Režie:
Theodore MelfiKamera:
Mandy WalkerHrají:
Taraji P. Henson, Octavia Spencer, Janelle Monáe, Kevin Costner, Kirsten Dunst, Jim Parsons, Mahershala Ali, Aldis Hodge, Glen Powell, Kimberly Quinn (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Snímek Skrytá čísla vypráví neuvěřitelný příběh Katherine Johnson (Taraji P. Henson), Dorothy Vaughan (Octavia Spencer) a Mary Jackson (Janelle Monáe), tří geniálních Afroameričanek, které pracovaly v NASA a jejichž výpočty stály za vysláním astronauta Johna Glenna na oběžnou dráhu. Významně tak pomohly zamíchat pořadím souboje v dobývání vesmíru. Trojice vizionářek nedbala na rasové a genderové předsudky a stala se inspirací pro další generace. (Bontonfilm)
(více)Videa (5)
Recenze (361)
Tři ženy, NASA, matematika, humor a období segregace. Rozhodně nejpozitivnější z letošních oscarových filmů. Čas od času si ho pustím, abych si zlepšil den, protože tolik ve výsledku pozitivní energie a radosti z úspěchu, člověk nevidí často. Tenhle film má dvě tváře, první je sledování hlavní trojice žen, které se postupně prosazují na lepší pozice v NASA a v odhlečeném tónu sledujeme jejich příběh. Druhá tvář je společenská, kdy se opět vrací mírná reflexe a zdvižené obočí nad obdobím segregace v Americe. Nebyla to pěkná doba a je dobré, si to opakovat. Navíc až neskutečný příběh trojice barevných žen dodává celé absurditě tehdejšího systému zajímavý podtext a věrohodnější pohled na běžný život. Tenhle pohled navíc v důsledku dokresluje, čím byly vesmírné lety ve své době pro společnost. Byl to důvod, proč segregaci překlenout, protože skutečný nepřítel byl tam venku (resp. nad hlavami) a celá Amerika chtěla něčeho dosáhnout. Tohle sjednocení národa mi dnes chybí a zajímá mě, zda bude někdy dostatečně nahrazeno. Možná jednou, bude podobný pohled nejen v rámci jednoho národa, ale také celé planety. ()
70% ... Zábavný film, který mě přes svoji délku nenechal se ani vteřinu nudit, hlavní hrdinky jsou sympatické a celé téma je mi osobně velmi blízké. Pro mě velké překvapení i co do zobrazení rasismu v USA v této poměrně ještě nedávné době (člověk se občas nestačí divit), zaujal mě pohled do zákulisí NASA (programování v plenkách) a vlastně ani nevadila naprosto odzbrojující pozitivita filmu, kdy nakonec všem všechno vyjde a všichni se mají krásně a báječně. ()
režiser Theodore Melfi zde zobrazuje závod americké NASA a Ruska o vyslání člověka do vesmíru. Hlavními představiteli, jsou ve filmu tři afroameričanky, které to nemají díky době ve které žijí jednoduché, a musejí se díky svému tempreramentu, ctižádostí a hlavně díky své inteligenci propracovat až na významné pozice v NASA. Film zobrazuje víc jak auntentický obraz jak bylo s afromeričanami v minulém století jednáno, a jak i malý krůček pro člověka je velký krůček pro lidstvo. Snímek je svým zábavným, ale i dramatickým podáním velmi koukatelný a plynule diváka vtáhne do děje. Film je obohacený výborným soundtrackem od Pharella Williamse ()
Jediný problém vidím v tom, že sa snímok príliš zaoberá rasovou tématikou a odsúva na druhú koľaj vlastne to najdôležitejšie. A to súboj dvoch veľmocí o dobývanie vesmíru. Alebo tu fakt nešlo o to? Príjemný snímok, ale až veľmi okato pchajúci pred diváka tému rasizmu, ako keby sme jej nemali už dosť v týchto ohavných časoch. ()
Vyrovnávání se se svou minulostí gerojů z jůesej mě fakticky nezajímá, na což jsem ukrutně nadával u oscarové břeče 12 let v řetězech. Tady je to o nečem jiným, protože český divák se necítí toliko znásilněn. Oproti skorooscarovému Nespoutanému Djangovi, kde si Tarantino tématiku vyloženě kroutí k divákovu pobavení, tady hraje rasismus 50/50 ku úplně jinému historickému milníku, takže i když je segregace divákovi cpána co chvíla, celkový dojem z filmu mně to kazilo jen malinko, což bude spojeno i s jistým zadostiučiňujícím efektem, který ale, jak znám pány akademiky, může být právě tím pouze skorooscarovým. Přes pomalejší rozjezd se mi Hidden Figures líbily, protože je to především z pohledu "Star Wars" poučný film. Zde je nominace na Oscar smysluplná, ale odbouraný rozhodně nejsem. 75% ()
Galerie (40)
Zajímavosti (16)
- Producent Pharrell Williams také dohlížel na všechny hudební prvky a soundtrack. (BMW12)
- Do hlavných úloh boli zvažované aj Viola Davis a Oprah Winfrey. (Astonko)
- Před natáčením v Atlantě režisér Theodore Melfi a herečka Taraji P. Henson navštívili 98letou Katherine Johnson v domě ve Virginii, kde se bavili a prohlíželi fotoalba s dětmi a vnoučaty. Katherine několikrát řekla: „Nevím, proč děláte film o mně. Dělala jsem jen svou práci.“ (griph)
Reklama