Režie:
Juraj HerzScénář:
Josef ŠilhavýKamera:
Andrej BarlaHudba:
Bohuslav OndráčekHrají:
Dagmar Havlová, Ilja Prachař, Vít Olmer, Josef Abrhám, Karel Augusta, Václav Lohniský, Jiří Lír, Václav Helšus, Dana Císařová, Emma Černá, Vítězslav Černý (více)VOD (5)
Obsahy(1)
Pohledná servírka z krkonošského hotelu Bobí vrch Gita (Ž. Veselá) zahyne pod koly auta svého milence, který ji zabil kvůli obavám, že na něj dívka vyzradí nezákonné machinace s valutami. Gitu krátce nato začne hledat její sedmnáctiletá kamarádka Anna (D. Veškrnová). Naivní dívka, která vyrostla v dětském domově, chce původně jen padesát korun, které kdysi Gitě půjčila. Každý v hotelu se domnívá, že Gita prostě odjela za lepším, jak se tu už mockrát stalo. Jenže Anna začne v domnělém odchodu spatřovat řadu nejasností – Gita si například před svým zmizením nevyzvedla drahé boty, které si nechala opravit. Anna využije situace a nastoupí na Bobím vrchu jako pomocná síla v kuchyni. Nepotrvá to dlouho, a bude potřebovat pomoc… (Česká televize)
(více)Recenze (209)
Pohodová oddychovka, které nic nevytýkám. 1. Dagmar Vešrnová na začátku své herecké kariéry hraje holku z dětského domova velice přesvědčivě. Její nedbalá artikulace "kuju" ,nebo počítání chlebů, které si dala k párkům, to jsou odzbrojující scény. Hraje opravdu holku na zabití - jak je uvedeno v titulu. Jak je vidět podle některých komentářů, tak právě za to přesvědčivé ztvárnění jí někteří ubírají body (!?) 2. Pohodu, ale i špetku napětí navozuje výborná hudba, a to už od úvodních titulků. 3. Zápletka s botkami je jednouduchá, ale nosná, správně rozvíjená - např. rozhovor s psychologem: "Jak můžete nějakou knihu srovnávat s novými botami?" 4. V rámci žánku vhodně zvolený uzavřený počet podezřelých. 5. na rozdíl od některých současných nebo normalizačních poplatných kriminálek si v tomto filmu nikdo nehraje na vševědoucího náčelníka. ()
Všude ptáci jsou, však pár jen hnízd! Herzův pokus o detektivku západního střihu táhne dolů hlavně ne úplně dotažený scénář (nikoliv z režisérova pera) a snaha o komickou stránku, již si prý Herz do scénáře přidal, a která částečně vinou castingu bohužel vůbec nevychází. Leccos o rozdílu mezi ambicemi a výsledným produktem prozradí už úvodní kreslené titulky. Vedle pár pěkných herzovských obrazů tak potěší hlavně mistrovo hitchcockovské cameo s tatarákem nebo rozkutálené barely na silnici při automobilové honičce. ()
Starší filmy hodnotím dle toho, jak na mě v dané době působily. Pět hvězdiček dávám za to, že jako dítě do první třídy jsem se při něm strašně bála, na rozdíl od jiných detektivek a pod. První filmový počin Dáši Veškrnové byl velmi přesvědčivý a zdařilý. Byla naprosto bezelstná. Nyní jsem se na něj podívala opět...., není tam nic politického, je tam krásná krajina a úžasné jsou vždy počáteční záběry z kuchyně K. Augusty (p. Murašky), kdy se člověk až lekne. Ve své době skvělý film, ale ani ted moc nevyšuměl. Filmová chybička - v úvodní písni jde D. Veškrnová na začátku přes lávku a chybí ji její oranžová taška. V dalším záběru ji už má. ()
Není to zas až tak hrozný. Veškrnová tu hraje takovou optimistickou holku, která čerstvě opustila děcák a snaží se někde upíchnout. A mezi tím hledá, co se stalo kamarádce. Největším kladem tohohle filmu je, že ukazuje spíš mimoděk dobu socialismu - jak se tehdy žilo, jedlo, jak lidé přemýšleli. To mě na tom asi bavilo nejvíc. ()
Příjemná oddychovka v neokoukanym prostředí. Navíc docela nadčasovej soundtrack, kterej mi místy přišel nápadně podobnej s Birdmanem. Zápletka bohužel nic moc a trapnejch momentů dostatek, nicméně celý to tak nějak funguje a je to koukatelný (jednou nebo jednou za 10 let). ()
Galerie (6)
Photo © Filmové studio Barrandov
Reklama