• darkrobyk
    ****

    Spojení Svoboda - Körner bývalo zárukou kvality. Snad že jsem pod vlivem několika recenzí příliš neočekával, byl jsem spokojen. Poetická detektivka z temného období stojí na skvělé kameře, Kocábově hudbě a tajemné atmosféře. Film má blíže k nové vlně 60.let - dává symboly, náznaky, obrazy. Dnešní divák, zvyklý převážně na polopatické jednoduché snímky musí být zákonitě zaskočen. Není to žádný intelektuální art, jen snímek, co vyžaduje od diváka spolupráci. Vladimír Smutný vytváří barokní šerosvitné obrazy, nejčastěji jsem viděl plátna Mistra Rembrandta. Život, smrt, přežívání. Tma, šero, plamen lampy. A krev. Mikve, očistná lázeň, se stává místem násilné smrti. Pomsta. Krev si žádá krev. Film je drsnější (jak už Svobodovy snímky bývají), ale že by v něm bylo více vražd a násilí než v GOT, jak tvrdí M.Spáčilová, tak to není. Jednoduchý příběh mi tentokrát nevadil, podnětů k přemýšlení bylo více než dost. Snad jen dokumentární záběry novodobých zvěrstev v závěru bych klidně vypustil...vnímavý divák se bez nich obejde (byť autorům v tomto rozumím). Pro mne nijak zvlášť sympatický Kňažko tentokrát boduje - český (slovenský) Maigret jako vyšitý!(10.4.2017)

  • GeusX
    **

    Ponurá krimi s pochybným (ne)vyšetřovatelem, která mne nijak zvlášť nenadchla. Na jedno podívání, kvůli zajímavé dobové atmosféře, to však není špatné.(10.4.2017)

  • mr.filo
    ***

    Vidět Třebíč ve filmu bylo milé, Kňažko se čím dál více podobá Hopkinsovi, Josífková je špatnou houslistkou, Trojanová a Gubíková jsou super a Chalupovi semitské postavy asi zůstanou. Zbytečně natahované, ale jinak dobré.(10.4.2017)

  • NinadeL
    ****

    Pokud bychom na Zádušní oběť kladli vyšší nároky, neuspěla by. Ale doba se změnila, změnil se i Svoboda s Körnerem a očekávat druhý Berhof by byla chyba. Svoboda už je přes deset let limitován mantinely naší matičky veřejnoprávní a navzdory všemu prosadil i tentokrát velmi zajímavý projekt - zajímavou temnou krimi z počátku 20. století, která nehladí, nebanalizuje. Milan Kňažko v hlavní roli je stále sázkou na jistotu a komu se naposledy líbil v Normalu, může si směle pokračovat zde. Příjemně herecky zraje i Eva Josefíková, před deseti lety pouhá Troškova princezna, dnes už rovnocenná herecká partnerka svých starších kolegů. Velmi se mi líbila atmosféra i práce s vyšším dobrem, leč polopatický konec celku příliš nesedl. Nicméně pro věrné diváky týmu Svoboda - Kňažko je to radost, stejně jako herecký koncert v Boží duze či před lety v Papiliovi.(11.4.2017)

  • blackrain
    ***

    Těšila jsem se, že půjde o drama těžkého kalibru, které mě dostane do kolen a budu u něho nucená použít mozkové závity. Nestalo se tak. Měla jsem při sledování pocit, že jsem se vydala všemi směry najednou a to není v lidských silách možné. Hustá atmosféra to neměla šanci sama utáhnout. Herecké obsazení bylo exkluzivní (Kňažko, Töpfer, Josefíková a Vilma Cibulková), ale bylo trestuhodně nevyužito. Konkrétně Vilma Cibulková to byla jako proč? Význam její postavy mi nějak unikl. Celé toto dílo mi přišlo jako chaotický pilot k televiznímu seriálu. Co mě dostalo, bylo to záverečné poselství v titulkách. Ty, vo..e, to byl kýč jak bič. To celý film rozsekalo na padrť.(10.4.2017)

  • - Jedním z natáčecích míst byla i židovská čtvrť v Třebíči zapsaná na seznam UNESCO. Točilo se i v okolí Prahy. (Salgafo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace