Reklama

Reklama

Za kamerou

(festivalový název)
  • USA Cameraperson (více)
Trailer

VOD (1)

Obsahy(1)

Svědectví žen znásilněných během balkánského konfliktu, oživování novorozeněte v nigerijské porodnici, příprava na tribunál brutální rasově motivované vraždy v Texasu. Oceňovaná kameramanka Kirsten Johnson, která se podílela například na oscarovém dokumentu Citizenfour uvedeném na Jednom světě 2015, zachytila během své 25leté kariéry tisíce lidských dramat. Působivou koláží ze záběrů, které za tuto dobu nasbírala, vznáší intenzivní otázku nad vlastní prací a dokumentaristikou jako takovou. Je etické natáčet vlastní matku, jejíž mysl kalí Alzheimerova choroba? Kdy má dokumentarista, který se stane svědkem nebezpečné situace, zasáhnout a kdy se má jen dívat? (Jeden svět)

(více)

Recenze (2)

Tft 

všechny recenze uživatele

Někdo by mohl namítnou, že Cameraperson je jen několik záběrů natočených během několika let během práce na několika dokumentech poskládaných za sebou. Ono to tak totiž opravdu je, ale tohle není dokument v pravém slova smyslu, je to jak sama Kirsten Johnson uvádí její memoár. Je to pozvánka do jejího pracovního a osobního života. Dostává se nám tak pohledu do zákulisí její práce skrze nepoužité záběry, které jsou buď "nepovedené" nebo se prostě do daného dokumentu nedostaly z jiných důvodů. V tom tkví hlavní kouzlo Cameraperson, odhaluje totiž pravou podstatu práce kameramana. Skrze práci Kirsten Johnson můžeme vidět jak s citem zachycuje lidské životy, bez toho aby nějak zasahovala do dění a koloběhu událostí, které přímo volají po zásahu viz. dvě děti hrající si se sekerou. Cameraperson je dokumentem, který když se nad ním člověk opravdu zamyslí zaslouží obdiv. I přes svou jednoduchou strukturu totiž dokáže zaujmout a nutí člověka zamyslet se nad tím, co všechno vlastně povolání kameramana obnáší. 82% ()

PEZ 

všechny recenze uživatele

Kirsten Johnson je nepochybne výnimočná kameramanka. A podľa tohto dokumentu aj neľahostajná k objektom točenia. A síce väčšia časť použitého materiálu v tomto dokumentárnom zostrihu bola zaujímavá, niektoré veci ostali bez kontextu nedopovedané a tým pádom nadbytočné. Proste by sa tu zišiel dramaturg, ktorý by to trochu upratal. Škoda, dojem mohol byť fakt silný. Takto sa striedajú silné momenty s hluchými. Ale pár záberov stálo za to, niektoré mohli byť kľudne aj dlhšie. 7/10 (IFF Bratislava 2016) ()

Reklama

Reklama