Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Píše se rok 1942 a Max Vatan (Brad Pitt) seskakuje padákem do dun marocké pouště s cílem zabít v Casablance německého velvyslance. V městě se setkává s Francouzkou Marianne (Marion Cotillard), která má hrát roli jeho manželky a pomoci mu se splněním jeho mise. Předstírání manželské intimity a zamilovanosti postupně přeroste v opravdovou vášeň, a proto po ukončení operace společně odjedou do Londýna, kde se vezmou, válce navzdory. Jejich rodinné štěstí trvá jen do chvíle, kdy se Max dozví, že i tohle může být jen důmyslná hra, která by ve finále mohla výrazně ovlivnit výsledek Druhé světové války. V tu chvíli začíná jeho zoufalý hon za pravdou a za nadějí, že to, co o jeho ženě tvrdí jeho nadřízení, není pravda. (CinemArt)

(více)

Videa (29)

Trailer 7

Recenze (644)

emma53 

všechny recenze uživatele

Skoro jsem měla nutkání napsat, vstup mužům zakázán a ženám povolen. Něco, co vídáme na dveřích WC, ale nebudu prudit. Výborná dvojka s Bradem a Marion. Brad má sice takový stále stabilní bezemoční obličej, kde snad až na konci ho trochu pozměnil a to je škoda, protože já toho kluka mám ráda. Ale zase Marion to dorovnávala, například svým porodem. Jinde řvou ženy jak na vrata a ona to zvládla skutečně jak normální mamka v reálu. Při tom jsem přemýšlela, jestli byl Brad i u porodu svých skutečných dětí. Akcí nebylo až tak moc, možná proto se zmiňuji o těch ženách. Jinak jsem se pobavila s fosforečnanem, taková blbůstka, ale hned mi to šrotovalo v hlavě, scéna s letadlem nad domem taky byla velmi dobrá, málem jsem letěla do sklepa a kdo byl tím agentem říše, tam se přiznávám, to jsem byla vedle. Allied nebyl žádný hrc frc, tak jsem si ten film docela užívala. Co mě mrzelo, že jsem tam nepostřehla vůbec žádnou chemii. ()

Mertax 

všechny recenze uživatele

Herci mají potřebné charisma a schopnost opanovat plátno, což je v tomto filmu extrémně důležité. Cotillardová v dobových kostýmech a s naondulovanými vlasy a padesátník Pitt s tvářičkou jak dětská prdelka vyzařují glamour a eleganci. Druhý jmenovaný však zažil největší slávu v 90. letech a film se z něj snaží udělat hvězdu z poloviny minulého století, ale to je aura, kterou hezounek Pitt nikdy neměl./// Zemeckis za pomoci velice solidních triků oživuje domy a ulice Casablanky. Film však utíká od válečného dramatu k melodramatu (scéna porodu), zcela opouští akční žánr a přechází ke špionážnímu dramatu. Spojenci jsou žánrově dosti pestrým filmem, ale je to spíše negativum, neboť prolínání různých módů nepůsobí promyšleně a nedovoluje se soustředit více na jedno téma či plně využít žánrové konvence. Chvíli totiž sledujeme psychologické drama o manželské (ne)důvěře, jindy se Zemeckis v zjednodušující zkratce, která je jen neobratnou sociologickou sondou, snaží vykreslit dopady války na lidi nebo vyloženě násilně vsunout alespoň nějakou akci (kromě atentátu je ve filmu pouze jedna přestřelka). Zemeckis celkově doplácí na scénář, jehož tempo má zásadní nedostatky./// Ve chvíli, kdy se snímek blíží ke svému vyvrcholení a kdy zjišťujeme, jak důležitá je otázka partnerské důvěry, tušíme, že nepřijde sladký happy end, ale není zde ani překvapivá pointa či výrazná replika. Spojenci jsou nesmírně neinspirativní z hlediska režijního pojetí a chybí jim nějaké ozvláštnění. Nefungují ani na emoční rovině příběhu, takže selhávají i jako současný pokus o novou romantickou klasiku, který navíc postrádá i humor. [Kino] ()

Reklama

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $85miliónovTržby USA $40,098,064Tržby Celosvetovo $119,520,023Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,643,629Tržby za predaj DVD v USA $1,739,016║ Šikovná práca režiséra a dobré výkony hercov, vygradovaná vojnová dráma až do samého záveru. /80%/ ()

Allien.9 

všechny recenze uživatele

Jak poznamenal bratr - jako když jíš suchou rejži. Někdo jako Zemeckis by neměl mít problém vymáčknout z (jakéhokoli!) filmu daleko více emocí, pravdou ale je, že poslední dobou mu to vůbec nejde. MAROCKÁ část je relativně dobrá, zato LONDÝNSKÁ je tak nijaká, že ji ani zdařilá FRANCOUZSKÁ vsuvka nezachrání. 2,5*. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"My oba známe lidi, co spolu šukali a pak to posrali a jsou mrtví." Jenže tady prý nejde o šukání, ale o emoce a já zcela výjimečně s tímto ženským pohledem na svět souhlasím. Mě se to totiž líbilo, protože jsem poměrně dlouho neoplýval jistotou, zda jde o zkoušku, provokaci nebo zradu. A přestože se obvykle rád tvářím jako cynik, tak tentokrát jsem i já toužil slyšet klavírní verzi Marseillaisy, což tímto samozřejmě popírám. A taky popírám, že bych na konci přistihl slzu ve svém levém oku, protože jsem vůči filmovým emocím imunní a Marianne Beausejour rozhodně není můj typ. Tedy fyzicky, protože do jejího chování bylo velmi snadné se zamilovat. Mě prostě baví německá přesnost a tady jí rozhodně nebylo málo. ()

Galerie (148)

Zajímavosti (30)

  • Pánev, na které Marianne (Marion Cotillard) podává Maxovi (Brad Pitt) k snídani vajíčka, je moderní, s jasně viditelným dnem z nerezové oceli. V jejich koupelně se zase nacházejí vodovodní baterie vynalezené až v 50. letech 20. století. (henrycruel)

Související novinky

Zemeckis a miniaturní druhá světová

Zemeckis a miniaturní druhá světová

20.06.2017

Legendární Robert Zemeckis (Návrat do budoucnosti, Forrest Gump) se po Vánoční koledě konečně vrátil k hraným filmům. Jeho nová dramata Let, Muž na laně a Spojenci se (alespoň v Česku) dočkala velmi… (více)

Reklama

Reklama