Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Boss321
    ***

    Tenhle film má skvělý nápad, ale s realizací už je to horší......, ale věřím, že ve své době to mohl být poměrně hit.(6.12.2007)

  • corpsy
    ***

    Temný český horor. Kombinácia týchto troch slov je v tomto prípade opodstatnená. Juraj Herz má talent zahusťovať atmosféru, čo potvrdil v minulosti neraz. Niekoľko dobrých nápadov a praktík a máme tu jeden z najnezvyčajnejších českých filmov v histórii..(25.9.2010)

  • duklak2
    **

    Je to už velmi dlouho, kdy jsem viděl tento film. Na české poměry odvážné téma. Bohužel nedosahující kvality některých zahraničních snímků. Mám doma DVD a chci si tento "klenot" české tvorby "oživit".(13.8.2011)

  • Anderton
    ***

    Bohužiaľ musím po dlhých rokoch trochu upustiť od nadšenia, ktoré som prežíval pri sledovaní filmu v lietadle spoločne s dvadsiatimi vyhúkanými Indami. Nápad je vynikajúci, ale pokiaľ máte aspoň trochu nasledované staré americké a talianske horory, tak Upír z Feratu vás nemá čím šokovať, Herz sa drží príliš pri zemi. Myšlienka je jasná a som rád, že vôbec nejaká je, na druhú stranu je ale patrné, že Herz nám ju predkladá pomerne polopaticky. Hard core scény sa ukážu iba ako snom, čo je veľká škoda, pretože všetci od začiatku vieme, že podozrenie je pravdivé. Ale možno je to len metafora, že....Spoločne s Chytilovej Vlčí boudou jeden z mála originálnych čs hororov, ktorý ako pozerám ale veľa divákov sklamal. Nechcem tvrdiť, že nemajú fantáziu, pretože žánrové veľmoci sú predsa len v spracovávaní podobných tém niekde inde. Aha, takže svoje prsty mala vo finálnej verzii aj cenzúra, čím sa mnohé vysvetľuje.(29.12.2013)

  • balba
    ***

    "Vkusná parodie na filmové horory."(29.9.2006)

  • - Filmový Ferat Vampir RSR vznikl z konceptu Škoda 110 Super Sport (typ 724), jednoho z několika modelů navržených koncem šedesátých let. V roce 1972 byl představen na autosalonu v Bruselu, kde byl zahraničními médii hodnocen lépe než koncept Aston Martin. Vůz měl objem 1 147 cm, výkon 76,5 kw a dosahoval rychlosti 211 km/h. Karosérie ze sklolaminátu měla šestici výklopných předních světlometů a šestnáct zadních, 6 v horní řadě po třech a deset v dolní po celé šířce vozu. Dveře se vyklápěly nahoru, spolu s čelním sklem a střechou. Motor - řadový čtyřválec ze Škody 110 L Rallye poháněl zadní kola. V Československu byl koncept kritizován pro příliš hranatý vzhled a vzhledem k nastupující normalizaci nebyl uveden do výroby. Výtvarník Theodor Pištěk vůz pro potřeby filmu přelakoval z bílé na černou a upravil světlomety. Přední vyměnil za "zamračená" úzká pevná skla, zadní použil ze Škody 120 (typ 742 M), záď doplnil o velký spoiler. Ferat zastupoval ve filmu také prototyp Škoda 1100GT (ÚVMV 1100 GT). Vývoj sportovního kupé s motorem vzadu a samonosnou laminátovou karoserií probíhal mezi léty 1966-70. Vůz byl představen roku 1970 v Plzni a velký úspěch slavil na ženevském autosalonu 1971. Celkem bylo na podvozkové platformě Škody 100 postaveno 6 kusů, které se dodnes účastní závodů historických vozů. (kenny.h)

  • - Jan Švankmajer pro film vyrobil pohybující se motor organické vizáže složený z pravých kravích vnitřností, scény ale padly za oběť cenzuře. (BoredSeal)

  • - Ve filmu hrají tři filmoví režiséři: Juraj Herz (upír v rakvi), Jiří Menzel (MUDr. Marek) a Vít Olmer (patolog na pitevně). (PavelKral)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace