poster

Potomci lidí

  • USA

    Children of Men

  • Slovensko

    Potomkovia ľudí

Sci-Fi / Drama / Thriller / Dobrodružný

USA / Velká Británie, 2006, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • igi B.
    *****

    Strhující futuristické drama s velmi nepříjemně realistickým a bohužel až příliš uvěřitelným ztvárněním drsného světa až ne tak moc vzdáleného... Po prvním zhlédnutí pln rozporuplných pocitů říkám si, že tohle si v brzké době musím prostě pustit znovu. Každopádně pak komentář nyní napsaný by asi musel být pln emocí a nekritického pohledu... D.m.s.n. jde každopádně o velmi moderně a poctivě natočený skvělý film... Více prostě až s odstupem... V rámci žánru ovšem jednoznačně 5 hvězd!(31.12.2007)

  • AngelAngie
    *****

    Když tenhle film byl premiérově v ČR, zrovna jsem měla s jednou z kamarádek období, kdy jsme pořád chtěly na něco chodit do kina. Pamatuji si, že mi stačilo si přečíst jen nějakou recenzi a už jsem netoužila po ničem jiném než jej vidět. Kamarádka se zdráhala, pořád chtěla nějakou komedii, jenže mi stejně podlehla a šly jsme na tenhle kousek. Nikdy nezapomenu na její reakce a názory, když jsme poté jely domů - řekla mi, že je to nejlepší film, který kdy viděla a od té doby se dívala jen na filmy mnou doporučené .. a já si toho vážím, protože mě za všechny zahrnuje chválou. Tenhle film je takovej malej přelom, řekla bych, ta reálnost, kamera, .. kdo tohle neuvidí ve výborné kvalitě, nikdy nepocítí ten pravej zážitek.(18.11.2006)

  • Marigold
    *****

    Bravurní podobenství zániku lidstva korunují technické prostředky vyprávění. Hudba je velmi zajímavou mixáží apokalyptického chóru, nepříjemných ruchů a šlágrů, které zní přímo ve fikčním světě (z rádia a futuristické hifi soustavy). Musím přiznat, že na „Ruby Tuesday“ po shlédnutí „Potomků lidí“ už nikdy nezapomenu... Podobně účinným prostředkem je střih, který místy zcela absentuje a nechá film plynout v neuvěřitelně dlouhých a syrových celcích. Dává tak vyniknout expresivní práci ruční kamery Emmanuela Lubezkiho (mj. snímal i Burtonovu „Sleepy Hollow“). Ta dodává svým roztřeseným okem punc autenticity jak dialogickým scénám, tak akčním sekvencím, které jsou až nezdravě bezprostřední a působivé. Obrovské uznání zaslouží herecká družina v čele s výborným Clivem Owenem... není pochyb o tom, že tahle drsná maskulinní tvář je vybavena jemným vnitřním herectvím a přirozenou křehkostí, přející civilním polohám. Micheal Caine v roli Jaspera znovu dokládá, co je to sílící charisma stáří... Neznámá tvář Claire Hope-Ashitey září a bez velkých problémů se vyrovná hvězdě jako Julianne Moore. Hlavní hvězdou je ale Alfonso Cuarón, který po své potterovské anabázi konečně odevzdává práci, jež ho řadí mezi režisérské hvězdy první velikosti. Způsob, jakým pracuje s velkými celky záběrů, jakým pracuje s lidskými tvářemi, jakým graduje intenzitu filmu, jakým s minimálními prostředky navozuje atmosféru budoucího světa a způsob a jakým minimálními prostředky zrcadlí v budoucím světě rozkladný stav světa našeho, je hodný obdivu a uznání. „Potomci lidí“ nejsou planým moralizováním, ani vybičovaným katastrofickým filmem, který by se opíral o schéma a vše vypovídající symboly. Je to ve své podstatě film komorní, drsně autentický a upřímný. Na malém vzorku lidstva předkládá hrůznou vizi konce humanity, která je ve svém rozuzlení až symbolicky nadnesená... není pochyb o tom, že tohle „science fiction“ není nic jiného než mrazivá hyperbola dneška. Pro mě určitě dosavadní divácký zážitek roku.(12.11.2006)

  • mandes
    *****

    rozpočet : $76 million tržby celosvetovo : $69,005,844(18.4.2007)

  • Shit
    ****

    Film Potomci lidí mě mírně zklamaly, samozřejmě myšlenka s vymíráním lidsta kvůli nerození dětí je originální a zajímavej, jenže originální příběh sám o sobě film neudělá. Podle mě velkým problémem je, že některý pasáže sou děsně zdlouhavy a po nějaký tý chvilce i lehce nudící, kdyby bylo daleko víc napínavých pasáží jako je například napadení auta, tak bych byl nadmíru spokojen, jenže ono to podobných scén má velice pomálu, spíš se Guarón neustále snažil dbát na to, aby z budoucnosti udělal špinavou díru a navodil dojem dokonalý realističnosti, to se mu jako povedlo, né že né, podle mě je tohle jeden z nejrealističtějších filmů co jsem kdy viděl, jenže jaksi už zapoměl dodat filmu trochu víc dynamičnosti a tu realističnost zdaleka nevyužil v akci, tak jak bych si přestavoval, což je ohromná škoda, kór když si vzpomenu na tu ruční kameru a naprosto dokonalý záběry na jeden zátah z auta, tak bych Guaróna nejradši nakopal do kou... no prostě do filmu měl začlenit daleko víc podobných scén. Sice na konci se to Guarón snažil ještě rychle dohnat a celkem se mu to dařilo, ale tam ta ruční kamera spíš dělala až moc velkej chaos, i když je pravda, že to opět vypadalo dokonale realisticky, ale zase to nebylo úplně nejlíp přehledný. Jediný s čim sem byl naprosto spokojenej byl výber herců, Clive Owen se pro tu roli snad narodil a Michael Caine je jako hipísák fakt boží. Škoda jen, že se ve filmu moc neohřeje Julianne Moore, zcela jistě by měla filmu ještě co nabídnout. Taky určitě ještě za vyzdvyhnutí stojí Ejiofor, toho jsem poprvé viděl v záporná roli a nemůžu říct, že by mu to nesedělo. Když tenhle film vezmu celkově, tak to bohužel u mě na víc než 4* nemá, ale kdo má rád temnou vizi budoucnosti alá 12 opic jako já, i když né tak propracovanou, tak by si tohle určitě neměl nechat ujít, ale neměl by od toho očekávat, že to bude nejlepší sci-fi všech dob(18.11.2006)

  • - Ve scéně, kdy Nigel (Danny Huston) v jídelně křičí na Alexe (Ed Westwick), aby si vzal léky, má Alex (Ed Westwick) při zapití první pilulky méně vody než o pár sekund zapití druhé pilulky. (Pavlínka9)

  • - Porod v polních podmínkách vznikal v počítači složením hned několika záběrů. Reálně působící novorozenec je pak produktem špičkové animace. (Siriuss)

  • - Ve scéně, kdy Theo (Clive Owen) a Jasper (Michael Caine) kouří „jahodový kašel“, kočka, která je u Thea (Clive Owen), mění s každým střihem svou spící polohu. (Pavlínka9)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace