Režie:
Gore VerbinskiKamera:
Bojan BazelliHudba:
Hans ZimmerHrají:
Naomi Watts, Martin Henderson, Brian Cox, David Dorfman, Jane Alexander, Lindsay Frost, Amber Tamblyn, Rachael Bella, Daveigh Chase, Shannon Cochran (více)VOD (4)
Obsahy(1)
Zní to jako další z neuvěřitelných příběhů. Existuje videopáska plná obrazů jako vystřižených z těch nejtíživějších snů. Tam, kde byla přehrána, zazní záhy telefon s varováním, že ten, kdo ji zhlédl, zemře přesně za sedm dnů. Rachel Kellerová (Naomi Wattsová), reportérka renomovaného deníku, přirozeně odmítá uvěřit takové fantaskní informaci, jenomže když dojde k záhadné a nevysvětlitelné smrti čtyř teenagerů, rozhodne se přijít celé věci na kloub, protože jednou z "obětí" byla její neteř. Není to vůbec jednoduché, ale nakonec i ona pásku získá, i ona si ji promítne, se svým malým synkem, a telefon skutečně vzápětí zazvoní. Zbývá jen sedm dní a nocí, aby s přítelem Noahem (Martin Henderson) nalezla způsob, jak zachránit sebe i svého jediného syna. Netuší jak dlouhou, smrtí a zoufalstvím zahalenou cestu, se s Noahem budou muset vydat. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (1 061)
Naprosto skvělá podívaná, úplně nejlepší byl konec. Ze začátku to vypadalo jako happy end, až sem si říkala : "Zatraceně, to přece nejde, takhle podobný filmy nekončej !" A už sem se chystala tenhle film odsoudit. A pak přišla pointa, která mě úplně dostala. Taky musim pochválit střih - ty vteřinový mrknutí na diváka ještě posílily už tak hustou atmosféru. ()
Vzhledem k tomu, co vzniká v současné době (a nejen v ní) za horory, se mi tenhle film jevil jako jednooký král mezi slepými. I když on vlastně není špatný ani v rámci hororové produkce vůbec... Rozhodně má zajímavý nápad (i když jde o remake, těžko se asi bude shánět japonský originál, takže lze brát námět amerického Kruhu za "originální"), velmi dobrou atmosféru a hlavně poměrně inteligentní scénář. Musím také napsat, že asi ve 3/4 filmu už jsem si myslela, že půjde o další americkou slátaninu s příšerně stupidním happy endem, jenže tvůrci mě naprosto překvapili tím, že vůbec ještě nebyl konec a naopak film se velmi zajímavě zvrtl trošku jinam, než kam by divák předpokládal. Navíc je tenhle solidně napínavý film podkreslen velmi adekvátní hudbou. Takže chcete-li se (aspoň trochu) bát, nemůžu než Kruh doporučit. ()
Najlepší áčkový hollywoodsky horor posledných rokov, čo zarazí hlavne vzhľadom na to, že ide o remake. Lenže toto je prerábka, ktorá je asi stokrát lepšia než originál. Omnoho pochmúrnejšia atmosféra, lepšie ľakačky, celkovo napínavejšie a zaujímavejšie. Bol som presvedčený, že geniálna scéna s koňom na trajekte je šialenstvo prevzaté z japonskej predlohy - a bol som šokovaný, že niečo takéto bizarné je čisto americký nápad. ()
Začnu pěkně "od Adama". Na samotném začátku filmu jsem se na moment "lekl" - KRUH začíná až neskutečně a nebezpečně tradičně. Ale již za onen moment (tj. za pár sekund) jsem začal cítit, že toto nebude jeden z té obrovské hromady (tradičních, "obyčejných") filmů. Postupem času jsem začal čím dál, tím více nabývat přesvědčení, že i onen "tradiční" úvod má své opodstatnění a že se nejedná o Verbinského neschopnost natočit nic lepšího, ale o velmi zdařilý záměr (mimochodem i onen úvod je velmi kvalitně a napínavě natočen). Verbinski si ve svém opusu KRUH perfektně pohrává s rozličnými filmovými klišé a v konečném důsledku i s divákem. Ono "pohrávání si" však není nijak nepříjemné právě naopak. Verbinski decentně rozhodí řadu "návnad" (na které se snad každý chytne), aby na konci divák s příjemným překvapením zjistil, že "všechno je jinak" Klišé povýšení na umění? Ano, možná tak nějak bych to nazval. To, co jsem si tolik považoval u Davida Lynche, jsem si tentokrát neskutečně výborně užil i v případě snímku KRUH. Shrnuto a podtrženo: Po obsahové i formální stránce bravurně natočený film. Očekávejte perfektní mysteriózní thriller s několika hororovými prvky a momenty. Očekávejte film, od kterého nebudete schopni odtrhnout oči. ()
Na horory, jakožto společně se sci-fi mým nejoblíbenějším žánrem, jsem vždycky o něco přísnější v hodnocení ( i když parodoxně právě u sci-fi jsem většinou značně benevolentní). Americký Kruh narozdíl od japonského verze je mnohem srozumitelnější a koukatelnější, což spolu nese ale i břemeno menší mysterióznosti a strachu. Samotný hlavní námět není nijak světoborný, je na pomezí nadpřirozena a halucinace, což ale dává určitý malý pocit uvěřitelnosti. Napětí je chvílemi slušné. Strachu odolávám v podstatě vždy, takže jediný moment, kdy mě trochu mrazilo, bylo ve scéně "servání tapety" ve stodole. Při té bídě, patří Kruh mezi nejpovedenější horory v tomto tisiciletí. Ringu je, i při mírné odlišnosti, v podstatě na stejné úrovni, uznávám jej více, líbil se mi méně. Mam obrovskou chuť dát za tři, 4 s odřenýma očima... ()
Galerie (71)
Photo © 2002 Dreamworks Pictures
Zajímavosti (56)
- Scéna Samary (Daveigh Chase), přicházející na pásce ke kameře, se natáčela tak, že Daveigh šla pozpátku ke studni. (HellFire)
- Chrise Coopera můžete vidět v Noahově (Martin Henderson) bytě. Jeho fotografie je v novinách, na kterých má Noah položen šálek kávy. (HellFire)
- Oproti původní verzi měl film čtyřicetinásobně větší rozpočet. (hot_spot)
Reklama