poster

Aguirre, hněv Boží

  • Západní Německo

    Aguirre, der Zorn Gottes

  • Peru

    Aguirre, la ira de Dios

  • anglický

    Aguirre, the Wrath of God

Dobrodružný / Drama / Životopisný / Historický

Západní Německo / Peru, 1972, 93 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Zeck
    ***

    Psychologicky působící cesta po Amazonce za vlastním přeludem jeho reálných postav, která je dle toho také hodnocena (nadhodnocena). Nebýt přirozené herecké geniality a charismatu Kinskeho, tento německý pokus o znázornění doby konkvistadorů skončí zapomenutý v dějinách. Rozumím tomu, proč řada lidí tomuto filmu napálila pět hvězd a rozumím i těm, kteří tomu dali nekompromisní odpad, já osobně jsem byl tímto pokusem o zmapování skutečné události silně nezasažen a zklamán ze stylu vyprávění, které krom lidské mocichtivosti nedokázalo ukázat téměř nic. 60%(21.8.2012)

  • jojinecko
    ****

    O tom, že Herzog balansuje medzi majstrovstovm a šialenstvom svedčí už úvodná (nádherná!) scéna a dokazuje, že filmu dokáže obetovať aj režisérsky štúdiový komfort:)...Aguirre je originálny film, ktorý nie je svojim spracovaním podobný takmer ničomu, čo som doposiaľ videl. Svojimi divokými naturalistickými exteriérmi a cvokom Kinskim ešte viac zdôrazňuje myšlienku beznádejnej túžby a snahy po dosiahnutí bájneho El Dorada. Film plný alegorických odkazov, podmanivého dokumentaristického vizuálu a "tragických" postáv. Pútavé, podmanivé a nesmierne zaujímavé...(14.6.2009)

  • hirnlego
    ****

    Nebýt Kinského, půjde nejspíš o nepříliš vybočující dílo, které diváka zaujme snad jen pěknou úvodní scénou za zvuků krásné hudby a pomyšlením na poměrně nebezpečné podmínky, za jakých to muselo být natáčeno - ovšem Klaus Kinski je zde naprosto neskutečný! Žádná rozmáchlá gesta, žádné hysterické výlevy - a přesto je divák přikován k plátnu jeho naprosto zdrcujícím charismatem a všeříkajícími pohledy, které dokonale zobrazují postupné vzdalování se od reality v Aguirreho šíleném mozku. Jestli nějaký film stojí a padá s představitelem hlavní role, pak je to právě tento.(16.10.2007)

  • movie
    ****

    "Když bude Aguirre chtít, aby ptáci padali mrtví ze stromů, tak ptáci budou padat mrtví ze stromů." Pomalé šílenství. Podle publikace Herzog on Herzog to byla s Klausem ohromná legrace.(12.4.2010)

  • tahit
    ****

    Základní předpoklad mého smýšlení vybízí ke srovnání s nedávno zhlédnutým snímkem El Dorado od Carlose Saury, který se inspiroval spíše údaji faktů z historie. A přesto, že v obou případech jde o tentýž námět tak na rozdíl od historické věrnosti režisér Werner Herzog usiloval o vizionářskou podívanou, která je oproštěna od filmové všednosti. V zásadě lze tak oba filmy pochválit za vynikající kameramanské práce a fascinující hudbu, která je monumentální ve své kráse tónů v obou filmových snímcích. U té jedinečné hudby bušilo srdce tak strašně moc, že jsem cítil příval krve nahoru i dolu. Byla zasahující. Těm, kdo snímek dosud neviděli, nechci prozrazovat moc děj filmu, ale je to řekněme film s uměleckou licencí spíše stylu psychologického dramatu. V příběhu dobyvatelské expedice, která je uprostřed deštných pralesů jižní Ameriky, ve spleti nejistot, se silné scény střídají se slabšími a vyprávění filmu se soustřeďuje hlavně na herecké umění perfekcionisty a ostříleného borce Klause Kinského, který v sobě má nějaký elektrizující náboj. Což bohužel ostatním mužským představitelům zřetelně chybí. Ženské postavy naproti tomu jsou na tom o něco lepší. A přeci jenom tu při tom všem jaksi něco chybělo, alespoň mně, možná vnitřně. I přes všechny klady jde o takové chladnější mistrovské dílo. Čímž nechci říci, že ztrácí film svou působivost, ale mám za to, že film El Dorado má lepší obrazné vyjádření a větší akcent na prostředí. Také proporce vykreslených souvztažností vedlejších postav je lepší. V tom myslím, že se dílo Carlose Saury vyvedlo o něco lépe.(25.9.2011)

  • - Scéna, ve které poté, co misionář podá Indiánovi „slovo Boží“, Indián knihu přiloží k uchu a po chvíli ji pohodí s tím, že nic neslyší, má historický základ. Podle pramenů se tak roku 1533 zachoval poslední Inka Atahualpa při přijetí dominikána de Valverda vyslaného Pizzarem. (CSSML)

  • - Werner Herzog dle svých vlastních slov napsal scénář za dva a půl dne. (Hejtmy)

  • - Kompletní štáb měl pouze osm lidí. (Hejtmy)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace