poster

Ulice Cloverfield 10

  • USA

    10 Cloverfield Lane

  • USA

    The Cellar

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Ulica Cloverfield 10

  • Velká Británie

    10 Cloverfield Lane

Horor / Mysteriózní / Sci-Fi / Drama

USA, 2016, 105 min

Kamera:

Jeff Cutter

Hudba:

Bear McCreary

Producenti:

J.J. Abrams, Lindsey Weber

Střih:

Stefan Grube

Scénografie:

Ramsey Avery

Kostýmy:

Meagan McLaughlin
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • J*A*S*M
    ****

    Tomuhle nejvíc škodí název. Divácký zážitek z výborného komorního dramatického thrilleru celou dobu nabourává to, že člověk kvůli slovíčku "Cloverfield" ví, k jakému rozuzlení to celé nutně musí směřovat. A když to tam pak dojde, tak nastane rozčarování, neboť propojení s původním filmem je opravdu jenom na papíře. Kdyby se film jmenoval Independence Day 2, tak to vyjde nastejno, neřkuli lépe. Slabší čtyřka.(6.4.2016)

  • S.Quentin QUALE
    ****

    Jelikož nic dobrýho v poslední době nevychází, tak dávám za čtyři, ale zas až tak mě 10CL neodboural. Námět je vděčnej, nikoli originální (The Divide bylo mnohem lepší), scénář je ve většině stopáže strasně řídkej a zkratkovitej, což obecně není něco, nad čím bych striktně naplákal, ale myslím si, že si ten příběh zasloužil víc rozpracovat a taky objasnit. Postava Johna Gallaghera byla jen mluvicí vata, se kterou muselo být každýmu hned jasný, co se stane. Kdyby si to Goodman rozdal jen s Winsteadkou, která by vyšponovaně a víc explicitně zjišťovala, jestli je Goodman sadistický prase, byl bych asi spokojeněší. Závěrečná točka je fajn, jen je škoda, že byla celá sci-fi vložka alibisticky pošeřená. Hraničních 70%.(8.5.2016)

  • Matty
    ****

    Jistě by bylo podnětné rozebírat (virální) marketing filmu, osmdesátkové popkulturní odkazy a design (John Hughes), pozici Michelle mezi jinými soběstačnými ženskými postavami poslední doby, reflexi sílící společenské poptávky po autoritativním lídrovi nebo podrývání star systému obsazením Johna Goodmana do trochu jiné „taťkovské“ role, pro mě jde ale v první řadě o učebnicově vystavěný thriller, který důsledně zužitkovává veškeré informace poskytnuté v rámci jeho uzavřeného světa. Prakticky každý prvek, ke kterému je delším, detailním nebo hlediskovým záběrem navedena naše pozornost, lze označit za kompozičně motivovaný, ačkoli se třeba zprvu zdá, že má sloužit jenom k pobavení (infantilní koupelnový závěs s kachnou). U objektů, které se vracejí do hry s větším časovým odstupem, jsme navíc před jejich zapojením do děje nejprve slovně upozorněni, že na ně nebylo zapomenuto, aby jejich následné využití nepůsobilo jako deus ex machina (lahev s alkoholem, kterou Michelle na začátku při opouštění bytu bere ze stolu, později se o ní zmiňuje Howard a její hvězdný okamžik přichází těsně před koncem). Význam rekvizit zároveň není stálý a kupříkladu dívčí časopisy nás nejdříve upozorňují, že Howard zřejmě ztratil svou dceru, později se mění v součást zinscenovaného divadla (aby byla posílena iluze, že Michelle je jako Howardova dcera) a nakonec ve zdroj důležitých informací pro přežití. Každý dílek skládačký je dříve či později odůvodněný a je tak příznačné, že i skládání puzzle se z kratochvíle hrdinů změni ve znepokojivou nápovědu pro diváka, když Emmett dvojznačně upozorní, že pár dílků ještě chybí. A skutečně – v dané chvíli ještě neznáme celou pravdu, jak vzápětí vyjde najevo, čímž bere za své krátká nedramatická mezihra, během které zdroj ohrožení zdánlivě číhá jen venku. Podobně zneklidňující podtext má hra s hádáním slov, kdy je využito omezení vyprávěcího hlediska na Michelle – nevíme tudíž, co doopravdy ví Howard a stejně jako jeho dva „adoptivní potomci“ nedokážeme určit, zda stále hraje, nebo jim škodolibě říká pravdu. Zdánlivě zdržující scéna, ve které se Emmett a Michelle baví o svých promarněných životních šancích, je pak pro vyznění filmu naprosto klíčová a zejména jí Ulice Cloverfield 10 vděčí za emocionálně velmi silné a přitom – stejně jako celý koncept, na němž je zápletka založena (tři lidé v bunkru, z nichž minimálně jeden něco temného tají) – očistně jednoduché finále, které dává rychle zapomenout na zbytečně spektakulární (a úhlednou uzavřenost světa, v němž jsme se dosud nacházeli narušující) vyvrcholení. 85%(8.4.2016)

  • Jhershaw
    ****

    Asi nejlepší hra s divákem, co za dlouhou dobu pamatuju.(18.5.2016)

  • Rogue
    **

    Béčkové finále mi přijde jako hypoteticky skvělý nápad, v realitě mě otrávilo. Závěrečné titulky měly přijít o deset minut dřív a film se mohl loučit ze střechy auta. Od doby, co Michelle prohlásí "Oh, fuck.", je to trochu peklo.(30.5.2016)

  • - Benzínová stanice, kde na začátku filmu tankuje Michelle (Mary Elizabeth Winstead), se jmenuje Kelvin. Označení Kelvin se objevuje ve většině filmu režirovaných nebo produkovaných J.J. Abramsem. Bylo to jméno Abramsova dědečka. (Charpy)

  • - Film byl oficiálně oznámen necelé dva měsíce před svým dokončením. Film byl dokončen, aniž by o tom věděla veřejnost. (BloodMax)

  • - Podľa producenta J.J. Abramsa, je film považovaný za "pokrvného príbuzného" pôvodnej snímky Cloverfield (2008). (figliar)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace