Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Storm Reid, Aldis Hodge, Harriet Dyer, Benedict Hardie, Anthony Brandon Wong, Amali Golden, Michael Dorman, Sam Smith (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (CinemArt)
(více)Videa (11)
Recenze (637)
Šikovný Leigh Whannell natočil konečně první solidní letošní horor. Upgrade se mi sice líbil o chlup více, ale s Invisible manem se popral slušně a je už teď jasné, že se film zařadí do škatulky povedených Remaků. Elisabeth Moss předvádí silný ženský herecký výkon ( Patří sice mezi nejméně sympatické herečky a ikdyž se na ní nekouká 2x nejlépe, tak to alespoň nahrazuje solidním hereckým výkonem). S originálem políbený nejsem, takže jsem šel viceméně na slepo a příběh je dostatečně zajímavý a poutavý. Nejsilnějšími stránkami filmu je rozhodně hudba, která dotváří perfektní až intenzivní atmosféru, dostatek napětí a nečekané zvraty. Mínusem pro mne bylo pomalejší tempo v první polovině a taky jsem doufal, že se Whanell vyřádí v násilí, čemuž se překvapivě vyvaroval úplně a za to bod dolů. Spokojený, ale čekal jsem silnější tah na bránu. 8/10. ()
Leigh Whannell v Neviditelném potvrzuje, že se s ním musí počítat jako s režisérem, který hororový žánr umí. K těm nejlepším mu však pořád ještě kousek schází. Jeho novince by slušelo zkrácení o nějakých dvacet minut, jinak je to však sice nepříliš originální, ale výtečně natočená thrillerová podívaná. Whannell u mí šponovat napětí, notně mu s tím pomáhá i vynikající Elizabeth Moss, a ve všech akčnějších scénách navíc potvrzuje kvality naznačené už v Upgrade. Navíc hraje s divákem od začátku fér hru a všechny karty vyloží na stůl překvapivě brzy, což mu ovšem nebrání v tom, aby fungovala dost nepříjemná atmosféra. Osobně mi Neviditelný sedl víc v okamžicích, kdy se bral stoprocentně vážně, protože díky sázce na atmosféru a dospělejší přístup k celé látce to fakt funguje tím způsobem, o němž většina současných hororů sní. Ale ačkoliv celé béčkové vyznění působí možná až příliš uspěchaně a trošku z něj čiší snaha hrotit to za každou cenu, celkově jde o hodně nadprůměrné řemeslo, které fandům hororů ukáže, že tu pořád jsou talentovaní režiséři, kteří i okoukaný příběh dovedou odvyprávět tak, že se člověk dvě hodiny nenudí. I když na novou žánrovou klasiku to bohužel asi stačit nebude. ()
Příběh vůbec nebyl děsivý, ale Elisabeth Moss ano! Kruhy pod očima, mastné vlasy, vrásky na čele a oteklý ksicht. Na to se fakt nedalo koukat. Celý film totálně zhnusila. Pokud by byl film o feťačce, tak bych ji dal hlavní roli. Filmu tak uniká i smysl, proč by totiž vědec - milionář toužil po takové škebli? 30% ()
„JEDNOU V NOCI JSEM SEDĚLA A PŘEMÝŠLELA, JAK OD ADRIANA ODEJÍT. CELÉ JSEM SI TO NAPLÁNOVALA. A ON SE NA MĚ DÍVAL, A ZKOUMAL MĚ. A ANIŽ BYCH ŘEKLA JEDINÝ SLOVO. PAK MI ŘEKL, ŽE HO NIKDY NEOPUSTÍM. AŤ BYCH BYLA KDEKOLIV, NAŠEL BY MĚ. ŽE BY KE MNĚ PŘIŠEL A JÁ BYCH HO NEVIDĚLA, ALE DAL BY MI VĚDĚT, ŽE JE U MĚ...“ /// Celkem blbě se o tom něco píše, protože i mírný vokecávání vede ke spoilerům. Co spoiler není, je fakt, že to od samýho začátku má parádní atmosféru. Je plná strachu a pak vlastně nevíte, jestli oprávněnýho nebo jen ta holka nemá kebuli v cajku, takže se dá konstatovat že psycho kurz absolvovali autoři s vyznamenáním! Protože kolem podivnejch věcí nejde chodit po špičkách do nekonečna, důležitý bude, co s tím chce Cecilia dělat? Přece nezaleze do kouta a nebude furt bulet! Skoro celej film je na scéně osamocená Elisabeth Moss. A když tomu tak je, buďte si jistí, že je to napínavý. Bez lacinejch lekaček (i když ten jeden okamžik byl fakt dobrej!), jen díky hudbě – tichu, výrazu v ksichtě a neviditelným nepříteli. Je to horor, takže některý věci se nijak speciálně vysvětlovat nemusí. Navíc tady to ani nejde. Cecilia je v očích všech totální magor. Často si představuju, že jsem v její kůži a že ti ostatní takhle blbě koukají na mě! Později se to z psychologickýho hororu změní na psychologickej komiks. Neříkám, že je to špatně, ale místo tý napínavé atmosféry přichází napínavý nahánění s neviditelným nepřítelem. Takže NEVIDITELNÝ je hlavně napínavej film s takovou hororovou povídačkou! Víc jsem se rozepsal TADY. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Kvůli starý jsem často neviditelnej. 2.) Mám ve skříni speciální oblek. Vytáhnu ho, až umřu. 3.) Thx za titule „Parzival a Kubc6a“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ *** ()
// Nic není odpornějšího než strach zranitelné ženy a touha toho využít, a nic není uspokojivějšího než chvíle, kdy taková žena svůj strach překoná. Neviditelný exceluje nejen jako psychologický thriller o oběti domácího násilí, zároveň do toho ještě zvládá chytrými nápady kombinovat prvky hororu, takže zůstává vždy o krok před vámi, a to až do samotného konce. Víc takových filmů, prosím. 9/10 ()
Galerie (37)
Zajímavosti (23)
- Jednalo o jeden z prvních filmů, který byl v důsledku uzavírání kin během vypuknutí koronaviru na začátku roku 2020 přesunut po pár dnech z kin na VOD (dostupný online). Snímek bylo možné zapůjčit na 48 hodin za 19.99 dolarů. [Zdroj: Fandimefilmu.cz] (VášaVF)
- Scénář se během natáčení ani trochu neupravoval. (TheSlezy)
- S výrobou filmu sa začalo už v roku 2006, keď bol najatý David S. Goyer, aby napísal scenár. Do roku 2011 sa však film nikam neposunul a projekt bol zastavený. Vo februári 2016 bol projekt obnovený, Johnny Depp obsadil hlavnú postavu a Ed Solomon napísal scenár. Po kritike a finančnom neúspechu filmu Múmia v roku 2017 bol však zrušený aj tento pokus o oživenie projektu. V roku 2019 bol projekt znova obnovený, scenára a réžie sa chopil Leigh Whannell, produkcie Jason Blum, ale Johnny Depp z obsadenia vypadol. (Arsenal83)
Reklama