Reklama

Reklama

Stát pevně

  • Francie Rester vertical (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Scenárista Léo se vydává do divoké přírody, aby našel vlky. Místo nich potkává pastýřku Marii, se kterou počne dítě. Odstěhuje se na statek, kde žijí s jejím podivínským otcem. Po porodu se Marie nedokáže o dítě starat a utíká. Leo zůstává s kojencem sám. S novou rolí se vypořádává bezcílnými toulkami, sexuálními avantýrami i svéráznou lesní terapií. Alain Guiraudie natočil film na hranici perverzního pastorále, psychologického dramatu a symbolického portrétu muže, který nedokáže být otcem, milencem ani tvůrcem. (Film Europe)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (11)

Mackoun 

všechny recenze uživatele

Miluju kontrovezní snímky, jejichž hodnocení tvoří průměr z odpadu a čtyř až pěti hvězd - obvykle prakticky sázka na jistotu. Jestli jsem v poslední době hodnotil nějaký film jako “ne pro každého”, tak by tenhle nemohl být snad pro nikoho. A přesto se najdou individa jako já (a těší mě, že je nás tu zhruba polovina), co si přijdou na své - ačkoliv zde bych s frází “přijít si na své” byl přeci jen opatrnější než obvykle. Stejně tak jako hodnocení je i sám snímek jednou velkou kontroverzí a dlouho jsem neviděl nic s tak explicitními (ob)scénami, u jejichž sledování bych si sám před sebou připadal nemístně. A že si tvůrci dali záležet - když už vyvolávat v divákovi neklid, tak pořádně a s grácií! ()

Vesecký 

všechny recenze uživatele

Na jednu stranu jistě zajímavé umělecké ztvárnění, na druhou ovšem až příliš naturalistické scény, kde navíc ke konci filmu přibývají bscéddnosti vrcholící smrtí starého gaye uprostřed spojení s člověkem, kterému se LGBT orientace zpočátku hnusí. Takřka proti tvrzení jejího obhájců, že homosexualita nemusí být vrozená. Pak odcházíme od filmu uprostřed tance s vlky s pocitem, že těch LGBT lidí je většina než těch s obvyklou orientací... ()

Reklama

EKLEKTIK 

všechny recenze uživatele

"Není to moc těžký?" Léo nejprve neměl syna, ale měl peníze, potom měl syna, avšak neměl peníze, takže nakonec neměl syna a ani peníze. Hrdinou tohoto existencionálního dramatu s otevřeným koncem je tedy člověk, který nedokázal stát pevně za svým rozhodnutím, udržet si své místo na světě, aby tak dokonale potvrdil Darwinovu teorii o přežití nejsilnějších. Můžeme tak jen hádat, jaký byl jeho další osud. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Thommas to výstižně komentuje, navíc je třeba zdůraznit tu vizuální a auditivní sílu filmu, která věrně zachycuje přírodu, civilizaci i dění a přitom ohromuje. Nejednoznačný, provokující zážitek, na který nelze jen tak zapomenout. Přidávám několik zasvěcených komentářů: https://www.slantmagazine.com/film/staying-vertical/ https://www.bfi.org.uk/news-opinion/sight-sound-magazine/reviews-recommendations/staying-vertical-first-look https://www.hollywoodreporter.com/review/staying-vertical-rester-vertical-cannes-892731 . Poznámka závěrem: Film byl natáčen v jižní části departementu Lozère, nejméně obydlené oblasti Francie (90%) ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Při všem respektu k neobyčejné síle a provokativnosti některých scén se tenhle podivně meandrující, polosymbolický film o otcovství, samotě a tvůrčí krizi rozpadá Giraudiemu pod rukama. Pár dní po projekci převažují spíš rozpaky, byť eutanázii anáním sexem a mohutný závěr si v sobě ponesu hodně dlouho. Francouzi to s tou degenerativní linkou vlastní identity letos přehánějí. [Cannes 2016] ()

Galerie (13)

Zajímavosti (4)

  • Film sa natáčal v mestách Brest, Sévérac-le-Château, Coulon, náhorná plošina Causse Méjean a Marais Poitevin (Francúzsko). (Arsenal83)
  • Alain Guiraudie natáča sex veľmi frontálne a prvá milostná scéna s vulvou v popredí má evokovať známe umelecké dielo Gustava Courbeta "Pôvod sveta". (Arsenal83)
  • India Hair na otázku o jej nahých scénach povedala: "Keď nám Alain Guiraudie predstavil scenár, spýtal sa Damiena Bonnarda a mňa, čo sme ochotní urobiť a čo by sme považovali za komplikovanejšie. To, čoho som sa bála ja, bolo ukázať intimitu mojej sexuality. Mala by som problém zájsť až tak ďaleko. Alain nám povedal, že sa musíme zladiť v tom, čo budeme robiť. To nám umožnilo zachovať si určitý odstup. A potom som videla jeho film L'Inconnu du lac a prišlo mi to také dokonalé! Pri niektorých scénach sme nakoniec použili dablérov a pri iných nie, bolo len na nás, ako si vyberieme." (Arsenal83)

Související novinky

QFF Mezipatra: nejlepší filmy i skvělí hosté

QFF Mezipatra: nejlepší filmy i skvělí hosté

29.10.2016

To nejzajímavější ze současné queer kinematografie, ale i vynikající retro snímky a bohatý doprovodný program přináší už 17. ročník queer filmového festivalu Mezipatra. V Praze se bude konat od 3. do… (více)

Reklama

Reklama