Režie:
Amando de OssorioScénář:
Amando de OssorioKamera:
Miguel Fernández MilaHudba:
Antón García AbrilHrají:
Tony Kendall, Helga Liné, Francisco Nieto, Bárbara Rey, Luis Induni, Silvia Tortosa, Ángel Menéndez, Sergio Mendizábal, Javier de Rivera, Loreta Tovar (více)Obsahy(1)
Loreley (Helga Line) žije po staletí v jeskyni u řeky Rýn. Jakmile je měsíc v úplňku, mění se v bestii podobnou plazům a dostává chuť na lidskou krev. Když z nedaleké školy začne mizet jedna mladá dívka za druhou, vydává se lovec jménem Sirgurd (Tony Kendall) zabít toto monstrum. (Chatterer)
Videa (1)
Recenze (20)
Další perfektní atmosférický horror z raných 70. let španělské kinematografie ... Ossorio sice trochu uměle kombinuje mytologii a mysticismus s obyčejnou vyvražďovačkou, ale prostě to funguje. Příšera trhá krásný ženský i chlapy (ti už tak krásní nejsou ... ) na kusy svýma pařátama, vytrhává jim v detailních gore-záběrech srdce z těla, vizuální stránka a atmosféra je přímo úchvatná, holky zde hrají taky moc pěkný ... No a to, že příšerák je trochu "gumovej" mi v rámci věku filmu vůbec nevadilo. Protože ho Ossorio většinou šikovně schoval někde za rohem, ve křoví či za dveřma ... Výborná španělská horrorová labůstka, která svým věkem jen získává ... ()
V dnešní době by tenhle film příliš neobstál, ale vzhledem k době vzniku musím říci, že byť je příšerka gumová, tak je šikovně skrývána kameramanem, že dokáže i slušně napínat svým pařátem, kterým trhá na kusy především pěkné ženské ( Prsa, srdce ), máme zde tedy i obstojné gore a o pěkné ženy také není nouze. Nenudil jsem se, nestyděl jsem se a netrápil jsem se, tedy čtyřhvězdí na místě. 70% ()
Ve stejném roce, ve kterém natočil Amando de Ossorio třetí (a zřejmě nejslabší) film o nemrtvých templářích a ultra-levné béčko o upířích čarodějnicích, Night of the Sorcerers, se pochlapil a natočil i výborný Las Garras de Lorelei... Příběh je inspirován starověkým mýtem o krásné dívce žijící v jeskyni pod Rýnem... V noci se dívka mění v krvelačné monstrum (dosti podobné monstru z Creature from the Black Lagoon), které napadá bezbranné lidi, aby jim vyrvala srdce z těla, které potřebuje sníst, aby prodloužila svou vlastní existenci... Las Garras de Lorelei je skvělý film, ve kterém se kombinuje napětí s erotičnem a pěknými gore scénami... Je sice fakt, že by ve filmu mohlo být mnohem víc odhalených těl (přece jenom se podstatná část filmu odehrává na dívčím internátu), ale co už, člověk nemůže mít všechno... Každopádně všem fanouškům eurohororů 70-tých let musím tenhle kus (už jen pro skvělou atmosféru) doporučit... ()
Kouzelný horror vycházející z poetiky Hammeru. Část filmu se odehrává v jakoby časově neurčité době, připomínající 18.-19.století. Jen obří nákladní lodě, plavící se za doprovodu melancholických tónů po řece, a motorka připomenou, že se jedná o století 20. Černý kočár s rudými závěsy skrývající tajemnou postavu se naopak jakoby vyloupne z temného středověku. Španělé sáhli po germánské mytologii - Lorelei (v závěru se proměňující ve valkýru), Sirgurd ( evokuje Siegfrieda), poklad Nibelungů, Valhala, Wotan... - a namíchali báječný koktejl romantiky, tajemna, krve a dobrodružství. Ženy jsou zde krásné, gore efekty patřičně šťavnaté (za vytrhávání srdce a leptání kyselinou by se ani sám velký Fulci nestyděl) a bestie se ukáže jen na tak dlouho, aby nepůsobila komicky. Legenda o Lorelei je zde připomenuta i jako příběh známý v básnickém podání Heinea Heinricha. Bazén s dívkami a hudba doprovázející záběry na internátní školu jsou připomínkou uvolněných 60.let. Konec jsem čekal trochu jiný, ale takhle to je asi nejlepší. ()
Během natáčení Ossoriových geniálních templářů si natočil tohle lehce opomíjené béčko. Já osobně čekal trochu víc ale to jen kvůli kvalitě templářů. Tohle se samozřejmě nevyrovná ale i tak je to zábava. Monstrum je sice celkem gumové(i když vidíme spíše jen pařáty). Film je celkem krvavý a narozdíl od templářů dost má dostrychlý spád. Konec sice trošku zklamal a některé scény jsou blbé jak pěst na oko. Ale i tak solidní podívaná. ()
Reklama