poster

Den pro mou lásku

  • anglický

    Day for My Love

Psychologický / Drama

Československo, 1976, 88 min

Režie:

Juraj Herz

Scénář:

Markéta Zinnerová

Hudba:

Petr Hapka

Hrají:

Marta Vančurová, Vlastimil Harapes, Sylva Kamenická, Jiřina Šejbalová, Dana Medřická, Eva Sitteová, Lubomír Černík, Žofie Veselá (Kanyzová), Jan Hartl, Eva Svobodová, Emma Černá, Milada Černá, Jaroslav Heyduk, Libuše Salabová, Zdeněk Srstka, Dagmar Veškrnová-Havlová, Petr Kratochvíl, Václav Vodák, Jiří Zoubek, Milena Kaplická, Magdalena Pakostová, Gabriela Wilhelmová, Marta Richterová, Jindra Kvardová, Jaroslava Tichá, Kateřina Besserová, Šárka Jerieová, Renata Schindlerová, Markéta Světlíková, Jitka Zimová, Vladimír Čech ml., Jan Fišar, Pavel Hekela, Jiří Knot, Jaromír Meduna, Antonín Procházka, Marcel Vašinka, Věra Barešová, Jarka Čapková, Vanda Čehovská, Anna Schugerová, Daniela Smyczková, Eva Stuchlíková, Jiřina Zemanová, Hana Čermáková, Ljuba Konvalinková, Zdeňka Mašková, Marika Uzonidu, Dagmar Vlčková, Petr Adler, Jan Bernard, Marie Durnová, Václav Helšus, Dagmar Khainová, Miroslav Kořínek, Jiří Lábus, Julius Neumann, Karel Novák, Rostislav Novák st., Bronislav Poloczek, Jan Schmid, Zuzana Schmidová, Jana Synková, Jitka Nováková, Josef Laufer, Karel Smyczek, Olga Fleischerová, Karel Rybář, Daniela Horníčková, František Němec, Táňa Fischerová

Producenti:

Karel Kochman

Scénografie:

Vladimír Labský

Masky:

Jiří Hurych

Kostýmy:

Irena Greifová
(další profese)
  • bassator
    **

    Celý film je bohužel stále o tom samém... V první, páte, padesáté i poslední minutě. To co by mohlo být natočeno ve 20 se roztahuje do minut devadesáti. Prostě a jednoduše - 90 minut plných deprese... - 40%(27.5.2011)

  • maxi6
    ****

    Markéta Zinnerová zde rozepsala působivé drama plné emocí a pohledů nad ztrátou milovaného dítěte. Působivé, rozhodně nenechá bez následků a i když, tak stále ještě v uších slyšíte Hapkovu melodii...nezapomenutelné...pokud vám to nic neřeklo..smůla(27.7.2004)

  • Dr.film
    ***

    Psychologické drama Juraje Herze mi občas lezlo na nervy. Ne špatnou filmařinou, ale svým depresivním zpracováním. Na mně je to příliš smutné a s filmem se mi nedařilo příliš ztotožnit. Chápu, že drama je drama, ale i tak není na škodu nechat diváka alespon na chvilku odpočinout.(25.4.2004)

  • Karlas
    ***

    Hezký dojemný film, který je více o pocitech než o ději. Snad proto je nositelem mého hodnocení hlavně Hapkova krásná hudba než dějová náplň příběhu, která je od poloviny prázdná a tápe. Divák je v této fázi v roli čekatele na výjmečné zakončení, to je však spíše tradiční. Nádherná Marta Vančurová je pro mne kouzelně přitažlivou bytostí, co zaujme každého obdivovatele ženského půvabu.(5.10.2013)

  • Radek99
    ****

    Juraj Herz proslul svými až hororově laděnými filmy, které si v sobě ovšem nesou punc velkého umění a vnitřně hlubokého sdělení (za všechny samozřejmě Spalovač mrtvol), stejně jako svými, silně stylizovanými, psychologickými dramaty, ať už s vysokou mírou manýry (Morgiana), či manýristicky přece jen uměřenější (Petrolejové lampy). Trochu se ale pozapomíná na to, že dovedl mistrně natočit i čistě reálný psychologický příběh, tedy neexperimentální projekt bez silné výtvarné stylizace a manýristických tendencí. Den pro mou lásku je čistý komorní snímek, nadčasové drama o přítomnosti smrti v lidském životě a těžko překonatelné bolesti ze ztráty těch nejbližších. Herz sází především na civilní vyznění filmu, tomu se podřizují veškeré výrazové prostředky (neobjeví se tu žádná patetická monumentální hudba atd.) a samozřejmě i civilní herecký projev všech aktérů. Je to film především o ženských hrdinkách (jak postava Marty Vančurové, tak i Jiřiny Šejbalové), jejich zraněném nitru a vyrovnávání se s bolestnou ztrátou, osobně jsem jako hendikep cítil fakt, že hlavní mužská postava, kterou ztvárnil Vlastimil Harapes, byla trochu plochá, ale možná to byl záměr vzešlý již ze scénáře známé české scénáristky Markéty Zinnerové, nebo je to dáno jeho nevýrazným hereckým projevem. Nutné je také pochválit kameru a práci se světlem, stejně jako celkový motiv uzavření se do ulity svého soukromí a své rodiny (symbolicky zdůrazněný navíc lokalizací půdního bytu), který mezi řádky odkazuje k dobové atmosféře ve společnosti v době vrcholné normalizace.(21.1.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace