Režie:
Juraj HerzScénář:
Josef ŠilhavýKamera:
Andrej BarlaHudba:
Bohuslav OndráčekHrají:
Dagmar Havlová, Ilja Prachař, Vít Olmer, Josef Abrhám, Karel Augusta, Václav Lohniský, Jiří Lír, Václav Helšus, Dana Císařová, Emma Černá, Vítězslav Černý (více)Obsahy(1)
Pohledná servírka z krkonošského hotelu Bobí vrch Gita (Ž. Veselá) zahyne pod koly auta svého milence, který ji zabil kvůli obavám, že na něj dívka vyzradí nezákonné machinace s valutami. Gitu krátce nato začne hledat její sedmnáctiletá kamarádka Anna (D. Veškrnová). Naivní dívka, která vyrostla v dětském domově, chce původně jen padesát korun, které kdysi Gitě půjčila. Každý v hotelu se domnívá, že Gita prostě odjela za lepším, jak se tu už mockrát stalo. Jenže Anna začne v domnělém odchodu spatřovat řadu nejasností – Gita si například před svým zmizením nevyzvedla drahé boty, které si nechala opravit. Anna využije situace a nastoupí na Bobím vrchu jako pomocná síla v kuchyni. Nepotrvá to dlouho, a bude potřebovat pomoc… (Česká televize)
(více)Recenze (209)
Podle mě celkem zdařilá detektivka. Veškrnová působí přirozeně potrhle, charakterní policajt Prachař a Augusta co perfektně krájí tu cibuli byl prý skvělý kuchař. Akorát těch soudruhů je tam strašně moc: soudruh psycholog má takový hlody - hahaha.... Ale tohle se nepovedlo: Dolfo piš si: "...nezvládl zatáčku Emil Fusó z Šamoný". Divák předpokládá automatickou repliku: Jak se to píše? Ta ovšem nepřichází... ()
Jako pozitivum bych viděl, že si Herz z určitých detektivkových klišé navzdory nenápaditému scénáři utahuje (viz zpívající Veškrnová) nebo je naopak místy dobarvuje surrealistickým humorem (záběry na jídlo, obzvláště Herze připravujícího si tatarák, případně postava psychologa J. Schmidta a kuchaře K. Augusty). Šalamounův kreslený úvod je pěkný, ale faktem zůstává, že to není výjimečné dílo, přesto dokáže realitu poloviny 70. let podat poměrně alespoň trošku věrně. ()
Juraj Herz je nepochybně schopen natočit velmi dobré filmy, ale tohle je čistá průměrnost. Scénář na hovno se prostě pozná a Veškrnová se může snažit jak chce a stejně z tohohle hovna nic nevytluče. Pár okamžiků je srandovních a člověk si říká, jestli to náhodou neměla být komedie, ale pak zase zabředne do utahaného průměru. Nic moc. ()
Pohodový detektivní film pro klidný večer s velmi příjemnou ústřední písní. Veš-krnová hraje (nehraje) skvěle v roli infantilní milé blbky, která jí vždy seděla. Opět perfektní Karel Augusta a Ilja Prachař báječně doplňují jednoduchý, přesto hezký příběh. Žádná propracovaná detektivka, ale spíše klasická pocitovka Juraje Herze, který to prostě umí. ()
Lepší tři hvězdičky. Veškrnová byla rozhodně lepší herečka než cokoliv dělala později, zkrátka "ševče, drž se svého...". Rozhodně tu dívku z děcáku hrála výborně. Film sám o sobě není špatný, jen kdyby v něm nebyla postava toho okrskáře, který je s tím Háblem chudák na všechno v Peci sám a dokonce společně s Veškrnkou jako jakousi českou Marplovou musí vypátrat osud zmizelé číšnice sám. Takhle přece ani za našeho režimu VB nepracovala. Jako skoro vždy se mi líbil výkon Karla Augusty, zatímco Lohniský používal svých charakteristických grifů, které se ne všude hodily. Po delší době jsem se na film rád podíval. ()
Galerie (6)
Photo © Filmové studio Barrandov
Zajímavosti (20)
- Další spoluprací dvojice Herz a Veškrnová měl být připravovaný projekt Automatická holka. Z projektu však sešlo z důvodu dalšího z mnoha Herzových zákazů natáčet. (Olík)
- Karel Augusta jako kuchař Muraško ve filmu skutečně vařil a nenechal se zastupovat žádným kuchařem a bravurně krájel cibuli, smažil palačinky, neboť nějakou dobu mimo herectví vařil jako profesionální kuchař. (Redyx1)
- Žižkova bouda, ve které se příběh z velké části odehrává, byla vybrána proto, že v ní probíhala rekonstrukce, a tak filmaři měli volné ruce. Také to pomohlo tomu, že film byl natočen za rekordních pět týdnů, což nebylo v té době na Barrandově zvykem. (sator)
Reklama