Reklama

Reklama

Recenze (6)

Dionysos 

všechny recenze uživatele

"Za oponou, za kterou je stále zakázáno jít (nic již nemluví). V přerušení spojení, v konečném kontrastu. Proti všem očekáváním, nezadržitelný odliv, vzdálenější nový začátek. Pohyb, odpoutaný od sebe sama, nyní rozvrhuje vzdálenosti, role... z druhé strany...nepřestává odvíjet svoji neúnavnou funkci." Text veleznámého spisovatele Philippa Sollerse, provázející celý snímek, odhaluje skrytý podklad filmového postupu tohoto filmu: objevit za slupkou vizuálních vjemů, které Středozemí nabízí, jejich společný základ, sjednocující prostorové a časové vzdálenosti do bodu kontrakce, v němž musí být vše nejdříve ekvivalentem, aby šlo následně tvořit všechny diference, obdařené smyslem - mytologický bod, kde každý záběr odhaluje spojitost s každým jiným, protože jazyk, kterým budou posléze promlouvat, se zde teprve tvoří. Tedy poodhalit zataženou oponu, za níž probíhá neustálý rozvrh diferencí, stále nový rozvrh záběrů a vzpomínky na ně. Čas Středomoří nahrává této mytologii, v níž se nezměnitelné věčné osudy míjí s pomalým růstem a zánikem říší a kde i moderní člověk nachází ekvivalent v opuštěném zámku, krvácejícím býku, mumii a je nakonec jako ocel přetaven v tvář mladé arabské dívky. Lingvistický i filmový strukturalismus formou kinematografické i literární poezie. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"We are captured in this theatre of so many millennia."   Akési rozjímanie nad nezastaviteľným tokom času, hlboko sa tváriace, plné ponurej nálady, ale zároveň veľmi nezáživné. Dookola sa opakujú nič nehovoriace zábery, ktoré sú raz fádne, inokedy odpudzujúce (zabíjanie býkov) a navzájom nesúvisiace (akokoľvek sa autori urputne snažili nejaký ten súvis nájsť). Rovnako sa dookola opakujú aj tie isté frázy. Zaujala ma vlastne len hudba, raz znepokojivá, inokedy typicky stredomorská.   "Všetko je vlastne len tisíce rokov trvajúce divadlo." ()

Reklama

Harakiri13 

všechny recenze uživatele

"The line is drawn behind the curtain, where it is still forbidden to go, in the suspense of the conjunction, of the final juxtaposition." Těžko hodnotit tohle dílo, které celou dobu doprovází hluboké poetické řeči, přesto mě snímek něčím zvláštním okouzlil. 6/10 ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Ďalší blud, ktorý ( ktovie prečo ) získal ( zrejme zaslúžené miesto ) v publikácii, ktorú udáva užívateľ Revanx. Poďme na to! Obrázky nádhernej stredomorskej scenérie, sú tu prepojené s brutálnymi zábermi na býčie zápasy a na dievča, ležiace na operačnom stole. Naozaj? Buď som pako ja, alebo tí ostatní. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Já vím, že film má různé vývojové fáze a v nich jsou experimentální filmy, které ukazují, co film všechno dokáže. Bohužel tenhle film to pro mě rozhodně neukazuje. Ano, jsou zde obrazy, které je možné si spojit, asociovat a cokoli, ale to si v podstatě může natočit každý člověk sám a bránit jakýkoli význam, který ho napadne. ()

Zajímavosti (3)

  • Natáčení experimentálního filmu přivedlo tvůrce na různá místa středomoří. Filmování probíhalo mimo jiné na Sicílii, v Řečku, v Egyptě nebo ve Španělsku. (ČSFD)
  • Postprodukční práce a editace dokumentu do jeho finální podoby trvala Polletovi více než dva roky. (ČSFD)
  • Film si oblíbil i jeden z nejvýznamnějších režisérů tehdejší doby Jean-Luc Godard. (ČSFD)

Reklama

Reklama