poster

Potomci lidí

  • USA

    Children of Men

  • Slovensko

    Potomkovia ľudí

Sci-Fi / Drama / Thriller / Dobrodružný

USA / Velká Británie, 2006, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Dever
    *****

    Soundtrack John Tavener: 1. Hush - Deep Purple [4:25] ,2. Witness (1 Hope) - Roots Manuva [4:14] ,3. Tomorrow Never Knows - Junior Parker [3:30] ,4. Sleepy Shores - Michael Price [2:52] ,5. The Court of the Crimson - King Crimson [4:49] ,6. Backward - Kode9 and the Spaceape [4:33] ,7. Wait - The Kills [4:47] ,8. There is an Ocean - Donovan [4:47] ,9. Ruby Tuesday - Franco Battiato [3:37] ,10. Money Honey - Pressure/Warrior Queen [3:46] ,11. Arbeit Macht Frei - The Libertines [1:15] ,12. Indian Stomp - Cyrus [3:29] ,13. Bring on the Lucie (Freda Peeple) - John Lennon [4:13] ,14. Running the World - Jarvis Cocker [4:43],(15.5.2011)

  • Hal_Moore
    ****

    Je zbytečné psát něco objevného, Potomci lidí totiž mají neuvěřitelný počet komentářů. Za sebe napíšu jen, že vynikající scénu "hold your fire" jsem si po skončení pustil hned několikrát. Britové v poslední době dávají amíkům v Hollywoodu pořádně na prdel, nejdříve Potomci lidí, poté Sunshine.. Chytré sci-fi by Hollywood potřeboval jako sůl, jsem tedy velice zvědav, s čím v příštích pár letech přijdou, prozatím jim britové uštědřili pořádné ko.(27.11.2008)

  • EdaS
    ****

    Fantasticky invenčně natočený biják, který bohužel pokulhává po stránce příběhu a postav - navíc, všechno už tu bylo. Ale scéna útoku na auto nebo porodu stojí za to, abych zašel na Potomky lidí ještě jednou. Filmem roku pro mě nicméně pořád zůstává Skrytá identita - vypravěčsky má navrch. P.S. Tak jsem PL zhlédl i podruhé, ale za svým hodnocením si stojím.(10.11.2006)

  • Lateef
    *****

    Alfonso Cuarón předvedl svoji vizi blízké budoucnosti takovým stylem, že Vás do ní totálně vtáhnul. Nesedíte v kině, ale chodíte po ulicích, absolvujete honičky v autech i přestřelky mezi armádou a anarchisty - protože Cuarónovým majstrštykem je v tomto případě kamera. A zdejší kamera napsala novou kapitolu filmového umu... nadprůměrné dlouhé záběry vrcholí snad desetiminutovou šokující kamerovou kreací, kdy se hlavní hrdina potácí mezi salvami kulek a dělových koulí. Scéna je natolik reálná, že s lehkostí smete jakoukoliv konkurenci do odpadkového koše. A tak je to vlastně se vším v Cuarónově díle. Svět roku 2027 je vykreslen jako temná díra, na jejímž páchnoucím dně je lidská společnost. Teroristické útoky tu jsou na denním pořádku, města jsou špinavá a studená, podél silnic trčí do vzduchu místo patníků kopyta upálených zvířat...Cuarón stvořil budoucnost s neuvěřitelnou precizností a neskutečně reálně, že to snad musí být varování, do jakého stavu bychom se mohli jednoho dne dostat. Nesnaží se vyskládat na hromadu futuristické vymoženosti techniky (i když se jich pár najde a jsou ok), ale chce ukázat společnost, když se proti ní postaví sama Matka příroda (nerodící se děti). O bezvadnou autentičnost filmu se starají také výborní herci, především Clive Owen, věčně zachmuřený alkoholik a Michael Caine, coby staromódní hipík. Julianne Moore musela kvůli scénáři snad už po dvaceti minutách zaklepat na nebeskou bránu, ale scéna, ve které se tak stane, je jedním z vrcholů filmu. Každý má svojí představu o budoucnosti. Já doufám, že nebude tak syrová a zásadní jako ve výtečných Potomcích lidí...76 miliónů dolarů(rozpočet)/69 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(10.11.2006)

  • pan Hnědý
    ****

    Z filmařského hlediska Alfonso Cuarón posouvá hranice nemožného. Cuarón jakoby následuje zcela hladkými pohyby hrdiny (Clive Owen a Julianne Moore) i ve chvílích největšího vytržení a zmatku. Přehlednost a délka některých záběrů je naprosto fascinující a překonává všechno, co jsem viděl třeba u J.J Abramse, nebo v některých momentech Gilliemova filmu 12 OPIC. Pamatuji si celkem na tři záběry-sekvence z nichž každý sám o sobě zaručuje snímku věčné místo ve slavnostní síni v dějinách filmu, nebo ve filmových učebnicích. Trvají tak dlouho, až si při nich uvědomíme jejich délku a pak zase zapomeneme, že se pokračuje bez přerušení (dokonalý střih). Silný zážitek! Film roku, který se trhá na kusy s LETEM ČÍSLO 93.(12.8.2012)

  • - V rané verzi scénáře jsou Jasper a Theo svědky toho, jak se Janice účastní hromadné popravy organizované Quietem. Později se Jasper vrhne do spárů strážních psů, aby zachránil Thea a Kee a Miriam se dostane do Bexhillu. (HellFire)

  • - Marichka (Oana Pellea) má ztvárňovat cikánku, ztvárněnou herečkou rumunského původu Oanou Pelleovou. Přitom Marichka je ruské jméno a v domě si můžeme všimnou i medaile s podobiznou Lenina. Všechny její dialogy jsou v rumunštině. (Pavlínka9)

  • - Ve scéně, kdy je Miriam (Pam Ferris) tažena z autobusu v Bexhill, kamera zabírá několik vězňů u klecí i v kleci. Jeden z nich představuje takzvaného "muže s kapucí", mučeného vězně z Abu Ghraib, který se v podobné pozici objevil na skutečném snímku, který oblétl svět. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace