• Jeanne
    *****

    Ponuré, temné, tajemné, k tomu věčné, staré téma. Nádherná pohádka! ...Ale NE pro děti! Jako malá jsem viděla (jen) začátek (ty děsivé scény v lese), a když jsem ji pak zahlédla v programu, tak jsem hned raději vypínala televizi! :-) Až mnohem později jsem byla schopna docenit právě tu tajemnou atmosféru, co z ní čiší na všechny strany. Sedne tomu i to zařazení podzim - zima. Nic však není dokonalé - maska Zvířete se mi zdá opravdu přehnaná. Ten ptačí zobák je fakt moc!!! Nicméně tohle je jen "nepatrný" kaz na dokonalosti samé. Žluté růže, šaty, tajemný hrad a hudba. Geniální!(13.10.2003)

  • gouryella
    ****

    Tato pohádka se spíše dá nazvat ponurým hororovým příběhem, ale to neznamená, že by samotný pohádkový příběh byl potlačen. Naopak výborná vizuální stránka filmu jej ještě více umocňuje(6.9.2002)

  • Faidra
    ****

    Herzovi zřejmě může nejeden pediatr a dětský psycholog poděkovat za to, že nemá nedostatek práce. Věru nevím, jestli mu mám odpustit, že jsem se u toho coby dítko věku stěží školního klepala hrůzou a poté si na rodinných procházkách zakrývala oči, když jsme procházeli kolem brány místního zámku, která se v Panně a netvorovi objevila. S ohledem na české pojetí pohádek by tomu sedlo spíše označení romantický horor, ale na druhou stranu se Panna a netvor blíží tradiční grimmovské pohádce (stačí si vzpomenout na to, že v původní verzi Sněhurky je zlá macecha odsouzena tančit v rozpálených střevících, dokud nezemře, nebo na zamlčovaný fakt, že v Popelce matka svým vlastním dcerám uřízla prsty, aby pro změnu střevíček obuly) víc než naše vžité představy. Tak nebo onak je to film nesmírně krásný a působivý, s nádhernou Hapkovou hudbou, atmosférou, jež by se dala krájet, půvabnou Zdenou Studénkovou, několika zajímavě pojatými detaily (proměna ruky) a úvodní scénou, která zašlapává do země leckterý profláklý zahraniční horor. Ale nadpozemské Cocteauovo pojetí mi sedne přece jenom víc - a ta stylizace Netvora, která uvízla v půlce cesty mezi šelmou a dravým ptákem, se mi zdá už přece jen trochu příliš.(30.7.2007)

  • flanker.27
    *****

    Skvělá hudba, opravdu ponurá atmosféra, herecké výkony (zvláště Václav Voska), skvělé pojetí Netvora jako rozpolcené osobnosti, která se snaží získat zpět svou lidskost, a láska přemáhající smrt. Nádherný silný romantický příběh s výbornými dialogy.(15.11.2005)

  • Gilmour93
    ****

    Pojďme se krásně bát, než z netvora stane se baleťák a panna přestane býti pannou.. Není bez zajímavosti, že Herzova romantická pohádka s hororovými prvky se z úsporných důvodů natáčela současně s jiným autorovým startérem dětských depresí a pomočování (Deváté srdce) a Jurajovi nutno přičíst k dobru, že i do exteriérových scén v lesích, co vypadaly jak sibiřská tajga po pádu meteoritu, vnesl neodolatelně děsivé kouzlo. Hlavní hybná síla filmu (Hapkův ústřední klavírní motiv), je tady sám o sobě za pět hvězd, ovšem ty "volume up" varhany z kremační síně začnou být po čase otravně ohlušující, až by z toho háral pes. Zajímala by mě gáže pana Vosky, když na začátku bylo v lese zahaleném mlhou skrytým podtextem řečeno: „Ty se hlavně starej o to, aby Voskové měli co jíst a pít..“(2.11.2010)

  • - Scénář Oty Hofmana k tomuto snímku zpracoval do filmové podoby již o sedm let dříve pod názvem Kráska a zvíře (1971) Antonín Moskalyk. (juvelinokivi)

  • - Natáčení probíhalo v zámecké zahradě Mnichovo Hradiště, v pražských Havlíčkových sadech, na faře u kostela sv. Vojtěcha v Praze-Novém městě a u Trojanova mlýnu v pražském Suchdole. (Cucina_Rc)

  • - Přejmenováním předlohy „Kráska a zvíře“ na Panna a netvor chtěl režisér Herz zdůraznit odklon od nevinné pohádkové předlohy. (Olík)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace