Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Joanna Eberhartová (Nicole Kidmanová) je úspěšná televizní producentka, která však kvůli násilnému incidentu, vyvolanému jejím kontroverzním pořadem, dostane v prestižní televizní společnosti výpověď. Když se následkem toho zhroutí, přestěhuje se s manželem Walterem (Matthew Broderick) a dvěma dětmi z Manhattanu do dokonalého moderního městečka Stepfordu. Všechno zde se zdá tak perfektní, že to je až neuvěřitelné. Zdejší ženy se skvěle starají o své protějšky, o domácnost, a dokonale plní své manželské povinnosti. Joanna si společně se svými přáteli - spisovatelkou a vyléčenou alkoholičkou Bobbie (Bette Midlerová) a extravagantním homosexuálem Rogerem (Roger Bart) – záhy uvědomí, že zde něco není v pořádku. A že nic není takové, jak se na první pohled zdá… (HBO Europe)

(více)

Recenze (374)

kleopatra 

všechny recenze uživatele

To, že se tenhle film tak úplně nedrží vynikající knižní předlohy, jsem věděla dopředu, takže proč jsem tak překvapená a zklamaná? Opravdu, toho vynikajícího námětu s dusnou atmosférou a hlavně naprosto jiným vyústěním je velká škoda, protože pohled na "ideál" stepfordského muže - ženu, jejíž akční radius je od sporáku k pračce - je tady ztvárněn vskutku hororově. Konec je pak ale vyloženě pitomej a totálně pohřbívá to, co mělo šanci být velmi nadějným. ()

Galadriel 

všechny recenze uživatele

Všechno, co bylo na knize Iry Levina tak krásné - tajemno, alegorie, satira, dvojznačnost (v ní vlastně nevíme, jestli ty "sci-fi" náznaky jsou skutečné, nebo jestli jde jen o obraz společnosti) tady naprosto chybí. Z ironické a inteligentní knihy zbyla ne zrovna inteligentní moralitka s happy endem. Nicole Kidman se snaží, seč může, přesto mi tahle její role přišla jako jedna z nejhorších (i tak ale naprůměrná), ale není to vlastně její vina. Chyba je na straně scénáristy a režiséra, že uchopili tolik nadějnou látku z hodně špatného konce. ()

Radyo 

všechny recenze uživatele

Není to žádná bomba, ale dá se na to celkem v klidu dívat. Nicole Kidman tentokráte nedává vyniknout svůj talent ani zdaleka tak výrazně, jako v některých jiných dílech, ale jeden její výraz (když jí její šéfka řekne, ehm, no však vy víte co), kdy na její tváři v několika vteřinách úplně vidíme proměnu jejího vnitřního rozpoložení, tak ten fakt stojí za zmínku. :-) Ira Levin by z tohoto výsledku zfilmování své knihy asi nadšením neskákal, ale je to relativně svěží. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $90miliónovTržby USA $59,484,742Tržby Celosvetovo $102,001,626║ Len taká prefarbičkovaná umelinka, čo v celkovej podstate nemá nič do seba a stráca sa sama v sebe. /40%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Kdyby nebylo nudy na začátku a uprostřed filmu, tak bych dokonce prohlásil, že jsem se slušně bavil. Některé okamžiky, některé hlášky a scény bych nazval podařenými, bohužel jich nebylo tolik kolik by si každý divák pravděpodobně přál. Ani někdy oslavovaný perfekcionista Frank Oz nijak nepřekvapil, spíše dokonce zklamal, když je jeho režie naprosto obyčejná. Nicole Kidman je příjemná a chvílemi jí to i sluší, ale její "hvězdnost" působí občas rušivě. Ani Matthew Broderik nepůsobí nijak sebejistě a asi už si zvykl na své oblíbené divadlo a film nechává hodně stranou. Glenn Close a Christopher Walken jsou skvělá dvojice, která některé scény drží hodně nad vodou. Nic z toho nestačí k tomu, aby Strepfordské paničky byli kvalitní filmem, který lze doporučit. Právě naopak. Takovéhle remaky by neměli vznikat, protože pouze ničí lesk původních filmů. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Dá se říct, že jde o zprznění předlohy. Začátek je sice fakt zábavnej, ale pak to vyplyne do ztracena a začne to býti nudné. Škoda. ()

Nathalie 

všechny recenze uživatele

Jak najít dokonalou ženu? Co si člověk neudělá sám, to nemá......Ozova vykostěná adaptace trpí jednou nevyléčitelnou nemocí- amnézií. Chvilku si hraje na komedii, pak na to šťastně zapomene, chvilku si hraje na thriller...znovu na to zapomene...vyzkouší si drama....opět zafunguje porucha paměti...aby se na konci oslím obloukem vrátila ke komedii s hloupým závěrem. Thriller není dechberoucí, drama stojí na hliněných nohách a komedie není vtipná___ Mnoho psů zajícova smrt, která má podobu krátkozraké a zoufale průhledné žánrové matlanice s občasnými rádobydramatickými momenty a snaživou Nicole Kidman. Prchavé kouzlo Levinovy satiry a mrazivé napětí je v Stepfordu nedostatkové zboží. Pokud vás něco vyděsí, tak nejspíš to, že tahle komedie není černá, ale nudně šedivá. (50%) ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Obdivujem vašu knihu o vašej mame. Ako sa len volala... ?“ – „´Milujem ťa, ale zdochni´.“ Komentár obsahuje drobné spoilery (ale ak ste videli trailer, je to fuk). Ten príbeh (jedna knižka a dva filmy) je zákerný. Je tam horor, sci-fi, triler, čierna komédia, romantika, situačná komika, psychotriler, satira, paródia, fantasy, tragikomédia, dráma. Je v tom sexizmus, šovinizmus, feminizmus. Jje to o tom, že muži sú nad ženami a ženy nad mužmi. Levinovu knižku som nečítal, takže neviem, ako je to (ne)vyriešené v nej). Už prvý film (zo 70. rokov 20. storočia) sa mi neveľmi páčil (60%). Nová verzia svojrázneho muppeťáka Franka Oza ešte menej. Ak sa naladíte na správnu vlnovú dĺžku, oceníte zopár vtipov (neuveriteľne pokojne prijatá výpoveď z pracovného pomeru), niektorých hercov (odfajčievajúca Bette Midlerová) a štylizovanú výpravu, zaseknutú v 50. rokoch (účesy, kostýmy, správanie postáv). Postupne som sa ale prejedol opulentnej vizuálnej stránky a niektoré triky ma až zaskočili (zrejme schválnou, ale aj tak) primitívnosťou ( „pes“). Plus ma štval nesympatický Broderick a ku koncu to stratilo už aj posledné zvyšky logiky (podzemie nie je chránené ani len blbým visacím zámkom). Nevraviac o tom, že som pri najlepšej vôli nepochopil, či sú ženy stroje alebo len „čipmi v mozgu vylepšené pôvodné kusy“ (v „reklamnom videu“ sa hovorí, že je to žena, len s implantátmi v mozgu, ale Walken je stopercentný robot... tak ako? ... a čo sa robí s „originálnymi kusmi“?... nie, vôbec som to nepochopil). DODATOK 26. 2. 2010: Knihu som konečne dočítal a hoci výrazne stojí na šokujúcom závere, ktorý som ja poznal, tak napriek tomu ma veľmi bavila, je skvele napísané, vtipne a pritom napínavo, miestami až strašidelne. Ozov film sa jej relatívne úzko drží (ale naozaj by ma zaujímalo, čo robia s telami), napriek tomu to (tak akosi celkovo) poňal úplne zle a Levinovi nesiaha ani po sukňu. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak tohle me hodne mile prekvapilo. Skoda, ze jsem nevidel puvodni film a nemuzu srovnavat. Pribeh sice neni nijak zvlast slozitej, ale par necekanejch zvratu tu je a nektere docela prekvapi. Jen je skoda, ze se zacalo s ukazovanim toho, ze je neco spatne moc brzo. Skoro po celou dobu filmu jsem se fakt dobre bavil, par situaci bylo hodne vtipnejch a dej svizne odsejpal. Cemuz taky napomohli herci, kteri i kdyz nejsou nijak vynikajici, predvadi prijemny vykony. Hlavne Jon Lovitz, Glenn Close, Christopher Walken a Nicole Kidman. Akorat Matthew Broderick vypada spis jak kluk, nez jako zastupce reditele. Bohuzel film ke konci ztraci tempo, prestava bejt vtipnej a zbytecne moc se soustredi na "sokujici" odhaleni. Skoda, takle to jsou jen 4*. ()

monolog 

všechny recenze uživatele

Hlavně je to velká nuda. Snaží se to hrát si na hrozně vtipnou komedii, jenže toho vtipu tam je opravdu pomálu. Předlohu jsem nečetl, ale vyrozuměl jsem, že určitě nebyla humorná, možná vyznívala absurdně (četl sem od Levina jen oba díly Rosemary), jenže tohle? Vysvětlení, co se děje, přijde příliš brzy a potom už diváka naprosto nic nepřekvapí. Dokonce jsem si správně i typnul ten překvapivej závěr. Měli to pojmout jako mysteriózní thriller, dramatickou možná až kriminálku, kdy by hlavní hrdinka hledala, co se děje s jejími známými s vlastní individualitou, narážela na podivnosti na každým kroku, dostávala se do různýho nebezpečí, manžel by jí to nevěřil, a nakonec by se jí stalo v posledních záběrech totéž a udělal by to ještě její muž. Mohli do toho přimíchat špetku satanismu a modlářství (ti fanatičtí manžílci k tomu přímo vybízejí), mohlo to skončit nějakým opravdu temným skutkem. Jenže to neudělali. Určitě se snažili o masám co nejpřístupnější film, o jednoduchý, humorný snímek na nedělní odpoledne, relaxačku před prací., protože pokud se o právě toto nesnažili, tak se to šeredně nepovedlo. Z tohohle filmu mám rozpačitý dojem. Není to ani pořádná komedie, ani nic jinýho. Jenom rozpačitě přešlapuje před brankou vedoucí k silnici vedoucí k velikosti. ()

Faidra 

všechny recenze uživatele

Nic proti, ale udělat ze satirického hororu romantickou komedii nebude fungovat tak na 90% a milé paničky, ať sebenačančanější, to mezi těch 10% nedovlečou. Nicole a ostatní dámy musím za kreaci dam tak sladkých, že z nich člověka chytají křeče do moudráků, pochválit, ale jejich mužské protějšky to dost flákají. Fajn, co si žena nezařídí sama, to nemá, to je té části lidstva, nosící sukně, známo už od dob, kdy se nenosily sukně, nýbrž stylové kostýmky z kůže šavlozubých tygrů. Ale ten konec, panstvo, u toho se rozpláče i nejotrlejší cynik. Vzteky. ()

Bebacek 

všechny recenze uživatele

"Jen mocichtivý neurotičky kastrující na Manhattanu chlapy choděj v černý. Chceš bejt stejná? – Už jako malá holka jsem to chtěla." Super "spin-off" k Feminine Mystique. Nadsazené, ale pravdivé a trefné s parádními replikami. Debata nad tím, zda je lepší Xanax, Zoloft, Prozac či Viagra je top. Bavila jsem se božsky. Nedoceněný filmový klenot. ()

Shit 

všechny recenze uživatele

O Stepforských paničkách sem měl zdaleka jiný mínění než se z toho nakonec vyklubalo. Nicméně to tomu stejně moc nepomohlo. Ze začátku sem ani nechtěl uvěřit, do jaký kraviny se to Nicol Kidman, Broderick nebo Walken nechali naverbovat, protože mi to přišlo jako docela stupidní film, naštěstí postupem času to celkem nabralo dech a i když se z toho nakonec stala taková sci-fi komedie, tak sem z toho měl rozhodně lepší pocit, než co na mě vysokočilo na začátku, ale i tak se mi to zdálo takový dost mdlý a o ničem ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Kdo chce na chvíli navštívit dokonalý svět, tak je na správné adrese. Před pár lety to byla ještě sranda, ale dnes již víme, že nejsme daleko od života ve Stepfordu. Originální námět a roztomilá Nicole způsobily, že jsem se ani chvilku nenudil, ale emoce jako bonus jsem bohužel nedostal. ()

flanker.27 odpad!

všechny recenze uživatele

Tak nějak nevim, co to u všech feministek mělo být. Nejdřív jakoby kritika reality shows, pak ambicioznosti matky na úkor rodiny, pak neschopných mužů žárlících na své ženy, či co. Absence kvalitních dialogů, které by k tématu sedly (třeba kdyby se k tomu dostal Woody Allen) a celková plytkost příběhu odsuzují film do zapomnění. Pikantní je, jak oproti předloze zde už mužům nezůstalo dokonce ani místo tvůrců Stepfordu, protože chlapi jsou fujky, áááno, ženy jsou bohyně, áááno, rodina je nástroj útlaku ženy, áááno. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Knihu jsem nečetl a až dosud neviděl ani původní filmovou verzi ze 70. let. Nemusím tedy řešit věčný problém jak hanebně a přímo svatokrádežně naložil scénárista a režisér s posvátnými vzory. Odklonit se od původního žánru a natočit sci fi komedii považuji za velmi rozumný nápad, podobný námět se dnes už vážně brát nedá. Otevřeně se přiznám, že jsem se bavil víc, než u většiny současných komedií, což ovšem nutně neznamená, že by paničky byly plné originálního, jiskřivého humoru. Spíš se projevuje můj kladný vztah ke sci fi a co se rádo mívá, to se taky rádo shazuje. Ozova režie je v rámci jeho možností v pohodě, slabiny jsou spíš ve scénáři. Herecké obsazení slušné a v případě Nicol Kidmen dokonalou trefou do černého. Celkový dojem 55 % ()

choze odpad!

všechny recenze uživatele

Frank Oz je velmi zrádný režisér, na jedné straně má ve své filmografii některé aspoň místy zábavné záležitosti jako je Malý krámek hrůz nebo Svatba naruby, na druhé straně pak zoufale nevtipný Trhák pana Bowfingera. Stepfordské paničky bohužel patří do té druhé skupiny. Neznát předlohu je v tomto případě výhodou, protože jinak by jste se akorát celou dobu podivovali, jak dokonalý paskvil může neobratným adaptováním vzniknout. Režisérovi bych doporučil, aby do svých filmů už přestal otravně cpát svou sexuální orientaci, Kidmanová je jako už tradičně úchvatná, komediální poloha jí sedí a sluší, o tom šíleném stepfordském účesu ani nemluvě. ()

Dudek odpad!

všechny recenze uživatele

No tedy, vážení, já čumím jak blázen. Knihu Stepfordské paničky znám velmi dobře a proto jsem absolutně nechápal, jaký film z ní mohl vzniknout. Abyste to špatně nepochopili, nemám s novým zaměřením téhle adaptace žádný problém, jen jsem to prostě nečekal. Dusná atmosféra a veškeré zajímavé poznatky a myšlenky, které Ira Levin do knihy vložil jsou eliminovány na úkor komediálněji laděnému příběhu. Identita paniček je odhalena až příliš brzy a celý snímek tak čerpá pouze z odlišností mezi robotickými obyvateli a normálním člověkem. Samotná podstata knihy je podána odlehčeně a jednotlivé složky nám tvůrci servírují rovnou pod nos. Snímek postrádá jakoukoli gradaci a nedaří se jej stmelit dohromady. Samozřejmě, v běžné stopáži se tu neustále něco děje, tvůrci dobře zaměřili ladění jednotlivých scén a rozdělili snímek na krátké - a vcelku dobře provázané - segmenty, které jsou různě uspůsobeny, tak aby se neustále něco dělo. Pokud to vezmu hned od začátku, musím se přiznat, že jméno režiséra absolutně ladí k počátečnímu ladění snímku, který má nádech jisté retrospektivy v současné moderní kinematografii. Nebereme-li v potaz jen úvodní titulky, pak je nutné si všimnout zejména hereckému vedení, jednotlivým výrazům hlavních hrdinů a i jednotlivým žertíkům, které jasně plynou z minulosti a zároveň docela překvapivě nepůsobí vzhledem k modernosti vůbec jako pěst na oko. Stepford je příjemný, přesně jak se zmiňuje Claire Wellingtonová, jedná se o městečko, které zůstalo uvězněno v minulosti. Tohle autoři zvládli na jedničku a knihu jsem opravdu z jednotlivých propriet cítil. Snímek celkově postrádá pevný scénář, který sice dodal několik velmi dobrých vtípků, ale zároveň staví na trapném kýči a pouze minimální invenci. Kupříkladu taková postava Roger, jedná se o typický obraz homosexuála, se všemi těmi zženštilými rysy, tady jsem opravdu rád za Rogera Barta, který roli ztvárnil opravdu neskutečným způsobem a byla radost se na něj dívat. Scénář však ostatním nedává příliš prostoru a většina známějších tváří /Kidman, Walken/ zaniká utopených ve vlastní roli. Významnou chybou je obsazení Matthewa Brodericka do hlavní role, tomuhle herci totiž chybí všechno, co by tahoun filmu měl mít, je absolutně nevýrazný a jistým způsobem nedává filmu možnost více vyniknout. Scénář má však i své klady, například jasné vyprofilování rozdílů mezi paničkami a muži, názory na ideální život a díky rychlému ději i tempo. Pokud by se příběh zdržoval na jistými motivy stejně jako kniha, stal by se absolutně nudný a pochybuji, že by se na něj dalo vůbec dívat. Takhle je jistým způsobem snesitelný a nebudu mít problém jej za jistou dobu zhlédnout znovu. Frank Oz tápe a já těž, neboť nevím jak film ohodnotit. Není to nejhorší, nenudil jsem se, ale zároveň jsem měl pocit, že je celý film za výlohou a nedokáže mě pustit ke svému jádru. Za tuto odtažitost nakonec hodnotím slabším průměrem. "Muži, ovládněte své ženy!" [TOP 19/6 67%] ()

Reklama

Reklama