Reklama

Reklama

Atomic Blonde: Bez lítosti

  • USA Atomic Blonde (více)
Trailer 3

VOD (1)

Agentka MI6 Lorraine Broughton (Charlize Theron) je vyslána během studené války do Berlína, aby vyšetřila vraždu kolegy. (Vertical Entertainment)

Videa (13)

Trailer 3

Recenze (690)

MikeCool 

všechny recenze uživatele

Tohle byl od začátku jasný adept na nejslabší článek z filmového výběru 6. ročníku Filmového víkendu ČSFD. Téměř dvouhodinový pohled na cynickou blondýnu, co sem tam někoho zastřelí nebo uhodí mi nepřišel moc k chuti. Charlize Theron patří určitě obdiv za odvedené bojové scény, ale co naplat, když to vše bylo zabalené v takovém pustošedém deprimujícím kabátku. Tohle mi zkrátka nesedlo! ___ (Filmový víkend ČSFD 2017, Letní kino Boskovice) ()

kulyk 

všechny recenze uživatele

Atmosférické, akční scény přepáleny do až artistických výstupů, děj není tak nablblý, jak by jeden očekával. Vynikající fíling vymrzlého dederáckého Berlína. A nyní to podstatné - Čárlinka dělá vše pro to, abych pozapomněl na její Zrůdu, odhodil zábrany a vrátil ji zpět do svých upatlaných fantazií. V čemž jí pomáhá celá maskérská sekce, lichotivý kameraman, geniální osvětlovač a banda kouzelníků u fotošopu. Cením si jejich snahy a výzvu zvážím! ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Charlize Theron si moc chtěla natočit ženského Johna Wicka. Tento zabiják je sice super postava ale jeho dva filmy kromě akce neměli co nabídnout. A když chceš natočit Wicka musíš si přizvat spolu režiséra Davida Leitche, oprášit starý komiks a doufat, že to bude lepší než John Wick 1 a 2. Bohužel Atomic Blonde: Bez Lítosti trpí syndromem Johna Wicka. Charlize Theron je sice sympatičtější než Keanu Reeves avšak jinak jde v podstatě o Johna Wicka 2.5. Akorát bez Reevese ale namísto toho s Theron, v roce 1989 v Berlíně a...... s fajnovým McAvoyem? Akce je stejně jako ve Wickovi bezchybná. Uprostřed filmu se vyskytne neuvěřitelná scéna která trvá nepřetržitě 10 minut bez jediného střihu a Theron si neuvěřitelně užívá všechno to mlácení ať už ona rozdává rány někomu nebo někdo jí. James McAvoy je jinak oficiálně super herec. Po neuvěřitelném psychopatovi Kevinovi z Rozpolceného jde o jeho další roli kterou si McAvoy neuvěřitelně užívá. Toho chlapa víc. Hudba Tylera Batese hraje (samosebou se spousty hitů ze 80 let), Na plátně probíhá nejlepší lesbická scéna 21. století, jedna z nejlepších akčních scén roku a pomalu začíná hra s diváky. Co ale ještě obnáší syndrom Johna Wicka? Tam kde jsou úžasné akční scény chybí... Poutavý smyslplný děj? Dobře musím to trošku rozebrat... Film v podstatě probíhá jako výslech ve kterém Lorraine vypráví svůj poslední případ v Berlíně. Na konci filmu poté dojde k odhalení...... Které v podstatě nedává smysl? V podstatě jsem nepochopil jak se na konci mohlo stát to co se stálo. Možná jsem jenom nevšímavý ale opravdu mi nepřišlo, že mi to nějak do sebe zapadlo. Jak tam vlastně zapadla Lorraine, Percival či kdokoliv jiný. Atomic Blonde je mezi Johnem Wickem 1 a 2 na mezí. Rozhodně je lepší než John Wick 1 (Když si vzpomenu na finále mezi Reevesem a Nyqvistem je mi pořád k pláči) ale v podstatě Atomic Blonde chybí něco co by překonalo střílečku v zrcadlovém labyrintu z finále Johna Wicka 2. Fakt na pomezí. Dvojici Leitch-Stahelski dokážu ocenit díky akci. Ale chybí tomu.... všechno ostatní? ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Kdyby jenom zůstali u konceptu "platinová Charlize mlátí věci", tak bych nejspíš vrněla jako kočka, ale tento přeestetizovaný a hudebně přebujelý film se tvůrcům rozpadl pod rukama. Na konci se tomu velmi toporně snažili dát vyšší smysl, ale to přece nemůžou dělat, pokud nemají ten základní smysl v jádru pudla. (Roztomilý Skarsgard (a konečně i Sofinka) totálně nevyužití.) ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Dvouhvězdičkový brak s jednou pětihvězdičkovou akční scénou. Na akčně-špionážní film, který by měl být nabitý akcí a informacemi a neustále podněcovat naši zvědavost, je Atomic Blonde nezvykle utahaná. Na vině je nevyrovnaný rytmus, daný množstvím zpomalovacích scén, které děj nijak neposunují a neobohacují, v nichž postavy vedou plytké dialogy o pravdě, lži a politice, a záběrů, ve kterých Charlize Theron pózuje v hotelovém pokoji nasvíceném modrými a červenými neony (fanoušci Refnových filmů nepřijdou zkrátka). Hrdinka připomíná pěkně oblečenou figurínu či robota, který plní zadané instrukce (a ve výsledku vážně nesejde na tom, kdo je zadává) a občas zregeneruje své síly ve vaně s ledovou vodou nebo s pomocí panáka vodky (její varianta „Martini, protřepat, nemíchat“ proto zní „Stoličnaja na ledu“). OK, jde o ledově chladný stroj na zabíjení, decentněji by to sdělit nešlo? Pár náznaků její lidskosti a toho, že má vůbec nějakou individualitu, vyznívá do ztracena (vztah s Delphine, zabitý milenec, jehož fotku v úvodu spálí zřejmě jen proto, aby režisér mohl film odpálit skladbou Putting out the Fire od Bowieho). Vyprávění zpomaluje také nadbytečný rámec s výslechem v Londýně, vizuálně připomínajícím výslechovou scénu ze Základního instinktu (přehazování nohy přes nohu se ovšem nekoná), který nevytváří žádné napětí, nevzbuzuje zvědavost, nevyvolává nové otázky. Toby Jones a John Goodman jen zastupují pomaleji chápající diváky, kteří občas potřebují pauzu a shrnutí toho, co jsme doposud slyšeli. Film se nadto navzdory retrospektivnímu vyprávění v berlínských scénách nedrží hlediska Lorraine. Zcela nesmyslně jsme zpravováni také o aktivitách Percivala, takže s předstihem před ostatními postavami víme o jeho pravých záměrech a film nás již v tomto ohledu nedokáže zaskočit. Nejlepší akční scéna filmu je paradoxně ta stylisticky nejodměřenější, která se nesnaží být cool za výpomoci zpomaleného pohybu nebo osmdesátkových songů, které zabírají vždy a všude. Teprve (a pouze) během několikaminutové a několikaúrovňové rvačky (nejen) na schodišti se z filmu konečně alespoň na chvíli stává nekompromisní brutální akční nářez s přehlednou akcí, který sliboval trailer. Úrovní kaskadérských kousků, choreografie, práce kameramana nebo zapojením mizanscény (když je nejhůř, přijde vhod i elektrický vařič) jde o nadstandardní kus filmařiny. Natolik nadstandardní, že zřejmě nebudete řešit syrovější, méně stylizované pojetí akce (oproti zbytku filmu) nebo mizivý přínos dané sekvence pro vyprávění. David Leitch má tudíž skvělý materiál, pokud by někoho někdy potřeboval přesvědčit, že umí zrežírovat parádní akční scénu, ale celá ta příběhová nadstavba kolem je tak utahaná, pitomá, ledabyle poslepovaná a nevyrovnaná, že doporučuji přijít do kina až zhruba půl hodiny před koncem. 50% ()

Galerie (57)

Zajímavosti (28)

  • Film se natáčel v Berlíně, Budapešti a dalších místech v Maďarsku. (JohnSmith)
  • Ve filmu se ve scénách „Východního“ bloku Německa často objevují i české vozy. Přesněji Škoda 1000MB, Škoda 105, Škoda 120. Ve scéně, kdy náklaďák najede při honičce do jednoho z vozů, se jedná o Českou Avii. (UncleMorty)

Související novinky

Druhý Old Guard nabírá posily

Druhý Old Guard nabírá posily

11.06.2022

Oscarova herečka Charlize Theron (Srážka s láskou, Šílený Max: Zběsilá cesta) zvládá docela v pohodě kombinovat jak ambiciózní dramata, tak studiové velkofilmy, tak nezávislou scénu. V poslední době… (více)

Dvojka Atomic Blond je na cestě

Dvojka Atomic Blond je na cestě

12.07.2020

Herečka Charlize Theron, jejíž novinka Old Guard: Nesmiřitelní tento víkend dorazila na Netflix, potvrdila zprávy, že pokračování k jejímu akčnímu hitu Atomic Blond je na cestě. Herečka se měla… (více)

PF 2018

PF 2018

24.12.2017

Začíná se nám finalizovat žebříček TOP 10 nejlepších celovečerních filmů, uvedených v české a slovenské distribuci v roce 2017: 1. Thor: Ragnarok, 2. Wind River, 3. Logan, 4. Paddington 2, 5. Dunkirk… (více)

Na Filmovém víkendu ČSFD rozdáme 1000 plakátů!

Na Filmovém víkendu ČSFD rozdáme 1000 plakátů!

01.08.2017

Na šestém ročníku setkání filmových fanoušků již tento víkend nejen, že poběží největší filmové pecky roku jako Dunkirk, Strážci Galaxie Vol. 2 nebo sexy novinka Atomic Blonde, ale taky se bude… (více)

Reklama

Reklama