Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jungle Jim (Johnny Weissmuller) tentokrát pracuje pro americkou vládu. Má za úkol evakuovat africké domorodce, na jejichž ostrově bude v nejbližší době testována atomová bomba. Přidává se k němu energická Joan (Angela Stevens) a věrný šimpanz Tamba. Jenže agenti nepřátelské mocnosti se pokoušejí rozvířit odpor a rezistenci vůči americkým záměrům. Jedná se o desátý díl série filmů s Jungle Jimem a jediný, který v sobě nese prvky studenoválečné rétoriky. (MM11)

(více)

Recenze (1)

MM11 

všechny recenze uživatele

Neohrožený Jungle Jim s věrnou opicí na stopě komoušům kdesi v pralese... Pamatujete na rozporuplné přijetí čtvrtého Indiana Jonese? Scénárista David Koepp s Lucasem tehdy pro chrabrého archeologa vymysleli filmovou realitu na bázi dominujících praktik americké kinematografie padesátých let. Věrný model celé série uplatňující brakové trendy toho období, ve kterém Jones zažívá aktuální dobrodružsví, se tehdy části publika nezalíbil. Propojování agentů KGB, sci-fi a dalších nesourodých vlivů působilo chaoticky a nesmyslně. Autentické dílo s totožným rejstříkem asi neexistuje, ale dobové antikomunistické filmy se nebály spojovat podobné bizarnosti. Savage Mutiny budiž dokladem → asi osmý díl pomalu uvadající série filmů s Jungle Jimem (Johnny Weissmuller alias první slavný filmový Tarzan) se pro oživení chytá aktuální problematiky nukleární hrozby. Celý cyklus měl seriálovou podobu, úvodní titulky jsou dokonce blízké traileru; ukáží nekatraktivnější momenty filmu. V této cca. minutě je vše podstatné/zábavné, zbytek je únavné vybavování v nevyhovujících interiérech, do něhož někdo uměle implantoval antikomunistickou zápletku (vskutku velmi nesourodý zásah, skoro bych tipoval čísi objednávku v průběhu vzniku). Úroveň zábavy dokresluje skutečnost, že o „hlášky“ se stará všudypřítomná opice, jejímž skopičinám se každý jako na povel zasměje. Buďme však fér, Weismuller je na tom celkem obdobně, taky neumí hrát a vlastně ani pořádně mluvit. Snad jen vyděšený pohled na masožravého dravce metr od něj (= dokumentární protizáběr rozzuřené šelmy) v sobě má cosi zvráceně půvabného,. Oproti tomu sveřepý pohled před sebe a vyhrožující dialog na konci filmu (=dokumentární protizáběr vybuchující atomové bomby) půvab postrádá. ()

Reklama

Reklama