Kamera:
Tristan OliverHudba:
Clint MansellHrají:
Douglas Booth, Holly Earl, Chris O'Dowd, John Sessions, Helen McCrory, Eleanor Tomlinson, Aidan Turner, Saoirse Ronan, Jerome Flynn, Cezary Łukaszewicz (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Celovečerní snímek o malíři Vincentovi van Goghovi S láskou Vincent (Loving Vincent) navazuje na slova samotného génia, který jednou pronesl, že "může komunikovat pouze skrze své malby". Byl natočen kombinací hraného filmu a animace originálních olejomaleb. Přesněji řečeno 66 960 originálních olejomaleb vytvořených 125 umělci z celého světa podle 94 původních van Goghových děl. Slovy tvůrců by "rozložené obrazy dokázaly pokrýt celý Londýn nebo Manhattan". Jedná se o první film svého druhu na světě. Předlohou pro animované obrazy jsou hrané scény se skutečnými herci. V obsazení figurují jména jako Saoirse Ronan, Aidan Turner nebo Helen McCrory. Scénář vznikl na základě 800 van Goghových dopisů adresovaných především jeho bratrovi. Příběh vrcholí v červenci 1890, kdy se van Gogh léčící se z deprese postřelí do hrudníku a o dva dny později, ve svých 37 letech, na následky tohoto zranění umírá. Okolnosti jeho smrti nebyly nikdy zcela objasněny. (Bohemia MP)
(více)Videa (2)
Recenze (295)
filmů.kde forma válcuje obsah je spousta,ale v tomhle případě je to jeden z nejvýraznějších rozdílů,který jsem kdy viděl.Dějově je totiž Loving Vincent něco co mě osobně absolutně nezaujalo,uspávalo a nebavilo.Nebýt již zmiňované formy,která je skvělá a má svoje kouzlo a jít o "normální" film,pravděpodobně bych vůbec nedokoukal.Děj 40 %,forma 80% - výsledek 60% ()
Nějak si nedokážu představit, co by si se snímkem počal někdo van Goghem, jeho příběhem i dílem nepolíbený, ale takový nedouk snad ani neexistuje... já ale mluvím jako Vincentova velká obdivovatelka, jak nesmírně dramatického života, který mě nepřestane dojímat, tak jeho jedinečných obrazů, jenž působí i ve své statické formě nebývale živě a energicky... a což teprve, když se spojí štětce umělců s dovedností animace a herci se použijí jako rekvizity - pak ožívají skutečně a vám tak malířovi známí, přátelé, domy, lokály, sluncem prohřáté ulice, horkem zvlněná krajina i mihotavost hvězd na noční obloze připadnou tak důvěrné, že snad zahlédnete sami sebe usrkávat absint, tu zelenou van Goghovu múzu, na terase noční kavárny v Arles... Dokonalému požitku uškodila scéna v obilném poli, která působila ploše jako na kouzelném paloučku ze Studia Kamarád blahé paměti, jinak tedy velmi osvěžující podívaná! ()
Nic z toho, co dělá tento film zážitkem se v zásadě netýká filmu. Scénář, kde se prochází protagonista sem tam jak ve špatné adventuře a dozvídá se od různých hlav, že "tak takové to tedy bylo", se strašně bojí jakkoli klást nároky na diváka, od kterého se čeká akorát smutně se rozněžňovat a být fascinován z toho, co se před ním odehrává. A tomu se po pravdě těžko odolává. Je to nový typ vizuálního zážitku, ta dvourozměrná hmatatelnost, která láká natáhnout ruku a dotknout se neustále se měnících tahů štětce. Je to jiný způsob pohlcení do filmového mikrosvěta, která mi připomenula jak si malé děti kreslí detailní obrázky míst, kde by právě chtěly být. ()
Po vizuální stránce je to krása a naprosto jedinečný zážitek. Bohužel jsem měla trochu problém s udržením pozornosti, protože ač se jedná o jakési vyšetřování smrti Vincenta van Gogha, tak se tu vlastně nic neděje a vše se odehrává jen v jemných náznacích. I tak je to ale film, který musíte vidět, protože ta animace jen naprosto fascinující. ()
Kdyby to byl hraný film se stejným scénářem, stejnými pozicemi kamery, stejným střihem (až na některé nemožné přechody, které by očividně stejné nebyly), šlo by o fádní zážitek. Ale ten film takový není a ta jedna věc navíc, ta vizuální podoba, tomu dodává dost energie. Rozhodně si šlo s možnostmi animace víc hrát, rozhodně šlo být míň jednotvárný a hravější i koncepčnější (koncept toho filmu vlastně nedává moc smysl a při přemýšlení, proč by příběh mladíka pátrajícího po důvodech smrti Van Gogha měl být natolik odevzdán jeho malířskému stylu, o němž v žádném slova smyslu nepadne ani slovo a s dějem filmu nesouvisí, jsem se nedobral uspokojivé odpovědi - zkrátka neexistuje důvod téhle optiky v tomhle vyprávění) - ale i když to je celkem jednoduchý gimmick, neubránil jsem se mu. ()
Galerie (46)
Photo © BreakThru Productions & Trademark Films
Zajímavosti (8)
- Tvorba filmu mala nasledovný priebeh. Najskôr bol natočený ako bežný hraný film v kulisách, vyrobených čiastočne alebo úplne podľa impresionistických diel Vincenta van Gogha, v prípade nutnosti pred zeleným plátnom. Neskôr viac ako 65 tisíc vzniknutých snímkov v natočených záberoch cez sto maliarov premaľovalo olejovými farbami štýlom holandského umelca. (Paldiny)
- Vincenta van Gogh nedaroval své ucho prostitutce, jak bylo dříve uváděno, ale uklízečce, která v noci pracovala v nevěstinci a přes den v obchodech. Její skutečné jméno bylo Gabrielle. (Macik1982)
- Celkem bylo využito 77 Vincentových pláten – tým výtvarníků tvořil jednotlivá políčka filmu v malých kójích ateliéru, přičemž každý se specializoval na konkrétní postavu příběhu. (ČSFD)
Reklama