, dobarvovaly a poté se napalovaly železem, což byl dobový způsob úpravy vousů," popsal Jakub Fürst, mluvčí České televize. (rakovnik)

  • - Karel Roden si v krátké době zahrál jak Tomáše Garrigua Masaryka v Zločinu v Polné a i jeho syna Jana Masaryka ve filmu Masaryk (2016). (Cheeter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace