Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Johann Strauss (Fernand Gravey), syn skladatele stejného jména, pracuje na počátku své kariéry v bance. Jednoho dne je propuštěn, protože myslí na muziku více, než-li na klienty za přepážkou. V jeho životním snu jej podporuje snoubenka Poldi Vogelhuber (Luise Rainer). Cesta k úspěchu je těžká, ale s Poldi, nyní jako manželkou, dosáhnou poloviny úspěchu. Druhou polovinou je sopranistka Carla Donner (Miliza Korjus), kterou diváci milují. Carla ale myslí na víc a touží, aby ji miloval i Strauss. (ČSFD)

(více)

Recenze (3)

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Už je to dlouho, co jsem si naposledy tak užila hollywoodskou variantu stejné látky, kterou v Londýně pokazili tím svým cockney humorem. A ano, přesně to je případ téhle vídeňské pohádky. V MGM byli natolik při věci, že do úvodních titulků přidali větičku o tom, v jakém se pohybujeme žánru, aby skutečně nikdo nepochyboval. Takže nehledáme odchylky od skutečného životopisu Johanna Strausse ml. a reálií Vídně (a vídeňského lesa) poloviny 19. století, ale naopak sledujeme poctu éře valčíku jako celku. Zatímco Hitchcock si to celé natočil po svém jako vlastní příspěvek k operetnímu žánru a spíš negoval původní životopisnou operetu, Hollywood měl to štěstí, že pracoval s broadwayskou adaptací. Výsledkem je výborné hudební melodrama, ve kterém hrají jak o život dvě antagonistky - emocionální Luise Rainer (oscarová herečka původem z Německa) a pikantní Miliza Korjus (polská pěvkyně s neskutečně zajímavým osudem). Fernand Gravey vedle nich nemá tolik šanci zazářit, zvlášť, pokud je pro změnu jeho sokem démonický Lionel Atwill (oblíbený záporák z filmů von Sternberga). Opravdu se nedivím, že vzniklo tolik filmů na stejné téma, protože zážitek je to neskutečný. ()

Reklama

Galerie (43)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama