Režie:
Renny HarlinScénář:
Shane BlackKamera:
Guillermo NavarroHudba:
Alan SilvestriHrají:
Geena Davis, Samuel L. Jackson, Craig Bierko, Yvonne Zima, Tom Amandes, Brian Cox, Patrick Malahide, David Morse, Melina Kanakaredes, Kristen Bone, Rex Linn (více)Obsahy(2)
Učitelka Samantha Caineová byla před osmi lety nalezena na pláži u New Jersey a nepamatuje si nic ze své minulosti. Má osmiletou dceru Caitlin, hodného přítele a najala soukromého detektiva Mitche Hennessyho, aby pátral po její minulosti. Poté, co se objeví v televizi ve vánočním průvodu, je přepadena mužem, který s ní má nevyřízené účty. V ohrožení života ho však ke svému překvapení profesionálně zabije. Ve stejnou dobu objeví Mitch stopu a Samantha najde ve dvojitém dnu svého starého kufru pušku pro odstřelovače. Při dalším pokusu o její zavraždění opět zcela profesionálně zlikviduje útočníky a zachrání sebe i Mitche. Od muže, který tvrdí, že byl její instruktor, se dozví, že se jmenuje Charly Baltimoreová a byla elitní vládní agentkou a nájemnou vražedkyní. Doba se však změnila a pro nové zájmy svých zaměstnavatelů se stala hrozbou. Jenže zabít ji není tak snadné, a proto vrazi unesou její dcerku. Charly je odhodlána zachránit ji a přitom odhalí, že měla být odstraněna. Stojí totiž v cestě zrůdnému plánu, kterým by její pronásledovatelé vydělali miliardy za cenu smrti tisíců nevinných lidí. Aby plán překazila a zachránila dceru, rozpoutá s pomocí Mitche malou soukromou válku. (TV Nova)
(více)Videa (1)
Recenze (272)
Já se zas budu opakovat, Renny chlape, zase hledáš styl? On nám ten Harlin pořád hledá a hledá s čím se ztotožnit, ale myslím, že čerpat z gangsterek vyššího uměleckýho řádu, to nejni dobrý nápad. Film má poměrně slušné tempo, ale absolutně nezvládá to typické hláškování. Ač tu nechybí ve filmech často hláškující Samuel L. Jackson, scénář jenž mu do úst vecpává vyčpělé fráze ho tak omezil na pouhé využívání svého obličeje a pohybu rukama a nohama, než aby mu poskytl dostát jeho pověsti. Docela podivně (či spíše nezvykle) byla do děje zasazena Geena Davis, kterou mám stále zafixovanou jakožto jednu z hlavních hrdinek Burtonova Beatlejujce. Jako blondýně jí to sice sekne, ale ve srovnání třeba s Umou Thurman v Tarantinových filmech je sotva poloviční. Není to Brutální Nikita a i když se snaží, pořád to stačí jen na průměr. Závěr v typicky Harlinově vybuchujícím stylu sice leckterý dojem napraví, ale celkově děj už nijak zvláště nevytrhne. Polibek na dobrou noc se snaží být dlouhý jedině co se do času stopy týče, ale nikoliv že by se vytáhl co se týče děje. Děravost scénáře jen dokazuje nudný boje dvou osobností hlavní hrdinky a (senti)mentálka v podobě útoku na city ve vztahu k její dcerušce. Na videoprodukci je to tedy ten přesně střižený průměr, za který můžu dát maximálně 3 hvězdičky a namísto polibku uslintanou pusu na tvář... ()
Geena Davis coby akční hrdinka: pokus č. 2, snad ještě tragičtější než poprvé. Ostrovem hrdlořezů manželé Harlinovi zlikvidovali společnost Carolco, která kdysi stála za tak silnou značkou jako Terminátor. Přesto nějaký šášula rozhodl, že těm dvěma pakům dá další peníze na to, aby to zkusili znovu, tentokrát v moderní době. Výsledek opět namlácená huba, zcela zaslouženě. Tohle už se nedá brát ani jako nechtěná komedie. Ne že by ten základní nápad o fingovaném teroristickém útoku byl vyloženě špatný, ale co z toho vykouzlil Harlinův tým, to snad ani není možný. Geena Davis navíc vypadá coby drsná agentka ani ne už směšně, prostě jenom trapně. "Vstávej. Jsi malá ufňukaná holka." ()
Renny Harlin ako reziser mi cosi hovori, tusim ma na konte Die Hard 2 a Cliffhangera so Stallonem. No ale tymto scenaristicky roztatarenym filmom si teda celosvetovu slavu a la Orson Welles/Hitchcock rozhodne nevybuduje. V pribehu sa spomina amnezia a ma aj par akcnych vsuviek, ktore potesia. Cele to vsak nijako nevystupuje z priemeru, aj ked Samuel L. Jackson a Geena Davis sa snazia. 65 % ()
Na čistokrvnú akciu dosť nešťastný, neúderný a sterilný názov, ktorý mnoho nepovie a mnohých možno odradí. Predsa len vždy viac zaujme dvojslovný, energický názov, ktorý má gule. Smrtonosná pasca, Smrtonosná zbraň, Maximálne riziko a mnoho iných dávajú názvu filmu šťavu. Odhliadnuc od tohto marketingového prešľapu sa ale naozaj je na čo pozerať. Blackov scenár je vo svojej podstate pomerne jednoduchý a v ňom nebudete hľadať nejaký hlbší zmysel, tak vás možno aj milo prekvapí. Výnimočnosť mu však pripisujem vďaka tomu, že je prešpikovaný tými najzhovädilejšími hláškami. Tie prepožičal L. Jacksonovej postave, čo sa vo finále ukázala ako perfektná voľba - jednu z najobyčajnejších postáv svojej kariéry dokázal premeniť na azda najvtipnejšiu. Geena Davis robila čo mohla a miestami som jej tú premenu milujúcej matky na psychopatického nájomného vraha aj uveril. Takže nezostáva nič iné, len odporučiť Harlinov posledný skvelý, akciou nabitý film, ktorý si určite zaslúžil pokračovanie. Na druhej strane vďaka-bohu, že k jeho realizácii nikdy nedošlo. 85%. ()
Maloměstská učitelka versus peroxidová megera. To je základ Dlouhého polibku na dobrou noc a zároveň jeho největší problém, protože zatím co tu venkovskou paničku bych Geeně Davis žral i se zavázanýma očima, u té chladnokrevné vražedkyně s tím mám už trošičku problém (hlavně, že u Harlinů doma byl klid), ale proč si kvůli tomu kazit zážitek, když se jinak jedná o perfektní akční béčko plné slovních i skutečných přestřelek, při kterých se skáče do zamrzlého jezera nebo střílí za jízdy na bruslích. Všechno při tom pěkně vybuchuje, padouši padají po desítkách a Samuel L. Jackson to celé častuje výbornými hláškami a kdyby hlavního záporáka hrál někdo jiný než vykulený Bierko a kdyby se tolik netlačilo na pilu u přerodu hlavní hrdinky, tak bych klidně vytasil nejvyšší hodnocení. ()
Galerie (76)
Zajímavosti (29)
- Píseň Deana Martina "Let it snow, let it snow, let it snow", kterou v tomto filmu slyšíme ze Samanthina autorádia, použil režisér také v závěrečných titulcích jeho Smrtonosné pasti 2. (POMO)
- V prvom návrhu scenára nebolo meno „Sam Caine“ (Geena Davis) aliasom, ktorý použila Charly Baltimore (ako je to v hotovom filme), ale bolo namiesto toho výtvorom jej mysle ako anagram slova „amnesiac“. (Arsenal83)
- Kvůli scéně podvodného mučení musel režisér vyzkoušet, jak dlouho vydrží jeho tehdejší manželka Geena Davis pod vodou se zadrženým dechem. Zkoušeli to v jejich soukromé vaně. (POMO)
Reklama